[H] Hengst Ricardo v. Romantico voor deze merrie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 01:49

Ik vind dosator erg geschikt voor je merrie:
Afbeelding

Sprekend hoofd, lange (maar niet smalle) hals, lange benen en zoals dat hoort bij arabieren een rug die zeker niet te lang is. Verder is zijn schouder prachtig schuin, sowieso een mooi front. Zijn hoofd is voor een arabieren hoofd totaal niet klein in verhouding (dus niet welsherig). Zijn bewegingen zijn op en top! Hij brengt behoorlijk forse nakomelingen, echt behoorlijk fors, ondanks dat hij een volbloed arabier is. Dat komt omdat hij een russische arabier is.
Hij is dan wel fors en niet 'welsherig' zoals jij dat noemt, maar aan de andere kant is hij wel enorm sierlijk.
Daarbij is zijn dekgeld gunstig: €250,- ex. BTW voor niet-arabieren. Hij is tevens goedgekeurd bij het nrps.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 02:14

Dosator is een plaatje, die wilde ik ook al noemen. Nadeel is wel dat hij het steile achterbeen van de merrie niet snel zal verbeteren maar daar staat wel tegenover dat hij de hals en schouder veel goed kan doen, bovendien is hij flink aan de maat en vererft zeer goede bewegingen.
Russisch gefokte AV's staan bovendien bekend om hun geweldige karakter.

Tamara_H schreef:

Deze heeft een prachtige houding en achterbeengebruik maar jammer dat er weer geen standfoto bij staat, dekgeld vind ik ook behoorlijk hoog.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 08:15

anneliesdj schreef:
Marloez schreef:
@ anneliesdj:
Ik vind naast grovere pony's AV's ook erg leuk. Dus dan vind ik het slanke juist wel weer mooi. :+ Ingewikkeld he, ik zit nogal complex inelkaar geloof ik. :D Lobeke lijkt me erg geschikt trouwens.. ondanks dat ie dan een schimmel is.

Even bot gezegd; je moet een hengst niet laten staan omdat hij schimmel is. Je merrie is zelf schimmel dus de kans dat het veulen dat wordt is al vrij groot, beetje jammer als je dan een hengst laat staan omdat hij schimmel is.
Maar er zijn meer mooie AV hengsten, ik zal nog eens nadenken, anders kun je altijd de mijne nog gebruiken ;)

Weet je watvoor kleur het vorige veulen van je merrie had en watvoor kleur de hengst had?

Ik zou zelf Good Looking niet nemen, voornamelijk door zijn weke lendenen maar jouw merrie heeft daar niet zo'n last van dacht ik(even zonder naar de foto te kijken) dus je kunt de gok wel nemen als je hem erg aansprekend vind.

:D Ik wilde daar juist mee zeggen dat ik hem dus erg interessant vind ondanks dat hij schimmel is! Dus als er een perfecte hengst voor mijn merrie is en die is schimmel dan zal ik hem zeker niet laten staan. Maar omdat er zoveel hengsten zijn zoek ik het liefst toch een met een kleur, simpelweg om het spannender te houden. :j
Dusty's vorige veulen was een donkere appelschimmel, een slag groter en leek ontzettend veel arabisch bloed te hebben. Wie de hengst was; geen idee! Dit was bij haar vorige eigenaar, toen ik haar kocht was haar 'veulen' al 4 jaar oud.

Dosator is een prachtige hengst! Spreekt me echt enorm aan, ik zal even wat Googlen over hem.
Golden Highlight had ik ook al van alles over opgezocht, maar ik ben een paar keer tegengekomen dat hij geen sterk beenwerk doorgeeft, geen idee of het waar is maar dat risico wil ik niet lopen. Bovendien vind ik Carino du Bois dan toch een stuk leuker. :j

Aroree

Re: [H] Hengst Ricardo v. Romantico voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 08:54

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 14:44

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:32

Afbeelding
Dit zou ook geen slechte zijn, Mythos is de naam, staat ook ter dekking bij Zenith en enkel nog dit jaar, daarna verhuisd hij naar Rusland voor 2 jaar (net als Gasir overigens).
Heeft een supersterke rugpartij en zijn achterbeen is iets beter dan van Dosator (maar Dosator heeft een iets mooiere schouder).
En soderju wat een spetter zeg!

