Over Rowan en gerede veulentje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:48

talievlietie schreef:
lovelucydan schreef:

IK RIJ ER NIET OOP!!!!!!!!
HOU NOU EENS OP!
IK HOU VAN MIJN PONY"S EN ZIJ VAN MIJ
ALS JULLIE DENKEN DAT JULLIE DAAR BETER IN WETEN?!

snap niet dat de pony nog van je kan houden als je hem zo behandeld!
je kunt hem dadelijk weer terug brengen naar de slacht als je zo doorgaat!

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:48

talievlietie schreef:
Michelle_ schreef:
en 1 x is al teveel

NOU, jullie hebben allemaal kunnen zeggen dat het fout is blablabla.
waarom zeuren jullie er over door?
denken jullie dat dat leuk voor mij is ofzoo?
het een schat van een veulen MIJN veulen en hij houd echt wel van mij en niet omdat ik aleen eten geef.!!
waar slaat dat op?
ik denk ik zet een leuk topic op bokt, maar gaan jullie allemaal zoo doen..!
hoe onaardig kan je zijn.
jaa ik ben ook niet aardig geweest
maar als jullie zo over mijn veulen of over mij gaan praten dan kan ik daar dus echt
niet tegen!

Volgens mij ben jij hier de meest onaardige persoon in dit topic hoor ;) .

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:49

weet je waarom wij zo doorzeuren ,
omdat je je eigen veulen zo verziekt ,
het is echt niet goed voor je paard en als je er lang plezier van wil hebben moet je goed luisteren naar de reacties van mensen hier
je veulen lekker 2,5 jaar op een weiland zetten
en af en toe een keer mee gaan wandelen en borstelen
en absoluut de zadel en longeerlijn wegleggen zoveel jaar
dit doen we niet omdat we het leuk vinden maar om je veulen te redden van JOU.

Judass

Je hebt een keus hoor. Of je luistert 1 keer naar ons en verpest je veulen niet meer. Of je klikt bokt weg en gaat zo door.

prii_boy

Waarom houden jullie nu niet gewoon een op? Ze geeft nu zelf duidelijk aan dat ze het niet prettig vind hoe jullie doen !

Ik heb niet gelezen wat er in de beginpost stond en dat doet er bij mij ook niet toe ;)

Ik zal wel even een temmen aangezien dit overgaat tot : internet-pesten ;) ;)
Laatst bijgewerkt door prii_boy op 07-02-10 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Shattered

Meisje, een zadel is zelfs al te zwaar voor een veulen van 10 maanden.. Longeren is ook veel te zwaar voor de spieren en pezen (Ja, dat is ook belasting!) ;(..
Waarom zou je een veulen een zadel opleggen? of longeren? waarom niet wachten?

Nu loop je het risico dat de pony over 2 jaar niet eens meer bereden kan worden.. Wil je dat? Dat door jouw ongeduld je pony straks afgemaakt moet worden omdat hij kapot gelongeerd is?

We zeggen dit niet om je te pesten, alleen om je te waarschuwen.. Wij hadden een meisje op de manege die haar paard met 1 1/2 heeft ingereden, met 3 was het paard zo onherstelbaar kreupel dat het diertje afgemaakt moest worden.. :n Wil jij je paard dit aandoen?
Laatst bijgewerkt door Shattered op 07-02-10 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

daniekjuh

Reageer dan lekker niet meer in je topic..
Ben je ook van het gezeur af, en loop je lekker makkelijk weg voor kritiek :D

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:50

Is dit serieus? :?
Zo ja: besef je je dan wel hoe erg je je veulen hiermee kapot maakt? Als je zoveel van je pony houd als je zegt dat je doet, laat je hem in ieder geval tot zijn derde nog lekker veulen zijn. Poetsen en knuffelen is dan imo al genoeg. ;)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:50

Internetpesten ? :\ Het moet niet gekker worden hier !!!!

talievlietie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-10 19:51

weet je .!
ik gaa maar zeggen dat jullie gelijk hebben
want jullie willen toch niet naar mij luisten.
en jullie weten niet wat ik precies doe en voel voor dat dier.
mijn dier!
en het kan me verder niet schelen wat jullie zeggen want wanneer ik voor hem zorg(poetsen enzo bedoel ik dan) dat doe ik ook bijna niet.
en hij kan genieten van zijnn leven bij mij

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:51

daniekjuh schreef:
Reageer dan lekker niet meer in je topic..
Ben je ook van het gezeur af, en loop je lekker makkelijk weg voor kritiek :D

inderdaad. Wij doen echt niet altijd zo hoor, bokkers zijn heel aardig maar hebben wel het beste met je paard over. En tja dat doen we nu.

