ik mag een eigen paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RolingRoos

Re: ik mag een eigen paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-10 20:23

Een anglo-arabier komt ook overeen met jou wensen, heb vorig jaar, overigens ook mijn eerste eigen paard, een anglo arabier gekocht. Van de zomer word hij 2 maar ik ben tot nu echt heel tevreden!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:46

ik heb een heel leuk paard gezien! hij was 1500 euro, opzich niet heel duur! en nog een leuk paardje ook!
hij heeft geen papieren maar ze denken dat het een groninger is!
enigste probleem is dat hij nog niet zadelmak is, maar misschien is dat ook een voordeel voor een hechtere band met elkaar!

http://link.marktplaats.nl/321202439

hier is de link!

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:55

Ik zou ook iets met arabisch bloed doen als ik jou was :j .\
Haflingers en Fjordjes zijn natuurlijk hardstikke leuk, maar niet zo zeer voor hoog SGW niveau vanwege de zware bouw lijkt mij.

( * krijgt nu vast half bokt over zich heen want er zijn natuurlijk duizende fjorden en haflingers die kampioen zijn geworden. * )

_noukie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:57

DDW1190 schreef:
ik heb een heel leuk paard gezien! hij was 1500 euro, opzich niet heel duur! en nog een leuk paardje ook!
enigste probleem is dat hij nog niet zadelmak is, maar misschien is dat ook een voordeel voor een hechtere band met elkaar!

hier is de link!

Ik zou hier niet direct voor kiezen als je een fijn braaf recreatie paardje zoekt.
Op de fotos staat het paardje strak stijf gespannen, daar waar er een ruiter op zit.. niet echt de goede manier om een paard aan een ruiter te laten wennen, naar mijn idee..
Wie weet wat er allemaal al aan verprutst is, zou dan eerder eentje kiezen waar helemaal niets mee gedaan is, of eentje die al goed zadelmak is! :o

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:58

_noukie_ schreef:
DDW1190 schreef:

hier is de link!

Ik zou hier niet direct voor kiezen als je een fijn braaf recreatie paardje zoekt.
Op de fotos staat het paardje strak stijf gespannen, daar waar er een ruiter op zit.. niet echt de goede manier om een paard aan een ruiter te laten wennen, naar mijn idee..
Wie weet wat er allemaal al aan verprutst is, zou dan eerder eentje kiezen waar helemaal niets mee gedaan is, of eentje die al goed zadelmak is! :o

ja dat klopt hij staat gespannen, maar misschien vind de TS het wel leuk, Groningers moeten wel sterke paarden zijn en de paarden zijn meestal ook braaf!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 09:59

Heb niet alle pagina's doorgelezen maar een Arabier lijkt mij wel een goede keus. Misschien een Quarter of een Paint? :+ Geen idee of die voor Endurance geschikt zijn hoor maar het zijn betrouwbare en goudeerlijke paarden. Alleen zijn de stokmaten over het algemeen iets lager dan wat jij zoekt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. ;)

Lady1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:01

Al de eigenschappen die jij opnoemt heeft mijn paard een KWPN er.
Groninger is idd ook erg leuk, vriendin heeft er 1 erg gaaf paard alleen wel iets groter dan jij zoekt....

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:02

Bellatrix schreef:
Heb niet alle pagina's doorgelezen maar een Arabier lijkt mij wel een goede keus. Misschien een Quarter of een Paint? :+ Geen idee of die voor Endurance geschikt zijn hoor maar het zijn betrouwbare en goudeerlijke paarden. Alleen zijn de stokmaten over het algemeen iets lager dan wat jij zoekt. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. ;)

maar een quarter kan ook meer dragen toch?
als ik sommige hoor rijden er gewoon zware volwassenen op!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
Always & Forever 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 10:09

Jahoor, Quarters zijn sterke paarden. :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 14:14

DDW1190 schreef:

hier is de link!

Zeker dat vetgedrukte is onzin. :o
Heeft gewoon met een match te maken of je band goed of minder goed is.
Het verprutst zijn door een ander is juist makkelijker te zien voor aankoop, dan het karakter van een groen paard. Als een groen paard een beetje angstig is, weet je niet of dit komt door een gebrek aan ervaring of doordat het paard snel angstig is van zichzelf...
Bij paarden in die prijsklasse heb je imo trouwens wel behoorlijk wat "kennis" nodig om de goeie onder de slechte te kunnen onderscheiden , want in die prijsklasse kom je een hoop problemen tegen :o

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 17:30

superwoman schreef:
DDW1190 schreef:

hier is de link!

