Since I have experience with the Absolute Investment line I can tell you a bit about what he will give you,
AI's are extremely balanced horses and talented athletes. They have very strong backs and toplines with extremely good legs. They could have longer necks if you compare then to other "typey pleasure horses" but they will lope a hole in the ground naturally and they are such great athletes that anything you ask them is easy for them. They are the easiest horses I have ever had in my barn to train, period. I walk my 2 yr old ( by Absolute Option a son of AI ) from her stall on a windy day in the morning and send her out on the end of the longe line to work for the day and she just walks off with her head down, is never bothered by anything and NEVER gets in a hurry. The line has a rep for being stubborn but once you "break through" it, and trust me its easy to break through, they will NEVER bring it up again. They are horses that amateurs can ride alone, without alot of help from pros and still kinda sorta get along. The AI's are that easy.......... Here is a short video of one of our one month old foals by Absolute Option ( for sale ) you can see how naturally they lope from the begining.....http://www.youtube.com/watch?v=97him-nfxDs
So thats my personal experience with them..........
DVD van Only Invitational is binnen! Neem hem even mee naar mijn werk want er staan 5 bestanden op maar ik kan er maar 1tje zien, daar wordt hij getraind.
Nadieh, al je vragen worden zo'n beetje beantwoord in dit topic
jottum
Geplaatst: 18-05-10 07:38
Hoe was de DVD? Mag je het hier neerzetten?
Mac
Geplaatst: 18-05-10 08:23
Ik ben ook wel heel nieuwsgierig nu hoor !
Ik vind het overigens erg interessant om wat inside information te krijgen zoals van Eron (thank you very much for that!) over hoe bepaalde bekende hengsten echt zíjn, wat ze vaak doorgeven aan hun nakomelingen en met wat voor merries ze het best uit de verf komen. Dat mis ik nog wel eens: je kunt op papier wel denken dat je een leuke combinatie maakt, maar met wat meer achtergrondinformatie kun je vaak toch gerichter twee ouderdieren bij elkaar zoeken.
oh, stond dat op de eerste blz, die had ik overgeslagen haha. Maar als je geen Zippo wilt... dan sluit je super veel paarden uit... Bijna alle paarden hebben dat toch??
Ik ken wel heel veel nakomelingen van Kay Cee Checkmate. Zijn allemaal heel sterk in de achterhand en hebben een korte rug. Ik vind ze ideaal, maar hij is zelf wel best zwaar, weet niet of je dat zoekt.
Vera
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-10 12:44
quarterH schreef:
je bedoeld Natural Iron my choice!
Hahaha, het blijft een probleemnaam! Hot Iron... Wel een leuke naam
ik vind het gewoon een hele vette hengst en ben in love met zn pedigree. niet normaal wat daar voor grondleggers van ons stamboek bij elkaar staan. plus OI is nu een mode hengst, zijn er veel van. ik wil dan liever een die erg cool is maar waarvan er maar weinig (of nog helemaal geen?) in europa zijn. terwijl de worldshow vol zat met zijn nakomelingen. let's start a new trend! haha
Ja die pedigree is echt om je vingers bij af te likken en ik vind zijn veelzijdigheid ook een dikke pre. Zo jammer dat er maar zo weinig beeldmateriaal van hem is. Ik had graag veel meer van hem gezien. Zijn er zoveel van OI? Ik kom er nog niet veel tegen, zeker als je gaat zoeken op I-net. Maar NI blijft nog steeds bovenaan mijn lijstje staan
en hier zie je de uitslagen van world shows ed. kun je zien hoeveel van daar Natural Iron dichtbij in hun papier hebben. ook bij de jeugd wat dus betekend dat het geen moeilijke paarden zullen zijn... http://www.aqha.com/search.html?cx=part ... +iron#1129
maar nogmaals, je mag dan opschieten want hij is voerleden dus de voorraad sperm zal niet eindig zijn haha