Welsh Sportdag 18 September

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 20:50

haha ik moet lekker vroeg!
moet half 9 keuring aan de hand |(

Naath86

Re: Welsh Sportdag 18 September

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:26

Ik moet ook om half 9 keuring aan de hand en om kwart voor 10 rijden! Hoop dat ik dat allemaal ga redden.

Mag je met de keuring aan de hand gewoon hoofdstel om doen met een touwtje eraan? En kan je gewoon in witte rijbroek met witte blouse? En moet je ook aan het eind zo netjes op stellen zodat ze zeg maar alle 4 de beentjes zien?? Sorry hoor.. Heb echt totaal geen verstand van keuring aan de hand!

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 21:34

zo dat word voor iedereen weer vroeg opstaan , hier ook
wij komen met zomerdijks willie wortel

vicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:10

Ha,
Kom ook even binnen vallen.
Mijn dochter van 8 jaar doet mee met haar pony.
o.a. keuring aan de hand, kan iemand hier meer info over geven heb er totaal geen ervaring mee
En iemand enig idee hoe hoog het springen is voor recreatie, B pony?

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:13

hoop dat er nog op tijd een kloppende startlijst komt. Zitten nog heel veel fouten in namelijk. Zoals ik het lees rijd ikmet 1 pony in twee klasses dressuur en dan eerste de 2e proef en daarna de 1e. Moet ook twee keer proef 74 rijden? Hopelijk komt er ook nog een tijdschema. Gaan ze de Sectie C aan de hand voor of na de sectie B keuren?

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 22:20

Volgens mij staat de springlijst op volgorde van hoogte. Moet je even op internet kijken hoe hoog de klassen zijn voor en na recreatie B pony.

Ik zou ook wel graag wat meer info willen over de keuring aan de hand!

Ik had laatst naar haar gemaild en 16 september komt er een officiele lijst. Misschien wel handig om even bij haar aan te geven Patrick dat het een en ander nog niet klopt??

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 12:57

heb al 3 keer mail gestuurd over fouten. Blijf niet aan de gang.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 18:58

ook ik doe mee :D

half 9 keuring ad hand, welsh partbred ruinen/hengsten, het gaat allemaal niet zo heel officieel, vorig jaar moestje eerst allemaal rondstappen in de ring, daarna om beurten een rondje draven en opstellen, en als iedereen dat heeft gedaan gaan ze de plaatsing maken.

dressuur doe ik 2x D-L1, om ongeveer 10.45 en 11.45, helaas erg veel tijd tussen.. en springen B groen, rond 12.30. en me zusje brengt hem voor inde bestgaande rijpony's. word nog wel krap met de tijden, maarja zal wel loslopen:P

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 00:09

Nou ben benieuwd zaterdag :D
Wordt een vroegertje voor ons, maar dat wist ik opt moment dat ik opgaf voor aan de hand.

Iig doen we mee voor Allround Menpony, ad hand sectie A ruinen/hengsten, 2 proeven L dressuur en een L vaardigheid.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 18:47

Hier moeten we ook om 6 uur weg :+

Om half negen met 2 pony's keuring aan de hand.

Hopelijk is mijn broertje er weer wat beter aan, want is behoorlijk grieperig, en ze wilden de inschrijving niet omzetten, terwijl alleen de dressuur verschillend was:?. Achja...

Mijn broertje moet om 10 uur DB dressuur 2 proeven
Ik om 11.30 2 proeven DL1

Dan ook nog een keer springen, beide DB.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 19:17

Zo onze pony staat klaar voor morgen! Dion heeft der zin in!
Voor ons word het helemaal een vroegertje! Ik vertrek al om 4.15u eerst nog een vriendin op halen met pony en dan op weg naar Kootwijk! Iedereen succes morgen!!!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:16

Kwart over 4?! Oh my god... waar moet je vandaan komen dan, tsjong wat vroeg!
Ik vind 6u vroeg zat. Pony staat hier ook klaar, incl kar en beide trailers. Ik ben benieuwd, laat het asjeblieft een beetje normaal weer zijn!

