Foto Gribaldi (even kijken aub)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:38

Van mij dus als je goed leest geen kwaad woord over Edward, ik zag hem al op Risky rijden toen die nog 5 jaar was (Risky v. Iglesias gefokt door mevr. v 't Lam). Maar je kan het woord lastig eventueel vervangen door: door anderen als lastig ervaren. Toch staat hij daarom bekend, en wordt daarvoor zeker bewonderd, als ruiter die zulke paarden goed aan het lopen krijgt.

Wouter: Anne en Mathias waren niet echt debutantjes toch???

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:42

Sjuimpje schreef:
Nope, nauwelijks tijd ingestoken.
Tellen deze concoursen dus niet mee omdat jij er niet gaat kijken?
Dat Duitsers Gal alleen kennen van Gribaldi geloof ik dus ook niet,
de Duitsers in de uitslagen hierboven hebben allang gezien en gemerkt dat ze met Gal rekening hebben te houden en dat zijn toch niet de eerste de beste Duitsers.

Ik had het over een Fransman en wat is er verkeerd aan iemand kennen met een bepaald paard aan gekoppeld? Ken Anky ook eerst van Bonfire. Niks mis mee toch?
Van wie kennen jullie Stefan van Ingelghem?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:48

Ik,
onder andere gastruiter van de Pavo 2002 Haha!

Er is niets mis mee om iemand te koppelen aan een paard,
maar om dan te zeggen dat hij internationaal niet bekend is Verward

itty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:54

En ik! Rijdt voor Belgie. Rijdt Gp en LT. Reed ook hengstencompetitie.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:56

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:58

En ondermeer van zijn paarden vernoemd naar drank

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 17:58

sarabande"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="sarabande"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
En hoe wel sommige mensen er anders over denken heeft ie een heel fijn werkwillig karakter ontwikkeld

ha ha nou dat vonden zn vorige ruiters niet echt. Maar voor Edward heeft ie ontzag Haha!
[/quote]
Vroeger was dat ook niet zo! Maar nu wil ie zelfs graag werken voor edward!
[/quote]

Het is meer een kwestie van moeten en zich erbij neerleggen.
[/quote]

Dit slaat echt nergens op Boos! . Dan heb je Edward werkelijk nog nooit zien rijden. Edward weet als geen ander een paard in zijn waarde te laten. Trakheners en andere bloed paarden laten zich niet knechten door dwang Bij dergelijke paarden zul je uit een ander vaatje moeten tappen en terug moeten vallen op je eigen talent als ruiter en daar ontbreekt het nog wel eens aan........

itty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:00

precies abacab, dat heb jegoed gezien!

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:02

Abacab"]
[quote="sarabande"][quote="GribaldiFAN"]
[quote="sarabande"][quote="GribaldiFAN schreef:
En hoe wel sommige mensen er anders over denken heeft ie een heel fijn werkwillig karakter ontwikkeld

ha ha nou dat vonden zn vorige ruiters niet echt. Maar voor Edward heeft ie ontzag Haha!
[/quote]
[/quote]

Het is meer een kwestie van moeten en zich erbij neerleggen.
[/quote]

Dit slaat echt nergens op Boos! . Dan heb je Edward werkelijk nog nooit zien rijden. Edward weet als geen ander een paard in zijn waarde te laten. Trakheners en andere bloed paarden laten zich niet knechten door dwang Bij dergelijke paarden zul je uit een ander vaatje moeten tappen en terug moeten vallen op je eigen talent als ruiter en daar ontbreekt het nog wel eens aan........
[/quote]
Precies. dus dat wil zeggen dat zo'n hengst dus wel mee moet willen werken want anders doet ie echt niets voor je. Resultaten zijn het bewijs. Daarnaast is gribaldi ook 2 x reservekampioen geweest op de pavocup dus ook toen was ie wel degelijk te bewerken.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:02

Zannekin schreef:
moeten en gedwongen worden komen niet in de woordenboek van een trakehner voor. Die werkt voor een ruiter die z'n respect verdient en niet voor klungelaars.

Lachen, zijn we het dan misschien toch eens?

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:06

Ik heb edward en nicole eens een mailtje gestuurd, en wacht dus nog op reactie! ik ben heel benieuwd wat zij te vertellen hebben over hun paarden en over bijvoorbeeld een hengst als gribaldi.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:11

haha nou ik krijg net reactie nou nu eerst waar dit topic over gaat, namelijk over de foto van wouter!

zie hier reactie:

Hallo Jeanette,

Ik zal aan degene die onze site bijhoudt zeggen dat hij de naam bij de
foto plaatst. Wil je onze excuses aan diegene, die deze foto heeft gemaakt
aanbieden dat we de naam er niet bij hadden staan. Het is zeer zeker niet
onze bedoeling iemand voorbij te lopen.

Dus wouter, het is bij deze geregeld!

En nu even het woord over Gribaldi!
Hopelijk is het dan nu eens afgelopen!

