VWF Veulenveuling, wie gaat er heen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:45

oh ok, nou 2 uur is nog wel te doen hoor, ik ga vaak naar duitsland en dat is 5 uur rijden ;)

ja ik ben ook wel eens jaloers op haar hoor hahaha maar heel lief meisje die absoluut niet naast der schoenen loopt :)

ja de finale worden de veulens met de beste punten (vorrig jaar was ik en nog 1 dat dus maar met z n 2en) uitgenodigd om nog een keer in de ring te verschijnen en dan kiest de jury welke er 1 2 en 3 ofzo worden

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:06

5 uur... jeetje dat is ook echt lang ja! Zijn die veulens dan niet helemaal uitgeblust? Dat vraag ik me af.. Of ze niet helemaal op zijn..

ohw aha!

Ehm... En die jongetjes die met onze paarden gaan rennen?! Die zijn wel te herkennen toch?! Anders moet ik nog weer gaan zoeken ook!

Ik ga mooi met een rammelbakje en een zweep in de weer, dat lijkt me goed.. Langzaam in de wending, goed aanzetten aan de lange zijde! Lopen zullen ze voor die 10 euro! }>

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:10

whahahah ja idd lopen kreng ~~}> geen idee of ze te herkennen zijn, ik douw gewoon die merrie in iemand z n hand :')

mwa valt eigenlijk wel mee hoe moe ze zijn, als ze fit/gezond zat zijn gaat het goed eigenlijk.. mama is ook onwijjjjs makkelijk,verzet geen pas dus veulens zijn eigenlijk nooit gestrest.
maar ga er wel altijd een dag van tevoren heen hoor, is voor mezelf ook wat makkelijker

ik moet idd nog ff een rammeldoosje maken (puppy heeft de andere opgegeten haha)

uletje

Re: VWF Veulenveuling, wie gaat er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:46

whahaha goed idee! gewoon overbluffen en lief glimlachen en dan zijn er vast wel jongetjes die voor ons rennen willen! hahaha!

Nou ja ik zal het meemaken hoe moe ze is.. Gooi een pak zaagsel in de trailer en kuil en dan zie ik wel. Moeders maakt zich niet heel druk maar komt altijd wel bezweet uit de trailer. Ook omdat ik het zeiltje meestal dicht doe.
Vorige keer was het een ritje van een half uur en moest ze nog een uur op de trailer wachten. Toen had ze er niets van en liet ze zich heel fijn zien. Ach we zien het wel!

Je moet dus nog een flesje cola drinken!? haha daar kun je altijd een rammeldoosje van maken! Of zo'n klein ijzeren doosje waar je snoepjes uit haalt. Die rammelen ook altijd lekker!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 17:17

Haha, jullie gaan lekker door hier.
De beste veulens worden inderdaad uitgenodigd voor de finale. Dan mogen ze nog een keertje draven en dan beslist de jury de plaatsing.
Degenen die gaan rennen zijn geen jongens maar meisjes :D Ze komen bij ons van stal vandaan en kunnen heel netjes voorbrengen. Ze zullen bij de ingang van de ring staan, en gewoon netjes in het wit en met een stropdas.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:49

o in dat geval neem ik m n vriend wel mee om t te vragen :+ whaha

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:31

Meisjes?? Hmm.... Ik dacht juist dat ik een heeeeeeeel leuk jongetje ging vragen hahahaha!
Had ik ze eerst gekeurd en dan de leukste gevraagd hihi! Ook jammer...

Gein hoor! Wilde ze net binnen halen.. Wat een stouterik. Ze rende de bak in en wilde daar niet meer weg! Ging wat showen, staartje erop en lopen maar! De stouterik! Heb er een kwartier achteraan gejaagd toen liep ze uiteindelijk naar der moeder.... Wat een draak is het ook!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 10:58

al klaar voor morgen? :D
ik heb het stel al los gehad en lekker gewassen net, dus die zijn er helemaal klaar voor.
als don zo loopt als denet in de bak komt het helemaal goed en kan ik meer dan tevreden zijn :9

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 00:15

Ik moet nog beginnen..... Vanavond een paard met veulen naar van Norel gebracht en weer veel te lang zitten kletsen.. Dat wordt dus vroeg opstaan!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 08:18

Ik ga nu naar stal om mijn paard nog even te rijden. Daarna pik ik wat mensen op en ga naar Nieuwerkerk!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:33

*\o/* *\o/* *\o/* hoeraaa :D hihi

ik wil nog even zeggen dat het echt top geregeld was, erg leuk allemaal en wacht met smart op de foto s! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 18:57

De foto's komen morgen op Natalie's site!
Gefeliciteerd Esther! Erg leuk veulen!

Ik vond het een hele leuke dag! Had het wel druk op het secretariaat, maar ik heb een paar veulens gezien :)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:42

Gefeliciteerd hoor! Nogmaals he!
Het is ook een knapperd!

Mijn veulentje heeft de hele weg gelegen... Was echt doodop!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:04

En "mijn" Fi'tje heel goed 3e geworden. Was er zelf niet bij maar ben super trots!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:12

Ik was er ook vandaag!
In de springrubriek hadden we er 2 in de prijzen, nr 3 (Fair Lady, Indoctro) en nr 5 (Fitzgerald, Mr Blue), een 2e en 4e plaats. Ons dressuurveulen Feliana G, nr 23, had helaas geen prijs, maar zij was ook meer voor de ervaring mee. Ook wij zijn héél benieuwd naar de foto's :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 22:16

Het was trouwens inderdaad allemaal super geregeld! Lekker ongedwongen en er hangt een heel fijn, vrij sfeertje :D
Wij hadden voor onze paarden boxen geregeld, wat echt héél fijn was.. Vorige maand waren we ook met 3 merries met veulen op de keuring in Heerjansdam, en toen kwamen we eigenlijk met 5 mensen al handen te kort.. Vandaag waren we met 3 mensen, dus dat was een drama geworden zonder boxen. Echt súper :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 22:17

Liesje89 schreef:
Het was trouwens inderdaad allemaal super geregeld! Lekker ongedwongen en er hangt een heel fijn, vrij sfeertje :D
Wij hadden voor onze paarden boxen geregeld, wat echt héél fijn was.. Vorige maand waren we ook met 3 merries met veulen op de keuring in Heerjansdam, en toen kwamen we eigenlijk met 5 mensen al handen te kort.. Vandaag waren we met 3 mensen, dus dat was een drama geworden zonder boxen. Echt súper :D

Was jij dat dan die dat bij mij kwam vragen of je boxen mocht? (Ik deed secretariaat). Gefeliciteerd met de prijzen :D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 23:37

Nee, mijn schoonvader had ze van te voren al geregeld :)

uletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:00

Dat is wel fijn ja! Gefeliciteerd he!!

Mijn veulen liet zich zien als een natte krant.. Helaas.. Ach het is ook nog echt een jonkie!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 13:00

gefeliciteerd liesje, die indoctro heb ik gezien, eeerg mooi veulen!!

ik wacht met smart op de foto s <3

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:50

Dankjewel Essiesilly!
10 september gaat ze naar de veulenveiling in Dronten ;( :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 07:42

oh spannend! :)

ik heb de foto s al gezien net, errrg mooi :D :D

zal er zo ff 1 uploaden

ff denken welke ik ga bestellen, waren er zoveel :D