Nakomelingen van Haarlem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSannnn

Re: Nakomelingen van Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 20:42

Haha, wat grappig zeg!
mijne is meestal ook niet bang, altijd als ze zo kijkt houd ze de boel in de gaten, anders ziet ze er altijd heel simpel uit en als een sulletje

janou3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 09:08

Die van mij kan inderdaad ook erg bang kijken, maar ook erg bang zijn! hahaha.
Is echt een mietje! Binnenwedstrijden zijn dan vaak ook ramp omdat ze alles doodeng vind. Maar moet zeggen dat het wel beter werd op het einde.
Ook buiten kan ze van alles zien en dan is ze op haar manier ook echt bang en kost het aardig wat moeite om haar er van te overtuigen dat het best wel mee valt! hahah

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 10:58

Wij hebben nu sinds een maandje ook een Haarlem. Hij heeft eerst een tijdje op manege gestaan waar ik springles heb, omdat we thuis met stalling zaten. Sinds vrijdag staat hij thuis! :D Het is wel echt een angsthaas. De kippen vond hij doodeng, hihi je had hem moeten zien kijken. En verder schrikt hij ook best vaak als je met hem loopt, onder het zadel is dit een stuk minder (tot nu toe) gelukkig. :) Het is een 5 jarige ruin. Wil graag voor je lopen, en kan ook echt heel netjes lopen. Alleen kan hij soms ook zn nek ineens helemaal strak zetten, bit vastpakken en dan kun je niks meer. Dit gaat gelukkig al wel een stuk beter.
Af en toe gedraagt hij zich ook echt als een hengst, dikke hals erop en lopen maar vooral als de merrie's (mijn merrie is nu hengstig) erbij zijn. Alleen wil hij er ook nog wel eens opspringen.

Het is echt een super leuk, en vooral heel lief paardje. :)

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:18

Mijn Haarlem zit nu in een geheel nieuwe fase in zijn leven. De "ik ga mijn grenzen verleggen fase". Heb hem gisteren voor het eerst met zijn oren in zijn nek achter een ander paard zien zitten in de wei. Leuk maar niet heus. Het is wel het paard waar die binnenkort voor twee maanden de wei op moet. Baasje van dat andere paard in paniek. Hij was echt aan het jagen en treiteren. Deed eerst ook wel al een beetje,maar om te spelen.Maar nu zoekt ie echt de confrontatie op.
Wordt het toch nog een baassie. Was eerst een watje!!!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 14:37

Ik heb 4 jaar lang een Haarlem x Nooitgedacht ruin gereden.
Paard was eerst manegepaard geweest 6 jaar lang.

Heel erg lief dier, hekel aan dressuur, maar met springen en sgw deed ie alles :D en was die erg heet.

Heb er Z1 dressuur mee gereden, L springen en M sgw. En M 4tal.
Hij is nu van Landolin@bokt.

Afbeelding
Afbeelding

Voor meer foto;s zie mijn profiel.

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:23

Wat een mooi dier. Landolin boft met zo'n super allrounder. Op die eerste foto lijkt ie veel donkerder. Maar die tweede foto is prachtig.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:30

1ste foto was in september, en de 2e hartje zomer :D
Ben ook erg blij dat ik dit paard heb mogen rijden en dat die nu een super baasje heeft :D

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 02:49

Ow wat leuk al die Haarlemmetjes.

Ik ben sinds kort ook eigenaresse van een 5 jarige Haarlem merrie, was bedoeld als projectje, beleren trainen verkopeen.. Het is dan ook echt een dame. Mw had weinig geleerd op de oude plekje en alles is dan ook eng eng eng, een echte aansteller. Met veel moeite een bit in gekeregen en vervolgens natuurlijk veel moeite met de singel, nu een kleine 4 weken later loopt ze als een trein, erg werkwillig en is ze volop in training voor de merrie keuring. Word nog spannend, want ze gaat eind deze maand voor prok keuring :S. Heb haar voor vrij weinig kunnen kopen, dus de gok wel waard. Qua exterieur moet ze het wel halen, Spring vermogen ook, maar jah het is en blijft voor de jury ;). Zal eens een foto maken, heb die nog niet eens es.

miepie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 20:30

Hoi,

Ik heb een zelfgefokte Haarlem merrie uit een Purioso moeder. Hierachter zit weer geldersbloed. Ik ben superblij met haar. Heb haar zelf zadelmak gemaakt ( eerste en tot nu enige paard wat ik van A tot Z heb beleerd) Ze was en is voorbeeldig. Bokt of steigert nooit. Wel een die alles ziet, maar wel rustig blijft. Zal binnenkort foto's in mijn profiel plaatsen... moet nog even uitvinden hoe het werkt ;)

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 06:37

Hier een paar foto's van mijn Haarlemmetje in training. Ze accepteerd nu alles prima. Eergister haar eens flink onder handen genomen netjes geschoren, manen getrokken. Een aap was het, maar bij het wassen, slang op het lijf stond mw als een huis. Heerlijk vond ze het! De eerste foto is van toen ik haar in begin April kocht, de anderen van nu 6 weken later.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CiskaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 22:56

wilma12 schreef:
Klopt vind ik ook! Ik heb bij die van mij hetzelfde gehad, die smalle voorvoet moest extra op de foto om zeker te zijn dat het hoefbeen/hoefkatrol in orde was dit was ook zo! Haarlem geeft wel paarden die allemaal wat op elkaar lijken. Ik heb nog nooit een schimmel van haarlem gezien! haha!

Die bestaat dus wel :D en inderdaad schimmel van moederskant.....

Santa Mosa (Moos in het dagelijks leven.....) is een 11 jarige merrie van Haarlem x Indorado, ze heeft 3 veulens gehad en is daarom pas in 2007 ingereden. We starten inmiddels M2 dressuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-10 08:30

Wauw wat een gave schimmel <3

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 19:15

Helemaal mee eens. Wat een beauty!!!!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 20:49

Wij hebben sinds 2 en een halve week een Haarlem. Is echt een schatje.

lindaranea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 16:00

Wij hebben een Haarlem x Burggraaf.
Schatje, maar wel lekker eigenwijs. En soms een beetje lomp en dom, al hoewel dat de laatste tijd wat minder erg wordt. Hij is 9, maar echt net pas uitgegroeid, denk dat daar de lompigheid ook een beetje door kwam. Nu ie wat volwassener is, ook in zn hoofd, gaat het rijden ook steeds stabieler.

Hier op de foto is ie 6, dus dat is al weer 3 jaar geleden, maar had geen nieuwe. Mijn vader rijdt m ook.

Afbeelding

Afbeelding

lukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-10 19:21

He, wat leuk we zijn er weer!!!! Loopt nu nog een topic van Randey.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 00:31

Leuk Linda, mooi dier ook :)

Mijn toenmalige ruin is ook een Haarlem x Burggraaf :D
Hij staat hier nog in de buurt en in oktober hebben zijn vrouwtje en ik een buitenrit gemaakt met hem en mijn huidige ruin.
Het is een ongelooflijk knap dier geworden <3 Bij mij was hij al mooi, maar nog wat jong en puppy.

valonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 17:42

een vriendin van mij heeft een vijfjarig haarlem en rijdt met hem in de L2 dessuur en B springen, wel een leuk dier

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 17:00

wij hadden een haarlem die is vorig jaar naar zweden verkocht

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 19:35

mijn haarlem is verkocht naar de fam. Jeurissen uit oirlo.