Over Gribaldi: Wij worden dat gez**k over dat karakter ook een keer zat
hoor. Iedereen verwart Gribaldi zijn intiligentie met een slecht karakter.
Dus op het moment dat iemand denkt te zien dat Gribaldi lastig is tijdens
zijn werk, dan snapt Gribaldi het gewoon even niet en dat vind hij
vreselijk, want hij wil het heel graag snappen.

Gribaldi is een enorm fijne hengst, maar is intiligenter dan welk paard
ook. Je maakt hem dus niks wijs. Als je niet goed met hem omgaat dan zal
hij je dat duidelijk laten merken. Als je dat een slecht karakter wil
noemen, dan moet dat maar. Ik zie dat dan als dommigheid en
kortzichtigheid.

Voor ons is Gribaldi een ontzettend fijn en werkwillig paard. En we zouden
hem voor geen goud willen missen.

Klein voorbeeld van zijn intiligentie: Een meisje bij Joop op stal (10
jaar oud) leerde Gribaldi als vierjarige buigingen te maken voor een
suikerklontje. Iets wat hij nu ook regelmatig doet als iemand hem een
klontje wil geven. Wij vinden het minder prettig ivm het risico een
blessure op te lopen. Maar het zegt wel wat over Gribaldi.

Groeten Edward Gal en Nicole Werner

Nou is alles hopelijk duidelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:19

Gribaldifan?

Dit antwoord was natuurlijk al bekend bij de wat intelligentere mensen van bokt. Maar ja, als een hengst het zo goed doet, en aan vele eisen voldoet, dan moet je wel wat te z**ken zoeken. Dat is menselijk, soort van jaloezie. Vooral als ze er zelf geen een van hebben.

Laat iedereen maar zeuren over deze hengst, en houd het erop dat ze niet beter weten. Zelfde verhaal met Jazz, ook daar begin ik al niet meer aan, om dat te verdedigen. Zou jij met Gribaldi ook niet moeten doen. Laat Edward maar rijden en we merken vanzelf wel of hij zo slecht is, of zo'n rotkarakter heeft.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:22

Pipo schreef:
Gribaldifan?

Dit antwoord was natuurlijk al bekend bij de wat intelligentere mensen van bokt. Maar ja, als een hengst het zo goed doet, en aan vele eisen voldoet, dan moet je wel wat te z**ken zoeken. Dat is menselijk, soort van jaloezie. Vooral als ze er zelf geen een van hebben.

Laat iedereen maar zeuren over deze hengst, en houd het erop dat ze niet beter weten. Zelfde verhaal met Jazz, ook daar begin ik al niet meer aan, om dat te verdedigen. Zou jij met Gribaldi ook niet moeten doen. Laat Edward maar rijden en we merken vanzelf wel of hij zo slecht is, of zo'n rotkarakter heeft.

Dit was ook bedoeld over hengsten in algemeen, veel hengsten worden onterecht als rotbok bestempeld! Overigens wel grappig, ik werk nu dagelijks met heel veel jonge jazzen en ze zijn allemaal erg fijn in de omgang!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:24

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:34

Ach het gaat om de persoonlijke ervaringen die mensen met een nakomeling van een bepaalde hengst hebben. Ik heb goede ervaringen met Balzflug´s terwijl andere mensen verschrikkelijke ervaringen met die paarden hebben. Ik heb 3 afschuwelijke Jazzen gekend, daarom ga ik die hengst niet afzeiken, ik vind het alleen over het algemeen niks...uitzonderingen daargelaten natuurlijk...(me loves Tango..)

Als iemand eenmaal een of tweemaal een nare ervaring heeft gehad met een paard wordt de vader daarop afgerekend, of de bloedlijn...misschien moet de eigenaar daarop afgerekend worden??!!

Maarre...weer on-topic...sorry...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:40

Tuurlijk gaat het om persoonlijke ervaring, maar voornamelijk om de napraat cultuur. Mensen horen wat en nemen dat direct aan. Die persoon praat weer met een ander. En hup het verhaal is gecreert!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:45

GribaldiFAN schreef:
haha nou ik krijg net reactie nou nu eerst waar dit topic over gaat, namelijk over de foto van wouter!

zie hier reactie:

Hallo Jeanette,

Ik zal aan degene die onze site bijhoudt zeggen dat hij de naam bij de
foto plaatst. Wil je onze excuses aan diegene, die deze foto heeft gemaakt
aanbieden dat we de naam er niet bij hadden staan. Het is zeer zeker niet
onze bedoeling iemand voorbij te lopen.

Dus wouter, het is bij deze geregeld!

En nu even het woord over Gribaldi!
Hopelijk is het dan nu eens afgelopen!

Over Gribaldi: Wij worden dat gez**k over dat karakter ook een keer zat
hoor. Iedereen verwart Gribaldi zijn intiligentie met een slecht karakter.
Dus op het moment dat iemand denkt te zien dat Gribaldi lastig is tijdens
zijn werk, dan snapt Gribaldi het gewoon even niet en dat vind hij
vreselijk, want hij wil het heel graag snappen.

