Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:14

geerke schreef:
jeetje....en dit spuit je alleen af?
Ik geloof dat ik het niet begrijp...

Precies hoe ik er ook over denk :?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:16

Deze hond is dus duidelijk niet geschikt voor op een stal en mag nooit meer terugkomen los in de buurt van paarden.
Daarbij vind ik een hond die zomaar op veulentjes afrent om zulke wonden te maken eerlijk gezegd vals.
De hond is blijkbaar even aan de gang kunnen gaan en pakt gewoon 2 veulentjes.
Ik hoop voor de veulentjes dat hun verwondingen goed genezen.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:17

jeetje!
stertke ermee!

suzanne_H

Re: Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:21

oeh, ik hoop voor je dat het goed geneest!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:22

doei schreef:
Ik denk dat ik dit toch wel een valse hond vind, hij heeft denk ik wel gemerkt dat de veulens pijn hadden, maar dat bedorf zijn pret niet!

Een hond merkt niet dat hij een ander pijn doet Alves. Deze hond heeft gewoon teveel jachtdrift. Denk wel dat het dier voor het leven verpest is als het bij deze eigenaar en op deze stal blijft.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:33

TS, ik vind dat je er bijzonder kalm onder blijft. Klasse meid!
Ik ben het helemaal met je eens, dit zijn niet de fouten van de dieren, maar van de eigenaren. Tuurlijk heeft die hond het gedaan, maar als eigenaar moet je wel verantwoording nemen voor je hond en als je weet dat het een jager is dan laat je hem daar alleen lopen met een muilkorf of je zorgt dat het dier nooit en te nimmer los kan.
Mijn honden hebben allemaal op extreem jonge leeftijd al een schop van mijn paard gehad (was elke keer weer zooo geschrokken) en weten nu dat als ze een paard zien die bij hun kan dat ze moeten rennen voor hun leven. Dus dat zit wel goed. Maar mijn duitse herder vind het leuk om achter de kip aan te lopen (hij doet niet eens zijn bek open of wat dan ook, vind alleen het getokkel zo mooi) en hoewel hij totaal geen kwade intenties heeft straf ik hem er wel voor. Hij mag gewoon niet achter andere dieren aanlopen.

Nou zien die wonden er heel erg uit omdat het maar zulke kleine veulens zijn, maar ik heb een tinker veulen gehad die op zijn sprongewricht een ontzettend diepe wond had zodat je zijn banden kon zien. Dat was zelfs ontstoken geraakt (ik zat in het buitenland ten tijde) en toen ik eindelijk weer thuis was ben ik het als een gek gaan schoonmaken. 3x daags uitwassen en met mecitran insmeren (kostelijke zaak) en het is prachtig weg gegroeid. Op die leeftijd is het lichaam zo verschrikkelijk goed in herstellen dat het zelfs wel eens zo goed zou kunnen genezen dat alleen degene die weten waar de plek zit, het nog kunnen zien, maar de rest niet meer.
Succes ermee en nogmaals lof over je positive instelling!
Laatst bijgewerkt door LecyTinker op 07-06-10 08:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:33

Een hond is een dier dat leeft (leefde) van het opjagen en doden van dieren. Veel honden hebben deze drift nog wel, maar dat komt, door de eigenaren, meestal niet tot uiting. En om eerlijk te zijn, in deze maatschappij kan dat ook niet. Een hond die de jachtdrift laat zien, zijn prooi te pakken krijgt en probeert te doden is niet vals en zal geen mensen of kinderen proberen te grijpen. Je kunt het vergelijken met een kat die geen baby's zal doden terwijl ze in de tuin wel degelijk een konijn of vogel pakt.

Wat hier gebeurde is vreselijk, en helemaal de schuld van de eigenaar. De hond kan nooit en te nimmer meer onaangelijnd mee om te wandelen, maar dat is ook het enige. Nogmaals, de hond is niet vals, maar luisterde naar zijn jachtinstincten.

Je kan de eigenaar aansprakelijk stellen, deze heeft een wa verzekering waar de hond ook onder valt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:36

De hond is wel zeker vals.... naar andere dieren. Ik zou hem ook met mensen niet meer vertrouwen.

Het is aan de eigenaar te bepalen of het voor de hond nog wel een hondwaardig bestaan wordt: altijd aangelijnd en gemuilkorfd.

Lecytinker: TS is niet de eigenaar van de paarden.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:41

Poeh wat heftig zeg,
hopelijk komt het weer helemaal goed
De hond zou wat mij betreft een enkeltje hemel krijgen hoe triest dat ook is
Stel je voor dat hij een keer losbreekt en een kind grijpt....
Welk ras hond is het?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:41

oh, kijk, daar ging mijn veronderstelling al fout, dacht even dat TS de eigenaar was...