Gasir zou ik niet nemen voor zijn rug/lendenen.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:40

ff offtopic: maar die pezen van de voorbenen van Mythos zou ik wel eens willen bekijken... sjoh wat ziet dat beenwerk er super slecht uit !

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 15:50

Marloez schreef:
Ik vind het echt moeilijk om te zien wanneer de bouw correct is voor Dusty. :=

http://web.me.com/georgesfocke/haras_de ... ek%201.jpg Is dit 'goed'? Vind hem prachtig. :=

De bouw is slecht te zien van een bewegingsfoto en helemaal bij AV's omdat die flink showen.
Ik heb op de site geen standfoto gezien dus durf het niet met zekerheid te zeggen maar hij lijkt me niet erg sterk in de rug en kruis.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:02

Nee sorry, maar die arabieren die jij laat zien vind ik veel te 'showy' voor jouw merrie marloez. Die passen er naar mijn idee niet bij, dat soort arabieren vind ik persoonlijk alleen mooi gecombineerd volbloed merries.
Ik vind Dosator persoonlijk toch het beste bij haar passen :j
Zijn bewegingen zijn super, en hetgeen wat naar mijn idee het meest verbeterd moet worden bij jouw merrie is de voorhand en dan met name de schouder. En daar is Dosator een super kandidaat voor.

Die andere hengsten zijn inderdaad plaatjes om te zien, maar imo ook echt de laatste keuze voor jouw merrie :j
Daarbij is Dosator echt goedgekeurd voor het nrps, dat betekent dat het een rijtypische arabier is. Die andere zijn wel AVS goedgekeurd, maar niet voor het nrps. Like I said; die paarden zijn meestal erg show gefokt maar betekenen onder het zadel vrij weinig :j (mijn mening)
Verder is Dosator ook een mooi maatje, en hij voldoet gewoon aan al je eisen die ik hier in het topic gelezen heb.

Als je hem niet neemt zou ik je Don Carino du Bois ook wel aanraden, vind hem zeker mooi.
Denk alleen dat Dosator toch beter bij je merrie en met name bij je eisen past. Zeker als je recreatie en ook wat endurance wil rijden is een volbloed arabier als Dosator héél geschikt!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 16:25

Ah oke, bedankt voor de info! Het is wel de bedoeling dat ik uiteindelijk wat met het paard kan, dus dan lijkt mij Dosator wel geschikt idd! Hij fokt ook aardig wat maat lees ik, als ik de zoekfunctie op Bokt gebruik.. Zou het niet wat te veel van het goede zijn voor een little poownie van 1.40? :D Ik weet dat een veulen zich aanpast maar ik ben toch erg zuinig op de dame in kwestie zeg maar. :+ Ik weet dat een drachtigheid nooit zonder risico is.. Maar je kunt natuurlijk ook 'problemen opzoeken'..

Ik ben echt zo'n leek op het gebied van fokken. :o Maar wat mij betreft wordt Dosator het! Hij is erg veelzijdig en ik hou wel van zijn type. :j

Die Mythos heeft idd hele enge pezen zeg aan zijn voorbenen. := Linksvoor lijkt de achterste pees helemaal opgezet?? Verder een prachtpaard, daar niet van..

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:42

Nee joh, als je boven 1,60 gaat fokken wordt dat wel drastisch natuurlijk... Maar die paar centimetertjes kunnen er makkelijk bij hoor :j
In Wales fokken ze vaak zelfs welsh mountain pony's (1.22 max) met welsh cobs (héél breed en vaak rond de 1.60 m) om welsh sectie C's te fokken. Ik ben daar dan wel niet echt een voorstander van, maar het gebeurt zeker en het gaat ook goed!

Die 20 cm kan dus ze makkelijk hebben ;) zeker omdat hij gewoon een mooie breedte heeft, niet te extreem. En het veulen zal de merrie niet te boven groeien waardoor het geen melk meer kan drinken bij haar, want zo drastisch is het hoogte verschil ook weer niet. Dus gewoon mooi vergrotend naar mijn idee :j
Bij de bevallig levert het sowieso geen extra problemen op, daar is het te weinig voor en de kans dat het veulen zich niet aanpast is extreem minimaal!