Zeker dat vetgedrukte is onzin. :o
Heeft gewoon met een match te maken of je band goed of minder goed is.
Het verprutst zijn door een ander is juist makkelijker te zien voor aankoop, dan het karakter van een groen paard. Als een groen paard een beetje angstig is, weet je niet of dit komt door een gebrek aan ervaring of doordat het paard snel angstig is van zichzelf...
Bij paarden in die prijsklasse heb je imo trouwens wel behoorlijk wat "kennis" nodig om de goeie onder de slechte te kunnen onderscheiden , want in die prijsklasse kom je een hoop problemen tegen :o

ja daar dacht ik ook al aan! maar je weet maar nooit het is een leuk prijsje!
ik ben wel van mening als je samen alles hebt opgebouwd dat je een hechtere band krijgt!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:11

DDW1190 schreef:
ik ben wel van mening als je samen alles hebt opgebouwd dat je een hechtere band krijgt!

Ik totaal niet ;)
Gaat puur om leiding geven en het vertrouwen of je band goed of slecht is (en blijft ;) )

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-10 07:59

het paard is weg van marktplaats.
Nu koop ik ook nog geen paard. dat is pas aan het eind van het jaar!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:53

Hallo,

Leuk dat je een eigen paard gaat kopen! En dat je ook de tijd neemt om rustig rond te kijken, ideeen op te doen etc.

Mijn favorieten zijn absoluut de tinkers. Ze zijn te koop in model "karrepaard" maar ook de luxere die zich uitstekend lenen voor dressuur en springen en er zijn ook fanatieke crossers. Ook hoogtes kunnen heel verschillend zijn. Ik heb een luxe model tinker van 1,63 hoog, met een aardig warmbloedig karakter. (foto's in mijn profiel)
Voordeel met tinkers vind ik dat het één ras is met zo verschrikkelijk veel verschillende soorten paarden.

Ik wens je veel plezier toe met je zoektocht en hoop dat je prachtige combi gaat worden met je paard. Succes +:)+

"nadelen tinker": eetverslaving :Y) en viespeuken :D maar ik heb daar wel lol om.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 09:57

Volgens mij heb ik alle mogelijke rassen al voorbij zien komen :+

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 10:13

Mijn tip; een connemara. Gemiddeld ligt de stokmaat iets lager dan dat jij zoekt, maar ze zijn er ook van rond de 1.50. Verder voldoen ze over algemeen perfect aan jouw omschrijving. Heel erg veelzijdig(ver terug...oorspronkelijk gefokt Keltische paardjes vermengd met volbloed.. Een combi van sterke merken dus:)); goede springers, zowel geschikt voor kids en volwassenen,uithoudingsvermogen, goed beenwerk, sterk, leerbaar, makkelijk te houden(buiten) in allerlei disciplines thuis. Kijk maar eens rond op http://www.connemara.nl.

Jaja ik ben een fan

Arthis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:27

ik denk dat een haflinger dan wel goed bij je zal passen

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 18:56

ik heb met mij ouders overlegt en die willen een paard voor me kopen en die hebben een spaarportje voor mij mocht er iets gebeuren..

dusss.... zaterdag ga ik bij een onwijs leuke haf ruintje kijken!
ben echt vet zenuwachtig!!!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:25

Wow, dat is leuk zeg! Wat voor ras?

SemdeLorijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:38

Ja, ik zou een new-forest kiezen, ze zijn niet zo iel hoor ;).
Ideale springers en kunnen ook goed dressuren ;).

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-10 06:52

Only_Hellen schreef:
Wow, dat is leuk zeg! Wat voor ras?

het heeft geen papier maar het ziet eruit als een hafje

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 10:57

Ben benieuwd. Veel plezier!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 09:55

mijn eerste ingeving was ook een fjord. Die kunne heel veelzijdig zijn, al halen velen die 1.50 niet maar dat moet geen probleem zijn. Die van mij halen dat ook niet, en ik pas er prima op.

Ze kunne springen, dressuren, crossen, aangespannen, endurance zijn ze goed in, niet moe te krijgen. mijn fjord loopt de arabofries eruit.

heel veel succes zaterdag met kijken, Als deze ruin niks blijkt te wezen, toch eens serieus naar een fjord kijken

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:22

Als je echt endurance wil gaan doen is iets met arabisch bloed erin misschien iets voor je?
NRPS kan ook heel leuk zijn! :)

Poekiemansss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-10 12:31

Ben benieuwd. Veel plezier vandaag!!