Gribaldi is een enorm fijne hengst, maar is intiligenter dan welk paard
ook. Je maakt hem dus niks wijs. Als je niet goed met hem omgaat dan zal
hij je dat duidelijk laten merken. Als je dat een slecht karakter wil
noemen, dan moet dat maar. Ik zie dat dan als dommigheid en
kortzichtigheid.

Voor ons is Gribaldi een ontzettend fijn en werkwillig paard. En we zouden
hem voor geen goud willen missen.

Klein voorbeeld van zijn intiligentie: Een meisje bij Joop op stal (10
jaar oud) leerde Gribaldi als vierjarige buigingen te maken voor een
suikerklontje. Iets wat hij nu ook regelmatig doet als iemand hem een
klontje wil geven. Wij vinden het minder prettig ivm het risico een
blessure op te lopen. Maar het zegt wel wat over Gribaldi.

Groeten Edward Gal en Nicole Werner

Nou is alles hopelijk duidelijk!

Het gaat toch niet alleen om zn karakter en de vererving daar van? Ik ken ook een paar Gribaldi´s, dat zijn echt brave paarden onder het zadel, waarmee bijna iedereen kan wegrijden. (Minder brave Gribaldi´s ken ik echter ook, maar dat terzijde). Op mn werk hebben ze er ook één (pension), lijkt sprekend op zn vader qua verschijning en zelfde qua kleur en aftekening. Qua lopen is het ook een echte Gribaldi. Komt nu (nog?) echt kracht te kort, en geen sterk ondertredend achterbeen. Niet mijn favoriet van stal dus! Het is ook een lompe bok en wat brutaal, maar dat komt doordat hij met de fles is grootgebracht, en dat kan je toch wel merken.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:48

Wat is nu je punt miss hiss?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:53

Miss HIss, dat brutale heeft dus niets te maken met welke vader hij heeft, maar doordat hij met de fles is opgevoed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:56

Pipo schreef:
Miss HIss, dat brutale heeft dus niets te maken met welke vader hij heeft, maar doordat hij met de fles is opgevoed.

Precies, en omdat het een Gribaldi is, zijn Gribaldi´s brutaal!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 18:59

edit
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-06-03 19:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:00

Pipo schreef:

Ik zeg toch ook TOTAAL NIET dat dat van Gribaldi komt! Ik leg juist uit wat hier de oorzaak van is, en dat het dus NIET van Gribaldi komt. Pff.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:12

Mooie foto Wouter! Haha!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-03 19:18

sarabande"]
[quote="GribaldiFAN"][quote="sarabande"]
[quote="GribaldiFAN schreef:

[/quote]
[/quote]

Het is meer een kwestie van moeten en zich erbij neerleggen. Je kan alles van Gribaldi zeggen en onder Edward heeft hij zich tot een zeer goed dressuurpaard ontwikkeld. Maar werkwilligheid komt absoluut niet in zijn woordeboekje voor.
[/quote]

Heb je er zelf al eens op gezeten dan??? Ik wil maar zeggen, spreek je uit ervaring!!!

Het is toch niet omdat een paard eens in verzet durft te komen tegen zijn ruiter dat het dan één zou zijn met een slecht karakter??? Met een hengst naar buiten komen is heus geen sinecure hoor!!! Een hengst heeft zijn eigen gedacht zijn eigen karakter, en ja hoor, als ruiter moet je daar al eens tegen in komen, soms zelf al eens een 'gevecht' leveren, maar dat is als je op een hoger niveau begint te werken, waar ja echt iets vraagt van de paarden, bij elk paard zo!!! En eens zo hard bij een hengst, en geloof me dat heeft daarom echt niets met het karakter te maken hoor!!! Dat is gewoon de normale natuurlijke psyche van zo een hengst die je eens tegenkomt, en als je het mij vraagt gaat Edward daar met Gribaldi zeer goed mee om!!!

Als ik morgen een hengst zie die zich gedraagt als een lam, of eender welk paard (merrie of ruin) mogen ze die van mij direct in de paardenmolen zetten op de kermis, maar een Grand Prix er mee rijden dat ga je niet doen hoor!!!

We zien allemaal graag een paard een proef lopen met vurrwerk in, verwacht dan alsjeblief niet dat dat paard eens geen pootje opzij mag zetten, of eens niet op zijn achterste poten mag gaan staan,...!!! Dat hoort er gewoon bij!!!

Over het steeds weerkerende gez**k over Gribaldi: Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen Slapen

Ik vind het altijd steeds zo vermoeiend hoe hengsten hier steeds weer gepakt worden op de minpuntjes die ze hebben!!! Gribaldi fokt een slecht achterbeen, nu heeft hij ook al een slecht karakter, Ferro fokt te propperig en zijn karakter zou ook niet het je da zijn, voor Jazz, Junior,... hetzelfde!!!

Ha ha zever!!!!!! echt prietpraat!!!