Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
: ik ben het zondermeer met Elien en Meavey eens.
Ik 3x kijken.jolandje schreef:ik vind de merrie wel degelijk héél belangrijk, maar als je de mijne ziet, dan heb ik joanna en celine en tammara, nou ja tammara is echt erg mooi en luxe gebouwd en ook ster , dus die is goed, maar die andere twee, dan zou je toch denken dat de papierloze celine minder zou zijn als joanna , maar iedereen, die bij me komt is gek op celine, vind haar mooi en luxe, zeg het maar, ik wil toch proberen volgend jaar wat zij voor moois gaat maken met wynn
randalinpony schreef:Even een reactie hoewel we het nu weer over kleurtjes hebben![]()
: ik ben het zondermeer met Elien en Meavey eens.
Verder zegt dat ene bod op dat 1000dollarveulen me dan ook niet zoveel, want ook uit die hele dure hengsten zullen niet alleen toppers komen en er zijn ook hengsten te noemen die naast superveulens ook veulens met gebreken geven (ga hier dus geen namen noemen), daarnaast liggen de prijzen voor AMHA's nou eenmaal (nog) heel anders dan voor kruisingen.
Verder wordt er hier niemand tot crimineel bestempeld, ik zeg gewoon waarom ík jonge onbewezen hengsten van 600 euro of hoger nooit zou kiezen, terwijl ik daarnaast niets heb tegen hogere dekgelden voor bewezen topvaderdieren.
Maar in mijn ogen is 'bewezen' nog even wat anders dan 3x een showtje winnen.
Verder snap ik niet zo goed wat ons dekhengstje Uno met het hele verhaal over de hoge dekgelden te maken heeft? Bovenstaande zegt op geen enkele manier iets over of en hoe wij investeren in de eigen fokkerij.
Maar als ik stel dat fokkers vooral in goed en degelijk merriemateriaal moeten investeren krijg ik meestal weinig respons, wel als ik stel dat die hoge dekgelden helemaal geen garantie op een betere fokkerij geven (en al helemaal niet als er matig merriemateriaal gebruikt wordt maar dat mag helemaal niet gezegd worden...)
Dat iedereen zelf mag weten waar ie zijn geld aan uitgeeft staat overigens buiten kijf.![]()
Ik denk trouwens dat ervaring in de fokkerij, en het eigen merriemateriaal een keuze spelen in de standpunten, minstens net zoveel als die zogenaamd verschillende fokdoelen die volgens mij helemaal niet zoveel uit elkaar liggen.
xElienx schreef:jolandje schreef:ik vind de merrie wel degelijk héél belangrijk, maar als je de mijne ziet, dan heb ik joanna en celine en tammara, nou ja tammara is echt erg mooi en luxe gebouwd en ook ster , dus die is goed, maar die andere twee, dan zou je toch denken dat de papierloze celine minder zou zijn als joanna , maar iedereen, die bij me komt is gek op celine, vind haar mooi en luxe, zeg het maar, ik wil toch proberen volgend jaar wat zij voor moois gaat maken met wynn
maar wat zegt dat over je hengstekeuze?
neem aan dat dit een reactie op mijn reactie was?
stef schreef:Iemand trouwens bekend met de manier van keuren bij het NSPS? Want daar komen volgens mij altijd maar een paar hengsten tot de HK?
Citaat:De strenge selectie zorgt er trouwens voor dat er maar weinig hengsten aangeboden worden op de HK, ze worden van tevoren door de fokkers zorgvuldig uitgezocht. Velen worden als jaarling al 'afgeschreven' voor de dekdienst. Meestal ruinen ze die en gaan ze de verkoop in.