Ik zeg ook 100% Dosator!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:16

Dan is mijn keuze bijna helemaal definitief nu! :D Ik denk dat Dosator het gaat worden. :j

Enige nadeel is dat hij alleen natuurlijk dekt en in Amsterdam staat.. :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:16

Marloez schreef:

Dan lijkt me die andere bruine geschikter, lijkt beter te bewegen ook. Ik betwijfel echter of die hengst wel halfbloeden dekt.

marjolein88 schreef:
ff offtopic: maar die pezen van de voorbenen van Mythos zou ik wel eens willen bekijken... sjoh wat ziet dat beenwerk er super slecht uit !

Wat wil je, dat paard heeft 4 seizoenen gekoerst, dat kun je nou eenmaal niet vergelijken met die poppetjes van ons die af en toe wat rondjes in de bak mogen lopen.

Jaimyliefje schreef:
Nee sorry, maar die arabieren die jij laat zien vind ik veel te 'showy' voor jouw merrie marloez. Die passen er naar mijn idee niet bij, dat soort arabieren vind ik persoonlijk alleen mooi gecombineerd volbloed merries.
Zijn bewegingen zijn super, en hetgeen wat naar mijn idee het meest verbeterd moet worden bij jouw merrie is de voorhand en dan met name de schouder. En daar is Dosator een super kandidaat voor.

Jij laat je denk ik teveel foppen door hoe een paard wordt voorgesteld, want Dosator is evengoed in de eerste plaats show- en (voormalig) renpaard. Of hij een merrie kan verbeteren hangt daarnaast van meer factoren dan alleen zijn eigen bouw. Kijk bijvoorbeeld naar zijn afstammelingenrapport:

Citaat:
DOSATOR ox
De Arabisch volbloed Dosator ox brengt rijtypisch gebouwde nakomelingen. De hoofden zijn sprekend en vertonen voldoende adel. De halzen hebben voldoende lengte. Een enkele maal zou de bovenlijn meer bespiering moeten hebben. De rug is meermalen lang, soms iets week. De lendenen en croupe zijn goed van lengte en bespiering. De schouder is vaak steil. De stand van zowel het voorbeen als het achterbeen is correct. De kwaliteit van het beenwerk is goed. De stap is voldoende ruim en heeft voldoende souplesse. De draf is ruim, gedragen en heeft voldoende souplesse. Dosator ox verbetert zowel op type als beweging.

Dat de hengst zelf een goede schouder heeft wil dus niet zeggen dat hij die ook vererft.

Jaimyliefje schreef:
Die andere hengsten zijn inderdaad plaatjes om te zien, maar imo ook echt de laatste keuze voor jouw merrie :j
Daarbij is Dosator echt goedgekeurd voor het nrps, dat betekent dat het een rijtypische arabier is. Die andere zijn wel AVS goedgekeurd, maar niet voor het nrps. Like I said; die paarden zijn meestal erg show gefokt maar betekenen onder het zadel vrij weinig :j (mijn mening)

M Dressuur, L Springen en L SGW, vind je dat dan zo ontzettend indrukwekkend? Naar mijn mening is dat iets dat elk gezond paard kan bereiken.

Jaimyliefje schreef:
Denk alleen dat Dosator toch beter bij je merrie en met name bij je eisen past. Zeker als je recreatie en ook wat endurance wil rijden is een volbloed arabier als Dosator héél geschikt!

Maar als je ook af en toe wilt mennen kun je naar mijn mening toch beter nog even wat verder kijken. Ook denk ik dat de kans erg klein is dat het veulen rustiger zal zijn dan de merrie. Toevallig kwam ik laatst nog een reactie van iemand op bokt tegen die helemaal niet zo enthousiast was over het karakter van haar Dosator-nakomeling. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat representatief is, maar ik moet bekennen dat ik het toch op zijn minst merkwaardig vind dat TS nu 'bijna helemaal definitief besloten' heeft dat het Dosator wordt zonder dat ze dit paard (en een aantal nakomelingen) ook maar in het echt heeft bewonderd. :x Dit is ook het laatste wat ik er over ga zeggen denk ik, want TS waait met alle winden mee en ik denk niet dat dat de bedoeling is van zo'n topic als dit.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:35

Ik heb zelf 4 jaar geleden al eens gedacht een arabier te gebruiken als dekhengst. Juist omdat deze goed inzetbaar zijn voor van alles en nog wat, óók voor het mennen juist! :j

Ik vind zelf arabieren qua karakter niet heet, maar gevoelig. Welsh achtige types vind ik vaak wel weer heet. Maar het ligt natuurlijk ook helemaal aan het paard zelf.. Je hebt rustige en hete paarden binnen ieder ras..

