[EH][KWPN] fokadvies JetSetD merrie (/sterwaardig ext?)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:14

als je zeker wilt zijn van echt een super karakter moet je bij contango bloed zijn!
mijn merrie werd in 1x drachtig van rousseau (maar die word altijd in 1x drachtig) maar heb dus nog rietjes over.. en sperma zag er onder de microscoop heel goed uit

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:16

seabiscuitje

Re: [EH][KWPN] fokadvies JetSetD merrie (/sterwaardig ext?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 09:21

Ja dat hoorde ik inderdaad ook al! Hij zou gek gemaakt zijn?

Tjah, ik weet niet hoe makkelijk mijn merrie drachtig raakt, het is de eerste keer he..en dan is het toch wel een flinke gok. Of zou je daar niet zo moeilijk over doen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 09:24

1e keer zou ik liever niet voor dv gaan idd
ja dat moet je natuurlijk altijd zelf beoordelen en aangezien ampere hier niet meer staat kun je ook zelf niet oordelen dus dat vind ik wel een moeilijk iets..

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 14:30

essiesilly schreef:
ja maar mijn lauries fokt toch ook niet het zelfde als de lauries van mijn baas :?

Nee natuurlijk niet, :) maar het is toch algemeen bekend dat bepaalde combinaties van bloedlijnen klikken . Dat is in het verleden bewezen met om er een paar te noemen ; Abgar x Joost ,Donnerhall x Rubinstein en nu Krack x Jazz. *D

Je spreekt jezelf trouwens ook nog tegen door de 2 berichten bovenaan deze pagina...

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 19:45

en oscar??

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 12:16

afstammelingenrapport oscar:

Afstammelingen 2001 (september; veulens)
Oscar toonde een uniforme collectie, goed ontwikkelde, goed bespierde, rijtypische veulens, die goed in het rechthoeksmodel staan en uitstraling hebben.
Het hoofd is sprekend. De nek is goed van lengte en vorm. De hals is goed gevormd, goed bespierd en de halslengte varieert van voldoende tot goed. De schoft is ruim voldoende van lengte en ruim voldoende ontwikkeld. De schouder is doorgaans goed van lengte en ruim voldoende van ligging. De rug is goed gevormd en goed gespierd. De lendenen zijn breed en goed bespierd en sterk aangesloten. De croupe is doorgaans goed van lengte, is goed van ligging, is breed en goed bespierd. De broekspier heeft ruim voldoende lengte. Het voorbeen is correct gesteld. Meerdere veulens zijn lang gekoot. Het achterbeen is correct gesteld. Het fundament is ruim voldoende van omvang en heeft kwaliteit. De hoeven zijn normaal gevormd.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf heeft veel ruimte. De veulens draven met ruim voldoende souplesse en een goede houding. De veulens hebben doorgaans een opvallend goed gebruik van het voorbeen. De veulens springen gemakkelijk in galop aan. De galop is ruim, heeft een goede afdruk en goed gebruik van het voorbeen.
Bijzonderheden: Een veulen was kreupel. Tweemaal werd een reebeen geconstateerd. Twee veulens zijn niet in beweging gepresenteerd.
De kwaliteit van de moeders was wisselend.
Getoond: 17 veulens uit 60 in 2000 gedekte merries.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:24

Zo, het weer is mooi en dat betekend de merrie een beetje aan het werk zetten. Ze leert super snel merk ik al! Ze is zondag voor het eerst aan de longe geweest en vandaag liep ze al rond als een volleerd paardje ;). Even snel een foto geknipt met mijn telefoon.

Afbeelding
Afbeelding

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-11 16:30

Wat vinden jullie van Charmeur voor mijn merrie? Ik ben erg van hem gecharmeerd geraakt toen hij in Assen was bij de Sunrise Stables!