oepsss
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Telstar2000 schreef:Nee vosje456, met de sporen die Mareeq heeft gepost mag je geen dressuurwedstrijd mee rijden. Zie mijn eerdere post.
Wiel (in welke vorm dan ook) is verboden bij de pony's. Als je 18 bent en bij de paarden start mag een spoor met wiel wel, ook als je op een pony rijdt.
Chaos schreef:Een beenhulp is toch ook een hulp. Als een paard slecht aan het been is of traag dan kan het dus inderdaad verfijnen. Als ik mijn paarden een dagje wat scherper aan het been rijdt doe ik dat behulp van mijn sporen zodat ik na die training er profijt van heb doordat mijn paarden dan dus sneller zijn op mijn op beenhulpen. Dan hebben mijn sporen het toch verfijnd?
Pregini schreef:Ik rijd zonder sporen. Misschien dat je ze nodig heb in Z, maar ook dan vind ik het nog niet echt nodig. Iedereen heeft het erover om je hulp te verfijnen. Maar als je je paard goed afgericht heb op je beenhulp, dan is dat in mijn ogen nog altijd de verfijnde hulp.
Iedereen heeft het er altijd over om je hulpen te verfijnen, maar zodra er sporen aan te pas komen, houd het eigenlijk gewoon in dat die niet goed/snel genoeg reageerd op je been. Daarbij is het tegenwoordig geen verfijnd hulpmiddel meer. Hoeveel mensen kunnen nu echt netjes hun benen stil houden? Dus je stompt ze alleen maar af op je spoor. Dus zie het er (ver)fijne niet van in?
. Ik vind het onzin dat wijken en schouderbinnenwaarts bijna dezelfde Telstar2000 schreef:@chaos, sorry, maar inderdaad, dat meen ik wel. Kijk maar in mijn eerdere post, daar staat letterlijk het reglement.
Ik ben zelf ook jury, dus uit ervaring kan ik je vertellen (we moesten de reglementen uit ons hoofd kennen) dat dit niet is toegestaan. Was het in mijn 'ponytijd' ook al niet, dus dat is al 'even' zo
Pregini schreef:Chaos schreef:Een beenhulp is toch ook een hulp. Als een paard slecht aan het been is of traag dan kan het dus inderdaad verfijnen. Als ik mijn paarden een dagje wat scherper aan het been rijdt doe ik dat behulp van mijn sporen zodat ik na die training er profijt van heb doordat mijn paarden dan dus sneller zijn op mijn op beenhulpen. Dan hebben mijn sporen het toch verfijnd?
Zijn ze dan sneller aan je beenhulp of aan je spoorhulp? 9 van de 10 keer, zodra jij je sporen af doet, is het paard ook niet meer aan het been (was ie daarvoor ook al niet, anders had je geen sporen nodig)
(ps. ik ben je niet persoonlijk aan het aanvallen hoor, maar dit is wat ik overal zie.)
Daarbij oordeel ik niet van foto's maar van alle stallen waar ik kom. Op iedere stal zie ik het. Er zijn enkele die een mooie houding en zit hebben die bewust met sporen KUNNEN rijden. Heb even je foto's bekeken en ik zie dat jij ook een verkeerde beenhouding hebt. Ik heb hetzelfde probleem. Daarom juist zeg ik dat jij toch onbewust vaak onnodig je paard zal aansporen. Dat zou ik ook doen, en daarom rijd ik zonder. Ik moet eerst leren vanuit mijn heupen/bekken mijn benen meer te laten "hangen". Omdat de meeste toch onbewust hun sporen zullen gebruiken ipv bewust, zal het nooit als een hulp verfijnen gebruikt kunnen worden. 
Pregini schreef:Heb je tekst even gelezen, en ik neem aan dat je bedoelt naar het stukje over je enkels?
Van wat ik zie van de foto's heeft dit niks met je enkels te maken. Je knie staat naar buiten gedraaid wat uit je heupen komt en heeft niks met je voeten/enkels te maken. Daarbij is het logisch het commentaar dat je krijgt dat het over de foto's gaat en niet de tekst die erbij hoort. Net zoals je zegt zijn het momentopname's. Dat is ook waar degene die er op reageren, over moeten oordelen. Dit is zoiezo moeilijk van foto's. Maar je kan het e.e.a. er toch wel in terug vinden. Als jij van jezelf weet, dat dit puur door je enkels komt, dan ga je toch niet in verdediging erover? Dat zou ik niet doen, want dat is onbegonnen werk op bokt. Ik ben erg benieuwd naar je beenligging voordat je je enkels had bezeerd. Kan me niet voorstellen dat je door je enkels je hele houding anders is vanaf je heupen naar beneden.
Dit kan je heel duidelijk zien op foto 19 samen met je zusje. Want dit is je houding in ontspannen stand. Zowel jij als je zusje hebben dat je knieen naar buiten staan gedraaid.
Kijk maar eens naar mijn foto's (zie onderschrift). Je kan zien dat ik mijn knieen ook naar buiten heb gedraaid. En dan leer ik echt niet dat ik me tenen naar binnen moet draaien, om mijn voeten mooi recht te kunnen houden. Dit moet toch echt vanuit je heupen/bekken komen.
Pregini schreef:Heb je tekst even gelezen, en ik neem aan dat je bedoelt naar het stukje over je enkels?
Van wat ik zie van de foto's heeft dit niks met je enkels te maken. Je knie staat naar buiten gedraaid wat uit je heupen komt en heeft niks met je voeten/enkels te maken. Daarbij is het logisch het commentaar dat je krijgt dat het over de foto's gaat en niet de tekst die erbij hoort. Net zoals je zegt zijn het momentopname's. Dat is ook waar degene die er op reageren, over moeten oordelen. Dit is zoiezo moeilijk van foto's. Maar je kan het e.e.a. er toch wel in terug vinden. Als jij van jezelf weet, dat dit puur door je enkels komt, dan ga je toch niet in verdediging erover? Dat zou ik niet doen, want dat is onbegonnen werk op bokt. Ik ben erg benieuwd naar je beenligging voordat je je enkels had bezeerd. Kan me niet voorstellen dat je door je enkels je hele houding anders is vanaf je heupen naar beneden.
Dit kan je heel duidelijk zien op foto 19 samen met je zusje. Want dit is je houding in ontspannen stand. Zowel jij als je zusje hebben dat je knieen naar buiten staan gedraaid.
Kijk maar eens naar mijn foto's (zie onderschrift). Je kan zien dat ik mijn knieen ook naar buiten heb gedraaid. En dan leer ik echt niet dat ik me tenen naar binnen moet draaien, om mijn voeten mooi recht te kunnen houden. Dit moet toch echt vanuit je heupen/bekken komen.
Citaat:O o o. Laat ook maar zitten. Ik ga niet zo'n discussie voeren met iemand die ik acht volwassen te zijn na het inzien van je profiel. Je reacties vind ik onzinnig. Slaan totaal nergens op en je spreekt jezelf tegen.

.
.
,dit voelt je dier,hij kan er zelfs heel heftig op reageren,dus waarom reageert ie dan niet op het aandrukken van je kuit?