Je opmerking over dat ik het al besloten heb en het paard nog niet eens bekeken heb vind ik erg naïef, want ik heb door middel van oa dit topic juist deze beslissing kunnen maken, door allerlei hengsten even onder de loep te nemen. En natuurlijk wil ik die hengst eerst zien alvorens ik mijn merrie laat dekken!! De opmerking over het meewaaien in alle winden vind ik ook niet bepaald netjes, ik neem ieders advies in me op, ik bekijk aangeboden hengsten en over hengsten die me zelf wat lijken vraag ik extra informatie. Uiteindelijk kom ik na zo en zo veel hengsten tot een conclusie. En ook die staat nog niet definitief vast, maar voor zover ik nu gekeken heb lijkt deze hengst mij het beste. Hij geeft maat, is het type waar ik van houd, heeft een goed passend exterieur voor mijn merrie en heeft bovendien een kleurtje. Ook het dekgeld is prima te doen en bovendien staat hij ook nog ingeschreven bij het NRPS.

Ik begrijp wel dat het misschien enigzins besluiteloos overkomt hoe ik in dit topic reageer, maar ik sluit niets uit en neem veel adviezen aan, ga op elke hengst in die hier ten sprake komt. Ik vind veel paarden leuk in combinatie met mijn merrie, door jullie adviezen wordt me steeds duidelijker welke wel en niet geschikt is! :j En daar ben ik heel blij mee! :D

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 20:11

Goeroe: ik vind je reactie erg aanvallend overkomen op mij en ook TS.
Ik heb er meermalen bijgezet dat dat MIJN persoonlijke mening is. En daarbij heb ik me echt wel verdiept in Dosator, en zijn verleden. Natuurlijk is hij ook voor de show gefokt, welke fokker fokt daar niet voor :Y)
Ik bedoelde met 'showy' iets heel anders, ik bedoelde de extreme types en ik denk dat Marloez dat wel begreep :j Zo niet, dan niet.

Ik vind hem wel erg geschikt voor haar merrie. Ook naar aanleiding wat ik zelf heb gezien van zijn nakomelingen.
Ben erg enthousiast over hem om te gebruiken voor dit soort (rasloze) merries, en ik hou me dan ook al 2 jaar erg bezig met hem en zijn nakomelingen.

Verder: ja ik vind zijn prestaties op zich best indrukwekkend, hij is oud en hij heeft al behoorlijk veel gepresteerd naar mijn idee, eerst op de renbaan en vervolgens is hij verder gegaan met een hartstikke veelzijdige sportcarrière. Hij is er allicht niet heel ver in doorgegaan allemaal, maar dat kan meerdere oorzaken hebben hè ;)
Voor een arabisch volbloed is dit zeker een prestatie. Veel arabieren hebben niets meer gezien dan een showring en misschien een wedstrijdring waarbij de prestaties niet eens noemenswaardig zijn := Dat ter zijde, ik had niks over zijn prestaties in de wedstrijdring genoemd. Sowieso omdat de wedstrijdring me in sommige gevallen niet zoveel interesseert :+ (weer mijn persoonlijke idee en mening, gelieve er niet op aan te vallen) Genoeg geweldige paarden en pony's (ook dekhengsten) die helemaal nak gepresteerd hebben (ook al is er een poging mee gedaan) en die toch heel goed fokken!

Ik vind een russische arabier als Dosator gewoon goed bij haar merrie passen. Al vond ik pietje van de lelijkebloempjesweide goed bij haar merrie passen... Dat blijft een kwestie van smaak ;)

Verder is het aan Marloez wat ze met mijn advies doet, uiteindelijk neemt ze toch zelf de beslissing. En ik vind het helemaal niet onverstandig als ze mijn advies daarin meeneemt, anders zou ik het advies niet geven. Het is echt wel doordacht.
Iedereen let op andere punten.

