Manen van je AV.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amalarab

Re: Manen van je AV.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 19:47

Beide is wel okee, al denk ik dat het minder 'afschuwelijk' is als je het derde oor flink scheert of knipt! En dan de manen goed verzorgen met antiklit,dan lijkt het al heel anders!

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:27

ik hou gewoon meer van de lange manen en vind dat persoonlijk ook mooier. Ik zou ook achter de oren een stukje weg halen en dan goed inspuiten en regelmatig uitkammen.
Maar goed, korte manen misstaat ook niet natuurlijk.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-10 11:43

Ze heeft nu een stuk weg van de manen waar het hoofdstel moet.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:35

en? hoe lijkt het?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:42

ik blijf zoveel mogelijk van de manen af, vroeger sneed ik ze altijd op handbreedte, maar sinds een jaar of 3 wil ik veel liever lange, heeeeeele lange manen. Helaas zijn de manen van Noah het daar niet mee eens en groeien ze niet erg snel, ze komen nu net tot de onderkant van z'n hals, maar aan de bovenkant van z'n manenkam is het nog steeds kort, er kan nog geen hengstenvlecht in bijvoorbeeld.

iemand tips hoe ik zijn manen minder breekbaar kan maken, zodat ze langer worden?

ik droom van een arabier met manen van een meter :')

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 15:40

Prins heeft gewoon lange manen, heb ze vandaag met antiklit behandeld en gekamt :) Nu is z'n krul er wel een beetje uit :P

Verder kom ik niet zoveel aan de manen, veels te bang dat ik ze ruïneer :P

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 17:41

Ik kam de manen altijd voorzichtig met een zachte borstel uit en doe 2x in de week antiklit erin, evenals de staart. :j
Ze worden steeds dikker en langer! :))

Pleuniaros

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:09

ik knip ze nooit, staart wel af en toe.
ze hangen in het begin van der hals net eronder door zegmaar en op haar schouder halverwege *D

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 19:13

Wij hebben ook een (arabier) pony, we doen nooit wat met de manen, niet knippen of niks, en het blijft altijd op dezelfde lengte! dus het groeit op een gegeven moment niet verder dan de onderkant van de hals ongeveer.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:00

Tammy_ schreef:

hihi, die van Samya zijn al behoorlijk op weg .....

Afbeelding

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 21:24

ArabianRanch schreef:
Tammy_ schreef:

hihi, die van Samya zijn al behoorlijk op weg .....

Afbeelding

zulke lange manen heeft Justin inmiddels ook al gekregen, blijf het schitterend vinden hoe langer hoe beter <3

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:03

Tjajaja Isa wrijf het er maar in met je knappe Samya :( :P en ik loop voor schut met mn meisje :P sjonge wat baal ik van, op de strand foto's prachtig lange manen, week later woesj nog maar een halve bos, zelfs dr voorpluk heeft ze voor de leut maar afgeschuurd _-:(

Maar ach ze heeft van de winter zelf de gevolgen meegemaakt, van kop tot teen ingepakt :P

Bij Rheal jaren terug zijn manen tot bepaalde lengte moeten knippen, hadden kinderen voor de leut knopen in gelegd >;) ik vond het echter stuk minder leuk :n kon dr echt neit meer uitgehaald worden dus tja de schaar erin moeten zetten. Inmiddels wel weer op mooie lengte maar het groeit gewoon neit verder meer :n
Ergste vond ik dat een kwpn zijn hele staart opgevreten had (tja hij liet alles toe) maar goed op de dag van vandaag ben ik er dankbaar om :Y) nu het weer op lengte is heeft hij een geweldig mooie volle staart aan over gehouden <3

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:12

Bij de arabier van mn vriend waren de manen waarschijnlijk flinke tijd geleden geknipt, waardoor hij nog maar een krappe 2 handbreedtes aan manen had. Ik ben gelijk begonnen met ze te vlechten, en in 2 maanden zijn ze al een flink stuk gegroeid. In de manen doe ik eigenlijk nooit anti klit (gezien ze alleen in en uit de vlecht gaan), in de staart 1x per week om hem uit te kammen, rest van de dagen pluizen we hem uit met de hand.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:31

RhealLover schreef:
Tjajaja Isa wrijf het er maar in met je knappe Samya :( :P en ik loop voor schut met mn meisje :P sjonge wat baal ik van, op de strand foto's prachtig lange manen, week later woesj nog maar een halve bos, zelfs dr voorpluk heeft ze voor de leut maar afgeschuurd _-:(

haha LOL *D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:46