stermerrie-percentages 3-jarigen 2003

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:27

CGJ12 schreef:
Oh Anna je denkt nagenoeg net zo scherp over die keuringen als ik.
Geloof me, ik weet precies hoe er gekeurd wordt. Met 3 mensen in de ring die "overleggen" met de boekjes erbij. Inderdaad BAH BAH BAH.

Bij de 3-jarigen valt dat nog wel mee, (die zijn dan ook prima te keuren op ext / bew., en daar heb ik ervaring mee) maar dan moet je eens bij ons op de veulenkeuringen komen.........valt je de bek open.
Dit jaar mocht ik trots op 1A lopen , maar het kampioenschap is altijd weggelegd voor dezelfde eigenaren (jaar in - jaar uit terwijl die nagenoeg altijd springgericht fokken)
Zelfs terwijl het expliciet verboden was om een REG.A kampioen te maken deden ze het TOCH terwijl ik ze van tevoren had gewaarschuwd dat 'ie niet in de kampioenskeuring mocht verschijnen. "Vandaag wijken we van die regel af" was het commentaar........

Het publiek mag altijd meedoen wie de kampioen wordt........7 mensen kozen de goede. Ik ben toch razend benieuwd waar het publiek voor koos...........

Sorry, maar dit moest ik ff kwijt!.....bloeddruk daalt weer.

Rustig aan CGJ12. Ik ben 42 en kan weer helemaal zondedr de tabletjes. Zelfs als ik dit lees. Maar dit terzijde. Zoals je ziet als je kromme regels maakt, krijg je ook kromme besluiten.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 09:29

oh......dan ben ik dus 12

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:45

CGJ, klaarblijkelijk doet het KWPN een boel om je behoorlijk te tressen en kwaad te maken (jou niet alleen overigens). Waarom ben je dan aan de andere kant zo fel tegen initiatieven zoals het AES en NES, die het op een andere manier willen doen?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 09:52

CGJ12 schreef:

Dat heeft weinig met scherp denken te maken maar meer met een wens om het onmogelijke.

Dan zouden er al helemaal geen juryleden te krijgen zijn.

Heel in het verleden heb ik eens voorgesteld om het zo te doen en dan doortrekken, achter de coulissen de merries in handen geven van een groep neutrale voorbrengers.

Maar ik denk dat net zoals valsspelen bij kaarten de bekende jongens alsnog een merkteken zouden aanbrengen. Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 09:57

Dat is inderdaad haalbaar, en hoeft van mij ook niet echt. Wellicht wel een ideen om 3 jury's onafhankelijk van elkaar te laten opreren.......dan moet je wel scherp blijven.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 10:00

Excuseme schreef:
CGJ, klaarblijkelijk doet het KWPN een boel om je behoorlijk te stressen en kwaad te maken. Waarom ben je dan aan de andere kant zo fel tegen initiatieven zoals het AES en NES, die het op een andere manier willen doen?

heel simpel:
"ik rijd liever in een S-klasse Mercedes met een climate control die af en toe niet goed werkt, dan in een Zastava met doorgerotte chassisbalken en versleten remleidingen........

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:02

Ja niet dat gesmoes altijd, ik heb altijd zin in een richtmicrofoon of iemand die kan liplezen Haha! .
Ik moest altijd lachen om dat toneelstukje dat Sjef van Rijswijk ging opvoeren als een van de hengsten of merries waar hij een fooi voor gekregen had het niet haalde. Dan ging hij omstandig staan praten en wijzen Scheve mond

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 10:41

CGJ12"]
[quote="Excuseme schreef:
CGJ, klaarblijkelijk doet het KWPN een boel om je behoorlijk te stressen en kwaad te maken. Waarom ben je dan aan de andere kant zo fel tegen initiatieven zoals het AES en NES, die het op een andere manier willen doen?

heel simpel:
"ik rijd liever in een S-klasse Mercedes met een climate control die af en toe niet goed werkt, dan in een Zastava met doorgerotte chassisbalken en versleten remleidingen........
[/quote]

Als we nu al appels en peren gaan vergelijken... Huilen

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:04

sarabande"]
[quote="CGJ12 schreef:

Dat heeft weinig met scherp denken te maken maar meer met een wens om het onmogelijke.