Kan dit desgewenst nog veel verder toelichten allemaal, maar dat lijkt me niet nodig.
Marloez; ik blijf bij mijn standpunt :j
Goeroe; ik vind dat je je mening een beetje te erg doordramt. Maargoed, aan de andere kant snap ik dat je geen kant-en-klare salami op de paardenmarkt wil zien verschijnen. Ik denk echter ook dat je je geen zorgen hoeft te maken om salami veulens van Dosator. Behalve dan als je de doelt op de algemene risico's die er sowieso zijn bij fokken, en die er zijn bij iedere hengst.

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 08:16

Ik vind haar reactie ook een beetje jammer, maar dat terzijde. Ik ga binnenkort even naar de stal mailen/bellen en vragen om foto's van nakomelingen en om te vragen wat zijn sterke punten zijn die hij vererft! :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:25

goeroe schreef:
Jaimyliefje schreef:

Maar als je ook af en toe wilt mennen kun je naar mijn mening toch beter nog even wat verder kijken. Ook denk ik dat de kans erg klein is dat het veulen rustiger zal zijn dan de merrie. Toevallig kwam ik laatst nog een reactie van iemand op bokt tegen die helemaal niet zo enthousiast was over het karakter van haar Dosator-nakomeling. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat representatief is, maar ik moet bekennen dat ik het toch op zijn minst merkwaardig vind dat TS nu 'bijna helemaal definitief besloten' heeft dat het Dosator wordt zonder dat ze dit paard (en een aantal nakomelingen) ook maar in het echt heeft bewonderd. :x Dit is ook het laatste wat ik er over ga zeggen denk ik, want TS waait met alle winden mee en ik denk niet dat dat de bedoeling is van zo'n topic als dit.

Zal ik dan als tegenhanger een positief verhaal geven over het karakter van mijn Dosator-nakomeling?

Ontzettend tof beest. Ontzettend werklustig, wil altijd alles goed doen, zet zich voor de volle 200% in, is enthousiast maar niet "onhandelbaar" heet, is ontzettend lief en geduldig maar laat zich ook niet de kaas van het brood eten. Ik heb inderdaad wel het idee dat een steile schouder iets vererft wordt. Hier heeft mijn merrie ook wat last van :j

Naomi (Dosator ox x Neon ox)
Afbeelding

En toevallig is mijn Dosator-nakomeling ook weer gedekt door Lobeke, waaruit hetzelfde karakter kwam, hetzij iets koppiger.

Laray (Lobeke ox x Dosator ox) met haar 8 jarige eigenaartje:
Afbeelding

Dit zeggen haar eigenaren nu
Citaat:
Laray is een hele lieve pony met een goed hart. Heeft nog niemand van ons pijn gedaan. Ja mij een keer toen een snoepje niet snel genoeg kreeg beet ze lichtjes in mijn hand. Ze is en voelt zich zelf ook als een deel van ons gezin, echter tegen andere paarden/pony's kan ze knap lelijk doen. Zo van dit zijn mijn verzorgers dus nu even weg wezen ! Dan gaan de oren anaar achteren plat en trekt ze haar lip op. Maar verder is het een lieverd. Ze wat lopen betreft heel eigenwijs. De ruiters op haar rug moeten er hard aan werken op er uit te krijgen wat ze willen, maar als ze eenmaal warm is dat gaat het al een stuk makkelijker en heeft ze er ook plezier in !

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 11:50

Leuk om die foto's te zien Focussed!

Dus hij vererft zijn schuine schouder helaas niet? Omdat je merrie een stijle schouder heeft.. Of begrijp ik het verkeerd. :D

Mijn merie is nogal onderdanig tegenover andere paarden (behalve als zich er tralies of een hek tussen bevinden dan durft ze wel voor zichzelf op te komen. := ) Dus een wat dominanter karaktertje zou geen probleem zijn!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 11:54

Ik weet het natuurlijk niet zeker omdat ik alleen Naomi (mijn eigen paard) ken als een nakomeling, maar zij heeft iig wel een wat steilere schouder. Ze heeft prima voorbeengebruik, maar der hoeven achter der oren leggen zal ze nooit kunnen zeg maar!