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-10 22:31

Ik ga niet heen!

vanwege persoonlijke problemen en Zondag hb ik een belangrijke cross en we gaan wel vaker 2 dqagen in het weekend weg maar heb niet getraind ofwat,alleen maadnag enzo maarja..... :\

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:38

Succes iedereen morgen. ;)

Ik ben er, in tegenstelling tot mijn eerdere bericht, niet bij. Mijn planning is gewijzigd. ;)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-10 22:50

Ik heb ook alles klaar! Vertrek morgen om 6uur.. Ook vroeg zat!!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 21:30

Zo weer terug van een geslaagde dag en de zoveelste titel voor Pierrot. Trouwens de 3e keer dat de titel allround mensport pony mee ging naar het Zelhemse. Leek het zo of is de deelname wel eens meer geweest? De gelijktijdig gehouden Hipiade zal daar ook wel voor gezorgd hebben. Zag ook dat er sectie A pony's tussen de sectie B pony's werden gekeurd. Vreemde gang van zaken. Verder ook weinig bestuursleden gezien. Geen nieuwe voorzitter, geen verantwoordelijke voor de sportzaken. Wel erg jammer. Een enkel bestuurslid die er dan toch was kon het niet opbrengen om de kampioen te feliciteren. Slechte verliezer zullen we maar zeggen.
Verder een zonnige dag gehad en toch wel weer een aantal hele mooie pony's gezien. Zowel onder het zadel als voor de wagen.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 21:34

Mooi dat het leuk was!

Heb er spijt van dat ik niet ben gegaan want eigenlijk had ii=k morgen wedstrijd maar sta nog steeds op wachtlijst! :(

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 02:14

Zo, ik ben ook weer thuis (ja had nog een tussenstop op de terugweg ;)). Was een erg mooie dag en veel geluk gehad met het weer.

Patrick nogmaals en ook andere mensen met successen; gefeliciteerd.
Ik vond de deelname ook tegenvallen, vooral idd bij het mennen (maar dat zal waars. aan het samenvallen met de hippiade gelegen hebben), maar ook in andere disciplines is het wel eens meer geweest.

Foto's gaat vanavond (vannacht eigenlijk) niet meer lukken en morgen sta ik weer de hele dag in Noord-Holland te fotograferen. Dus hopelijk krijg ik maandag de hele rits online op m'n vrije dagje.

@ Marrit, wat jammer dat je daar nou nog op de wachtlijst stond en net zo goed wel had kunnen gaan. Maarja dat weet je van te voren natuurlijk ook nooit. Volgend jaar misschien!
Er werd nog wel gevraagt waar je was met je stoere hengst ;)

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 10:26

Royaltjuh schreef:
Kwart over 4?! Oh my god... waar moet je vandaan komen dan, tsjong wat vroeg!
Ik vind 6u vroeg zat. Pony staat hier ook klaar, incl kar en beide trailers. Ik ben benieuwd, laat het asjeblieft een beetje normaal weer zijn!

Ik kom uit Zeeuws-Vlaanderen! Ja moet altijd vroeg vertrekken om aan iets deeltenemen van het Welsh! :+
Maar was voor ons ook een geslaagd dagje! Dion behaalde met Noukie aan de hand een mooie 3e plaats! Toen Bixie geredn met der Noukie was best wel fel maar ook hierin behaalde ze een mooie 1ste plek. Toen was het nog bestgaand rijden met Noukie dit deed Madelon voor ons en zei liet Noukie met veel swing door de baan gaan ook hierin in een mooie 1e plaats! :D
Was inderdaad niet zo heel druk maar was wel heel gezellig!

AniekR: ben benieuwd naar de foto's van ons!!

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 19:25

Voor ons was het na veel pech toch nog een leuke dag!