Ik denk niet dat je de hond Vals kan noemen. Maar hij is in mijn mening ook niet meer geschrikt in in menselijke kringen te leven.
En hond die eenmaal een doodmaak instinkt heeft ontwikkeld zal langzaam maar zeker toch zijn grenzen gaan verleggen en is dus niet meer volledig betrouwbaar.
Nou kan er gezegd worden dat dat onzin is, maar hoevaak hoor je niet van compleet brave honden die ineens een baby of een peuter (dood)bijten? Nou ikke net te vaak en dan hebben we het over honden die nog nooit een vlieg kwaad hebben gedaan. Wat denk je dat een hond kan aanrichten die weet waar hij toe in staat is?
Als het mijn hond zou zijn, zou ik hem dus echt nooit meer in het openbaar halen zonder muilkorf. Want dat ze dieren aanvallen is verschrikkelijk, maar zodra ze een kind doodgebeten hebben dan is jou leven voor altijd getekend!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:45

jeetje je had het verhaal al verteld
maar nu ik de foto's zie :n ziet der niet fijn uit

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:15

Ik ben blij dat ik daar niet op stal sta met mijn veulentje..
Als dit mijn veulens waren en de hond van de stal denk dat hij dan niet meer leefde..ik weet niet hoe ik had gedaan maar dood was die...

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:25

kitzi: ik wilde het niet zeggen ,maar dacht wel hetzelfde ...

Maryooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:28

Vreselijk zeg, dit is wel erg vals :( en zeker geen spelen meer.

Barb12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:40

Ik weet niet wat jouw relatie tot de eigenaar van de hond is maar je kunt hem of haar zeker vragen zijn verzekering in te lichten. Je kunt dan in ieder geval de veeartskosten verhalen.
Zelf heb ik helaas meegemaakt dat mijn eigen paard zo werd geschopt door een ander paard dat ze hier blijvend kreupel van bleef. De eigenaar van het andere paard heeft zijn verzekering ingeschakeld en ik heb alle veeartskosten vergoed gekregen. Een hond valt zeker onder de WA verzekering.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 09:48

Ik heb mijn hondje (ukkepuk) altijd vast rond paarden. Wanneer ik op een losloopplek in het bos en ik paarden aan zie komen doe ik haar ook onmiddelijk vast.
Niet omdat ze zou bijten, maar wellicht blaft ze ineens op trekt een sprintje... en dan gaan de paarden wellicht op de loop.
Ik vind het zelf ronduit vervelend wanneer mensen hun honden los hebben lopen rond paarden.
Niet alleen door dit soort gebeurtenissen, maar ook omdat het HUN dier is en zij dat dier dus gewoon netjes bij zich moeten houden.

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:07

poehhh het ziet er vies uit. Sterkte ermee

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:11

hond ging vast en nooit meer los......geen hond om bij paarden te laten. het is maar goed mijn paardjes niet zijn want ik diende een klacht in.

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:12

Poeh hoop dat het netjes geneest! Wat een drama zeg..

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:23

Wanneer zijn deze foto's genomen? Afspuiten is sowieso een must, maar vooral die wond op het voorbeen is toch vrij diep. Ik weet dat het niet jouw veulens zijn, maar hoe worden de wonden verder behandeld? Met alleen afspuiten blijven er lelijke littekens over. Groene leem zou dit grotendeels tegen kunnen gaan.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:24

jeetje zeg die hond mag wel in en hok zeker ofzo voor dat het nog eens gebeurt echt zielig voor die kleintjes

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:24

Jeetje zeg..

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:35

vreselijk zeg :n sterkte voor de veulens!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 11:43

maykie schreef:
geerke schreef:
jeetje....en dit spuit je alleen af?
Ik geloof dat ik het niet begrijp...

Precies hoe ik er ook over denk :?

Ik heb even niet zo veel tijd om alle reacties door te lezen maar dit is het advies van de DA. Daarnaast hebben we een middeltje gekregen wat we er elke dag opspuiten. Bij het hengstje is 1 wond gehecht en de DA komt woensdag weer..

En nee, het zijn niet mijn veulens maar wel mijn zorg!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:43

kanniet schreef:
Een hond is een dier dat leeft (leefde) van het opjagen en doden van dieren. Veel honden hebben deze drift nog wel, maar dat komt, door de eigenaren, meestal niet tot uiting. En om eerlijk te zijn, in deze maatschappij kan dat ook niet. Een hond die de jachtdrift laat zien, zijn prooi te pakken krijgt en probeert te doden is niet vals en zal geen mensen of kinderen proberen te grijpen. Je kunt het vergelijken met een kat die geen baby's zal doden terwijl ze in de tuin wel degelijk een konijn of vogel pakt.

Wat hier gebeurde is vreselijk, en helemaal de schuld van de eigenaar. De hond kan nooit en te nimmer meer onaangelijnd mee om te wandelen, maar dat is ook het enige. Nogmaals, de hond is niet vals, maar luisterde naar zijn jachtinstincten.

Je kan de eigenaar aansprakelijk stellen, deze heeft een wa verzekering waar de hond ook onder valt.

Ik ben het gedeeltelijk met je eens en je verklaring kan ik me goed in vinden.
Alleen vind ik dat een hond veel te leren is, je kunt een hond die gek is op een bal ook leren dat hij moet wachten totdat jij comando geeft.
Een jachthond kan en mag ook niet in het wilde weg achter vanalles aan rennen.
Maar goed dit is gewoon een beetje speculeren.
Het is gewoon vervelend genoeg.