runningkawa schreef:Nu weet ik dus ook helemaal geen bal van fokkerij (dus mijn antwoord zal natuurlijk nergens op slaan), maar is het niet zo dat simpelweg, als je maar ver genoeg zoekt je altijd dezelfde voorvaderen tegen komt?
Als ik bij kawa (Kafu xx X Rigoletto) kijk, kan ik alle 3 de stamleggers van het engelsvolbloed terug vinden
en uiteindelijk zal dat bij elk paard gaan wat engelsvolbloed in zijn aderen heeft
Maar Rigoletto verraad ook dat hij dus idd van Amurath afstamt, maar is dat niet zo dat als je maar vergenoeg zoekt, je bij wat voor ras ook, altijd bij bekende voorvaderen uitkomt?
Bij zowel de goede als de minder goede?
Wat dat betreft sta je niet alleen. Jouw paard zal waarschijnlijk meer het skelet hebben van Rigoletto dan van Kafu xx aangezien de merrie zoals op deze site al terecht werd geconstateerd meer invloed heeft dan de hengst. En fokt moet je dus indezelfde moederlijn blijven dan pas krijg je
aanmerkelijk meer kans op een goed product.
Zeer terecht kom dat zowel bij de goede als minder tegen. Alleen de goede komen in de picture en dan kom je zoals zelf al constateerd Amurath tegen.
Alleen bij de goede paarden is het makkelijk terug te zoeken op inet of in ids