Gracia verstapte zich in de voorring voor de keuring en kon weer terug de trailer op, inmiddels zie je er niks meer aan, gelukkig. Lowina was erg vrolijk maar toch nog een mooie 6e plaats met de keuring, sinds dat Oscar zich niet zo lekker voelde heb ik Lowina uiteindelijk gestart, met dressuur 2x 3e in het L1 en een mooie 4e prijs met springen, uiteindelijk nog 6e in alroundkampioenschap. en dat terwijl ik haar sinds 13 aug. niet meer gereden had :+

Iedereen proficiat!

Benieuwd naar de foto's :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-10 19:26

god wat had ik graag mee gereden! en al helemaal nadat ik vandaag niet kon rijden! :(

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:58

Wij hebben ook een leuke dag gehad!
Uiteindelijk naar huis gegaan met 2 dressuurwinstpunten en een 3e plaats, een 1e plaats met een foutloze rit + barrage (als enige zag ik later) in de vaardigheid en dus ook daar 2 winstpunten, en een 1e plaats van de 11 pony's aan de hand.
Viste door de nieuwe puntentelling (die ze blijkbaar sinds dit jaar hanteren) nét met 1 plaatsingspuntje verschil naast et net voor Allround maar ach, mn dag was er niet minder leuk om :D De winstpunten en nodige bekers zijn weer binnen...

Verder iedereen (nogmaals) gefeliciteerd met de succesen!

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:10

Royaltjuh schreef:
Wij hebben ook een leuke dag gehad!
Uiteindelijk naar huis gegaan met 2 dressuurwinstpunten en een 3e plaats, een 1e plaats met een foutloze rit + barrage (als enige zag ik later) in de vaardigheid en dus ook daar 2 winstpunten, en een 1e plaats van de 11 pony's aan de hand.
Viste door de nieuwe puntentelling (die ze blijkbaar sinds dit jaar hanteren) nét met 1 plaatsingspuntje verschil naast et net voor Allround maar ach, mn dag was er niet minder leuk om :D De winstpunten en nodige bekers zijn weer binnen...

Verder iedereen (nogmaals) gefeliciteerd met de succesen!

in de vaardigheid was je inderdaad als enige 2x foutloos dus ik besloot in onze barage maar gewoon gas te geven en te zien waar het schip zou stranden. Gewoon aanvallend gereden. Vond je pony in de dressuur echt keurig lopen en had al snel in de gaten dat jullie de grootste concurent zouden worden. Puntentelling is altijd weer een verrassing zoals ze het doen (kijk maar naar de sectie B ring waarin ook A'tjes werden gekeurd. Had onze C dan ook bij de B's gemoeten?). Zou beter zijn als ze daar van te voren duidelijkheid over verstrekken hoe ze het gaan berekenen.
Iedereen gefeliciteerd met de resultaten +:)+ *\o/* +:)+

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:13

Ik was als groom mee voor Royaltjuh, 1e keer dat ik mee was naar de welsh-sportdag!
Vond het erg leuk en erg gezellig!
En goed en leuk georganiseerd! petje af voor de organisatie hoor! lijkt me best druk, mennen, springen, dressuur, leading rane? aan de hand voorbrengen enz....plan het allemaal maar in!

en erg genoten van die kleine kids op hun pony! echt zo'n familie dag! heb zelf een halve welsh, dus inschrijven zit er niet bij....

en een mooie locatie Kootwijk! was d'r nog nooit geweest, en wat een geluk met het weer! ja, een zeer geslaagde dag!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 22:23

Thanks voor et compliment Patrick! Zag vanaf et parkeerterrein jou snelheid, jammer van et balletje want je ging wel iets harder in de barrage.

En indd, crea berekeningen af en toe. De A tussen de B's, terwijl er bij ons in de A ring een pony liep die minstens 1.25 was... En plotseling rubrieken in handicap terwijl ze al 2 weken apart op de startlijst hebben gestaan.
Ach, et mag de pret niet drukken.

Marian: was zeker leuk, en indd wat een mazzel met et weer :D