Dan zouden er al helemaal geen juryleden te krijgen zijn.

Heel in het verleden heb ik eens voorgesteld om het zo te doen en dan doortrekken, achter de coulissen de merries in handen geven van een groep neutrale voorbrengers.

Maar ik denk dat net zoals valsspelen bij kaarten de bekende jongens alsnog een merkteken zouden aanbrengen. Haha!
[/quote]

Het heeft veel meer met kennis te maken. Juryleden die onafhankelijk van elkaar en zonder boekje durven en kunnen keuren. Helaas volgen de zgn alternatieve stamboeken hetzelfde systeem en daar schiet je dus niet veel mee op. Toch zijn er ook stamboeken die wel op een inzichtelijke manier keuren. In Duitsland gebeurt dit bij verschillende stamboeken veel inzichtelijker en in Nederland probeert het EASP dezelfde richting op te gaan. Ook het AVS keurt, weliswaar alleen Arabische Volbloeds, maar wel op een meer inzichtelijk wijze. De vraag is echter: weten ze wat ze moeten keuren want ook daar ontbreekt het in veel gevallen bij de Arabische Volbloeds aan. We krijgen dan de zgn moderne Arabier en die heeft maar weinig met de klassieke Arabische Volbloed te maken.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:07

CGJ12 schreef:
oh......dan ben ik dus 12

Geweest

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 11:21

Misschien klopt de uitspraak van Wiepke:
Het WPN is het beste en het slechtste wat we hebben.

Ik weet niks van het EASP (sorry Anna) maar als je bij het AES kijkt zie je dat het daar ook maar een rommeltje is. Wij zijn zelf sinds kort lid van het Groninger Stamboek en dat is helemaal ernstig. Wat dat betreft voel ik me nog steeds het beste thuis bij het WPN. Kritiek moet er blijven, maar ik denk dat Sarabande gelijk heeft met haar uitspraak dat sommige dingen nu eenmaal onmogelijk zijn.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:23

Ik weh vorige week een GRONINGER hengst op concours gezien, en moest toch wel even lachen........sorry

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-03 11:25

Voor de inzichtelijkheid ben ik zeer tevreden over die bovenbalken.

En ik moet zeggen dat ik het een prima zaak vind dat ze in Limburge de jonge Jazz kampioen durfden te maken terwijl ze vorig jaar 68-66 haalde.

Dat getuigt wel van een eerlijke mentaliteit.

Franske

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 09:55

Hmm Oklund 50% , weet ik dat ook weer Haha!

Verder is het ook nog eens zo dat bijv. Flemmingh , Heartbreaker ook ERG veel goede merries onder de kont krijgen in tegenstelling tot een jonge hengst....

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 10:42

Kendra schreef:

Ik weet niks van het EASP (sorry Anna) maar als je bij het AES kijkt zie je dat het daar ook maar een rommeltje is. Wij zijn zelf sinds kort lid van het Groninger Stamboek en dat is helemaal ernstig. Wat dat betreft voel ik me nog steeds het beste thuis bij het WPN. Kritiek moet er blijven, maar ik denk dat Sarabande gelijk heeft met haar uitspraak dat sommige dingen nu eenmaal onmogelijk zijn.

Het zijn toch de mensen zelf, dus de fokkers, die het mogelijke realiseren en het onmogelijke accepteren?

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 11:55

Anna42"]
[quote="Kendra schreef:

Het zijn toch de mensen zelf, dus de fokkers, die het mogelijke realiseren en het onmogelijke accepteren?
[/quote]

Als je iets accepteert wil dat nog niet zeggen dat je het ermee eens hoeft te zijn?

Ik vind alleen wel dat we weer behoorlijk van het oorspronkelijke onderwerp afgedwaald zijn waardoor we weer bijna een dialoog krijgen,... (voor de duidelijkheid: een tweegesprek dus ).

Op ieder stamboek valt wel iets aan te merken, dat blijf je ook houden want anders zouden de paardenmensen er ook niet zo lekker over kunnen "zeuren" Knipoog. Het is niet allemaal goud wat er blinkt en het is niet allemaal stront wat je ruikt Haha!.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-03 12:10

Kendra schreef:

Je kunt alles van het EASP lezen op:
www.easpstamboek.nl