Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mary_X schreef:Peterina schreef:Er is al gepost dat het een kruising zou zijn tussen een Paint x een Warmbloed.
Als de TS geen pedigree, cq afstamming, kan of wilt neer zetten blijft het raden wat voor patroon er achter zit.
Van de foto zou het maximaal Tobiano, Maximum Sabino, of een Overo kunnen zijn.
Tobiano en Sabino zou van de WB ouder kunnen komen, en Overo zou van de Paint ouder kunnen komen.
Meer informatie over de afstamming is nodig om een definitief antwoord te geven, anders blijft het maar gissen en gokken.
ja ik vind het maar moeilijk om dat allemaalte horen en dan gog te weten welke het juiste is
Cassidy schreef:Je gaat nooit zeker weten wat de juiste is. Dat kun je alleen als de voorouders kent. Alles wat wij roepen zijn vermoedens.
Francis schreef:Cassidy schreef:Je gaat nooit zeker weten wat de juiste is. Dat kun je alleen als de voorouders kent. Alles wat wij roepen zijn vermoedens.
Om te weten wat voor pattern een paard heeft heb je voorouders niet nodig. Ookal weet je deze wel, dan nog kun je meestal niet met 100% zekerheid zeggen welk pattern het heeft, vooral als in de bloedlijn meerdere patterns voorkomen.
Enige manier om 100% zekerheid te krijgen is testen. En dat kan met elk paard, ongeacht of de voorouders bekend zijn of niet.
Peterina schreef:.Nogmaals als een van de ouders een APHA Paint is, en dan overo, uit een WB 'effen' ouder, dan sluit dit zowiezo Tobiano uit. Is de APHA Paint tobiano, dan sluit je Frame en Splash uit. Sabino kan in beide gevallen wel aanwezig zijn.
Cassidy schreef:Peterina schreef:.Nogmaals als een van de ouders een APHA Paint is, en dan overo, uit een WB 'effen' ouder, dan sluit dit zowiezo Tobiano uit. Is de APHA Paint tobiano, dan sluit je Frame en Splash uit. Sabino kan in beide gevallen wel aanwezig zijn.
Francis, bedankt voor je uitleg, ik viel eerder over bovengenoemd stukje, namelijk dat Tobiano, Frame en Splash uit zou sluiten. Een Tobiano kan dus ook Frame drager zijn, en dit doorgeven. Dat wilde ik even bevestigd hebben.