Fjord: kopen of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Fjord: kopen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 19:47

@amandaaa, proest.. ik kreeg dus ook Sjol (fjord), nadat ik 3 jaar op een AV hengstje had rondgetuft.
En slomer is ze niet, gewoon anders...
En net zo verrekte slim... maar anders....

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 20:24

Hey helemaal niet gezegd dat hij sloom was (weet dat het een lang verhaal was maar denk deel gewoon mijn hele verhaal :o

Citaat:
hier het stukje over sloom
in het begin was hij best sloom maar is in een jaar zoveel gegroeid dus denk dat dat de oorzaak is geweest hij is nu lekkr wakker en bokt afentoe en is zeker niet sloom.

Trouwens las op de site van het stamboek een keer een artikel over fjorden draverij en dat de snelste slechts 1 minuut langzamer is dat het wereldrecord bij dravers dus sloom is denk niet echt een fjordeneigenschap.

En dat slimmer is hoe het bij mijn paarden zat, de fjord leert dingen veel makkelijker en snel aan, wil niet zeggen dat andere paarden dommer zijn, wil hier alleen het vooroordeel dom een beetje ontkrachten,

En zeker zijn het hele andere type paarden daar heb je zeker gelijk in :D

bloesami

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 10:24

Fjorden zijn gewoon geweldig <3

ilovesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:50

Pfffff
lomp: Een fjord kan lomp zijn dat weet ik xd
sterk: Mijn fjord is heel sterk!
sloom: dat is mijn fjord zeker niet... Gisteren maakte ik buitenrit in galop en ze ging zo hard!!!

obusdebobus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:46

Mijn fjord draaft de grote KWPN-ers voorbij <3
Zou je wel aanraden om toch naar bloedlijn te informeren. Ik heb een Blinken afstammeling die het woord remmen niet echt kent..
Ik heb begrepen dat de Blinkens daar last van hebben. Maar heb je wel een heule mooie fjord!

pasja222

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:49

fjorden zijn juist leuk als je hoge ambities hebt ja dan red je het vaak niet met een fjord
ken genoeg fjorden die in de z lopen ze zijn heel slim je kan ze veeel leren en gaan door het vuur voor je
ze zijn sterk ik vindt het super beesten

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:53

Lomp: ja me bijrijdfjordje is erg lomp :P
Sterkt: soms wel als ze aan de hand een grasspriet ziet moet ze die echt hebben
Sloom: noo way ze heeft altijd een aardig tempo

en dat is niet de enigste fjord die ik heb gereden :D
ze zijn gewoon super leuk

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 04:42

obusdebobus schreef:
Mijn fjord draaft de grote KWPN-ers voorbij <3
Zou je wel aanraden om toch naar bloedlijn te informeren. Ik heb een Blinken afstammeling die het woord remmen niet echt kent..
Ik heb begrepen dat de Blinkens daar last van hebben. Maar heb je wel een heule mooie fjord!

Ik heb ook een Blinken, top karakter, liever lui dan moe, doet wel bijna alles voor me (en zo lang heb ik d'r nog niet), maar inderdaad, de rem is soms zoek. :+

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 13:15

astridelise schreef:
Ik ben nu in het bezit van mijn 2e fjord.
Kunnen lekker eigenwijs zijn, maar met een knipoog. Tot nu toe is mijn ervaring dat zij je er nooit zullen afknikkeren als zij het ergens niet mee eens zijn, maar meer lekker een andere kant op willen gaan. Wil jij naar links dan willen zij naar rechts! Even duidelijk zijn dat zij toch echt naar links moeten en dan is het ook over. Fjorden zijn ook lekker koel in het koppie, kijken niet gauw ergens van op en vinden het meestal ook niet erg om een paar dagen vrij te hebben.
Kortom het zijn gewoon leuke paardjes.

Amen! :) Haha.
Allemaal vooroordelen, wat er in de beginpost staat.