Aroree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 12:21

Ik vond dit nog over hem:
Afbeelding

Afbeelding

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:10

goeroe schreef:
Citaat:
DOSATOR ox
De Arabisch volbloed Dosator ox brengt rijtypisch gebouwde nakomelingen. De hoofden zijn sprekend en vertonen voldoende adel. De halzen hebben voldoende lengte. Een enkele maal zou de bovenlijn meer bespiering moeten hebben. De rug is meermalen lang, soms iets week. De lendenen en croupe zijn goed van lengte en bespiering. De schouder is vaak steil. De stand van zowel het voorbeen als het achterbeen is correct. De kwaliteit van het beenwerk is goed. De stap is voldoende ruim en heeft voldoende souplesse. De draf is ruim, gedragen en heeft voldoende souplesse. Dosator ox verbetert zowel op type als beweging.

Dat de hengst zelf een goede schouder heeft wil dus niet zeggen dat hij die ook vererft.

En er is ook altijd nog een merrie die minstens de helft aan inbreng heeft bij een veulen, bij zo'n afstammelingenrapport weet je nooit watvoor merrie's er zijn geweest en ook niet watvoor kwaliteit die hadden. Het kan best zijn dat wel wel degelijk verbeterd heeft, je kunt dat niet zo kort door de bocht aannemen.
Daarnaast; ookal geeft hij niet zulke schuine schouders dan je zou verwachten, hij geeft wel heel goede bewegingen, zonder uitzondering en dat is waar je 't uiteindelijk voor moet doen.
goeroe schreef:
Jaimyliefje schreef:

M Dressuur, L Springen en L SGW, vind je dat dan zo ontzettend indrukwekkend? Naar mijn mening is dat iets dat elk gezond paard kan bereiken.

Dat is al een stuk meer dan de meeste AV's, er zijn genoeg hengsten die niet eens beleerd worden.
Misschien niet heel indrukwekkend maar het geeft wel aan dat zijn karakter en bouw goed genoeg zijn om in de sport te kunnen presteren.
goeroe schreef:
Jaimyliefje schreef:

Af en toe mennen heeft TS het over, ze wil geen topper.
Bovendien kan er met elk paard gemend worden op laag niveau en is het ook nog eens héél moeilijk om een hengst te vinden die wat gepresteerd heeft in het tuig.
Je kunt elk paard inspannen en er een blokje om mee rijden, enige vereiste daarvoor is dat het karakter niet heel nerveus of schrikkerig is en dat is bij Dosator iig niet aan de orde.

Nogmaals; Russische AV's hebben een totaal ander karakter dan de Egyptenaren die voldoen aan het steriotype beeld van een AV. Dosator loopt bovendien L sgw wat imo voldoende is om te bewijzen dat het geen driftkikker is.

Jaimyliefje schreef:

Volledig mee eens, ik zou ook voor Dosator gaan!

Ik heb de eer gehad eens bij Jan Calis thuis te zijn geweest, Jan laat je met plezier zijn hengsten zien en als je ze gezien hebt hoef je over dat karakter ook niet meer te twijfelen.
Je kunt altijd vragen of je zijn andere hengsten ook mag zien, dan kun je een goede keuze maken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:54

Ik herken in dit plaatje zo mijn eigen paard
Afbeelding

Cool en altijd zin in plezier maken met de baas :):)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:02

Alleen al om die foto zou je het toch zó doen <3

Ik raad je echt helemaal aan om daar eens te gaan kijken :j
Wat anneliesdj zegt ben ik het trouwens helemaal mee eens, over die schouder. De merrie bepaald sowieso al 60% van de eigenschappen!
Verder zal hij, juist om zijn extreem schuine schouder, veel merries gepresenteerd hebben gekregen die een (héél) stijle schouder hebben. Je kunt niet van een hengst verwachten dat hij het 100% recht trekt, maar hij zal het zeker verbeterd kunnen hebben. Dat weet je niet hè :) Mijn verwachting is van wel :j

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:08

Jaimyliefje schreef:
De merrie bepaald sowieso al 60% van de eigenschappen!

Dit kan natuurlijk niet, genetisch gezien! ;)

Ervan afgezien dat ik Dosator ook een mooie hengst vind, heeft hij tijdens zijn verrichtingsonderzoek m.i. niet bijzonder overtuigend gepresteerd.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 15:14

Typfoutje, excusez moi, het moet 50 zijn :j