Najaars onderzoek springen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

caro29

Re: Najaars onderzoek springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:50

Ik denk dat hij doorverwezen is naar het aankomende voorjaarsonderzoek. Zal wel wat aan de hand zijn geweest (medisch gezien)

Weet iemand waarom de Nummero Uno is teruggetrokken?

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:28

Weet iemand hier waarom de Numero Uno is terug getrokken? Qua bloed is die niet verkeerd.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 15:44

Adriana schreef:
Weet iemand hier waarom de Numero Uno is terug getrokken? Qua bloed is die niet verkeerd.

Volgens mij was zijn ruggebruik onvoldoende en daarom afgekeurd. maar ik ben er niet zeker van.

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 22:35

Dakario schreef:
Adriana schreef:

Volgens mij was zijn ruggebruik onvoldoende en daarom afgekeurd. maar ik ben er niet zeker van.

Tijdens het voorstellen onder de eigen ruiter sprong hij erg goed, met veel ruggebruik. Echter was hij ook onder de eigen ruiter ook snel gespannen en kijkerig. Dit is tijdens het onderzoek niet verbeterd.
Het leek er ook op dat de ruiters niet goed met de hengst overweg konden. Er werd ook verteld dat de hengst erg sensibel was tijdens het onderzoek.
De reden waarom de hengst teruggetrokken is is niet in de media verteld.

caro29

Re: Najaars onderzoek springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 23:06

Dat zal vast de reden zijn. In het verleden zijn vaker hengsten eruit gehaald die goed onder hun eigen ruiter sprongen maar moeilijker te rijden waren voor de ruiters van het onderzoek. Misschien komt hij er via een andere weg wel bij.