[TI] Tinker met gedragsprobleem?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Re: Tinker met gedragsprobleem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 14:16

Daarom zeg ik, een paar keer de instructrice erop. Die haar daarna ook helpt. Maar echt weg brengen voor zadelmak te laten maken á 450,- voor een maand zou ik niet doen.

lily_alphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:27

Waarschijnlijk hebben we alles niet weloverwogen besloten, maar wel proberen zo goed mogelijk te doen! Volgens mij hebben we eerst een paar keer een dekje, toen los een zadel en later vast een zadel erop gelegd. In de stal, maar dat zal wel geen goed idee zijn geweest ... Idd. als ze was gaan flippen .... Moet wel zeggen dat mijn dochtertje er al een paar keer zonder zadel op kroop, gewoon hier in de bak. Dat gaf geen enkel probleem. Ze is echt heel mak en makkelijk, als ze in de stal ligt, kan je er zo op kruipen. Wel opletten dat ze niet gaat staan, maar ze blijft altijd gewoon liggen! We zijn altijd heel veel bezig met de beesten, wat zich (meestal) terugvertaalt in schaapmakke dieren.

lily_alphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:28

Ja, die instructrice als eerste had ik ook bedacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:20

Wanneer je er zelf geen kaas van hebt gegeten, zou ik mijn paard ook weg brengen. Mijn tinker komt maandag weer thuis van zijn training. Ik ben altijd met hem bezig geweest, dus het vertrouwen tussen ons is heel groot, wat bleek tijdens de obstakeltraining en dat hij zich heel veel laat aanleunen. Maar van inrijden heb ik geen idee, hij had tot 5 weken geleden nooit een zadel op gehad, hij loopt nu al buitenritten.
Ik zie inrijden door iemand die op een goede manier de juiste knopjes er op weet te zetten als een inverstering in mijn paard, in het rijden en in mijn veiligheid en in die van het paard.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:36

[quote="Mindim"]Ik ben altijd met hem bezig geweest, dus het vertrouwen tussen ons is heel groot, wat bleek tijdens de obstakeltraining en dat hij zich heel veel laat aanleunen. quote]

volkomen mee eens. Een goede inrijdstal zoeken waar je dochter bij de training kan zijn, en zo leren met haar paard om te gaan. Als het paard terug zou komen gaat het waarschijnlijk super. Maar dan de kuren... je wilt niet dat je dochter van ruim 11 (1.40-1.55 m hoog?) met een paard van 1.65 aan de kletter gaat.

Je kunt je instructiese er ook mee aan de gang laten gaan, en zeker de eerste weken ( /maanden) les krijgen.

en je Britt... verkopen is denk ik toch het beste, jullie hebben niet de ervaring en de kracht (sterkte en dominantie) om haar bij de les te halen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:44

reden van raar gedrag tegenover andere paarden kan ook komen door alpha gedrag. Als je een dominante merrie hebt dan zal ze met niemand vrienden sluiten behalve met een paard dat ze van HAAR niveau vind.
Vaak zal het ook een dominant paard zijn wat zich een beetje onderdanig zal opstellen, maar niet teveel. Want in haar ogen zal onderdanigheid een teken van zwakheid zijn.

Wanneer ze in de bak 'wegvliegt' is dat altijd op hetzelfde moment? Zijn dit momenten dat je dochtertje even twijfeld?
het zou kunnen helpen als je een goede bijrijder zou vinden.
Iemand die haar elke dag onder het zadel aan het werk zet. Een opbouw van energie kan voor zeer ongemakkelijke situaties zorgen. Tinkers zijn een appart geval. Ze zien er wel koel uit, maar de meeste hebben energie voor 10.
(ik las over een instructeur...) Een bijrijder die het leuk vind om haar elke dag te werken zorgt niet alleen voor beweging, maar ook voor afleiding. Op deze manier kan je dochtertje er ook makkelijk op rijden. gewoon plannen nadat de bijrijder heeft gereden. Kan me nou niet voorstellen dat je 10 jarige dochtertje haar echt moe gereden krijgt. Dus een beetje aan het werk zetten zodat ze rust in haar lichaam kan gaan vinden. het klinkt in mijn oren als een paard dat een overdaad aan energie heeft en dit op dit soort manieren tot uiting brengt.
Als je je tinker buitenzet en ze doet lelijk tegen andere, zet haar dan naast de andere in de bak, maar zorg dat er een stroomdraad tussen zit. Op deze manier kunnen ze wel aan elkaar zitten, maar ook hun ruimte nemen.

Moest het nu niet een energie of karakter probleem zijn dan zou het geen slecht idee zijn om haar eens door een DA te laten bekijken. Het kan uiteraard hormonaal zijn.