Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Indra schreef:Denk er goed over na en zet er niet iets te zwaars op. Ik kocht mijn merrie drachtig en wat daar uitgekomen is.... een paard met een massaal lichaam. 1.65 met dekenmaat 215. Met een VHZ zadel heb ik de singel moeten laten verlengen; ze verkochten niet langer. Voor de rest heeft ze voor haar lijf te korte pootjes en een karakter.. ik kan je zeggen dat ik er mee af heb gezien.
Het zou mijn keus niet zijn, maar ze is bij mij geboren en ze gaat niet weg. Zou er ook geen cent voor kunnen krijgen.
Als TS haar merrie nou laat dekken door ZiZi-Top kan je het veulen ruilen tegen die van jou. Iedereen blij. annebe schreef:Overigens is bij ieder paard de hoofd/hals verbinding hetzelfde.
Van de occiput, naar de atlas, draaier en de rest van de cervicale wervels.
stoffel schreef:er is genoeg rommel te koop waarom moet je het dan zonodig fokken
annebe schreef:Het maakt ons niet uit welke kleurtje eruit komt, karakter is gewoon het allerbelangsrijkste.
Deze dame heeft al meerdere veulens gehad en zijn vrij snel en ruw bij haar weggehaald.
Daar ligt bij haar een trauma op.
Het veulen is dus ook echt bedoelt voor haar.. Ze mag het zelf opvoeden, afspenen en wij willen enkel een leuk recreatie paard.
Ze komt zelf uit de "sport" en heeft lancet als vader en schaklhaar als opa..
ps. Foto's staan in het profiel (bruine dame met zwarte manen en staart, kan niet missen!)
Sandravm schreef:Gezien u wenst te kruisen tussen verschillende rassen, zorg er dan wel voor dat vader en moeder een beetje bij elkaar passen. Zelfde soort bouw enzovoort.
Vroeger kende ik een kruising tussen een ford en warmbloed. Dat was een ongelukje. Het resultaat was een mooi kleurtje van veulen, maar totaal verkeerd gemaakt. Het had de lange benen van zijn vader en de korte nek van zijn moeder. Het resultaat was dat hij niet aan de grond kon, en vanaf in het begin, daardoor zijn beentje plooide. Als tweejarige is hij ingeslapen omdat het voetje als zo misgroeid was dat hij niet meer normaal kon lopen.
NatasjavE schreef:En dat is gezegd door iemand die een reading deed. Nou, ik kan ook wel een reading doen en dan zeggen dat deze merrie graag Jazz als partner wil. (bijvoorbeeld!)Omdat het paard een trauma moet verwerken...
NatasjavE schreef:stoffel schreef:er is genoeg rommel te koop waarom moet je het dan zonodig fokken
Omdat het paard een trauma moet verwerken...annebe schreef:Het maakt ons niet uit welke kleurtje eruit komt, karakter is gewoon het allerbelangsrijkste.
Deze dame heeft al meerdere veulens gehad en zijn vrij snel en ruw bij haar weggehaald.
Daar ligt bij haar een trauma op.
Het veulen is dus ook echt bedoelt voor haar.. Ze mag het zelf opvoeden, afspenen en wij willen enkel een leuk recreatie paard.
Ze komt zelf uit de "sport" en heeft lancet als vader en schaklhaar als opa..
ps. Foto's staan in het profiel (bruine dame met zwarte manen en staart, kan niet missen!)
Volstrekt logisch lijkt me...
Heerlijke humor..
En ze zegt toch dat ze het veulen zelf houden wil? Dus dan ondervind ze zelf de eventuele gevolgen wel.. (Dan bedoel ik misbouwd paard, geen bevalling die mis gaat) Inney schreef:En ze zegt toch dat ze het veulen zelf houden wil? Dus dan ondervind ze zelf de eventuele gevolgen wel.. (Dan bedoel ik misbouwd paard, geen bevalling die mis gaat)