Mossel

arm beestje, kan je hem straks weer terug brengen naar de slager...

Ik denk dat mijn paard nu ook vet lelijk is ze wordt deze maand 3 en er is nog nooit wat mee gedaan, arm diertje nu is ze vet lelijk

upendo

Lieve kind, het enige wat je doet is in hoofdletters praten en roepen dat je pony's ook van jou houden, maar als je ook zo tegen hen schreeuwt denk ik niet dat ze daadwerkelijk van je houden.

Hebben je ouders ook enig idee dat je pony's hebt of staan ze in je slaapkamer, met een stokmaat van ongeveer 10 cm?

Heeft iemand al getemd?

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:52

prii_boy schreef:
Waarom houden jullie nu niet gewoon een op? Ze geeft nu zelf duidelijk aan dat ze het niet prettig vind hoe jullie doen !

Ik heb niet gelezen wat er in de beginpost stond en dat doet er bij mij ook niet toe ;)

Ik zal wel even een temmen aangezien dit overgaat tot : internet-pesten ;) ;)

Ooh zij vind dat het niet prettig is als wij de waarheid zeggen dus moeten we maar ophouden? Het is geen http://www.voel-je-prettig.nl want dan hadden we allang gezegt, Meis wat ben je goed bezig.

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:52

Waarom geef je niet gewoon toe dat je fout zit? Dan is iedereen klaar met zeuren! En als ik eerlijk ben, ik had het nietmoeten zien, ik had je zelf een rugzak van 30 kilo op je rug gebonden en rondjes laten lopen! Maar als je nou zelf in ziet dat je fout bent, en je geeftdat toe, zal waarschijnlijk niemand meer zeuren!

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:53

Meisje, doe tenminste moeite om ons standpunt te begrijpen.. Snap je waarom wij zo fel reageren?

Michelle_

ik heb een mod ge-pbt , en is gelezen maar waar t slotje blijft?

prii_boy

Splash_ schreef:

Het moet niet gekken worden hier?

Komop zeg, zou jij het leuk vinden als jij een jaar of 13-14 was en er zo lekker kortaf en raar gereageert word? Ik denk het niet!
Doe het dan ook niet bij een ander door die persoon belachelijk te maken ed. ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:54

prii_boy schreef:
Splash_ schreef:

Het moet niet gekken worden hier?

Komop zeg, zou jij het leuk vinden als jij een jaar of 13-14 was en er zo lekker kortaf en raar gereageert word? Ik denk het niet!
Doe het dan ook niet bij een ander door die persoon belachelijk te maken ed. ;)

Ik geloof dat je niet beseft dat het over een veulen van 10 maanden gaat waar ze al intensief mee aan het werk is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:54

Jij red m van de slacht maar wij moeten m van jou redden...

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:55

Michelle_ schreef:
ik heb een mod ge-pbt , en is gelezen maar waar t slotje blijft?

Tja als je ze moet hebben dan zijn ze druk ;)
Grapje hoor mods :+

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:55

Joolien schreef:
Jij red m van de slacht maar wij moeten m van jou redden...

helemaal gelijk :j

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:56

Sommige reacties zijn wel kinderachtig hoor, eindeloos herhalen en onrespectloos gebrabbel schiet de TS ook niets mee op en zorgt er alleen maar voor dat ze nog meer haar ogen sluit voor de situatie..
Laatst bijgewerkt door Shattered op 07-02-10 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lailapri

ik snap best dat een nieuw paardje erg leuk is en uit ervaring weet ik dat haflinger hengstveulens vreselijke etters kunnen zijn. Zeker als ze teveel in ondeskundige mensenhanden komen, ze worden dan erg brutaal en idd verwent en lelijk maar longeren is niet de oplossing. Als je al zoiets zou doen, nodig dat iemand uit met verstand van vrijwerken en werk kort met hem om hem uit te leggen hoe de regels zijn. Dit ook zeker niet zelf gaan doen wat lichaamstaal ligt heel complex.

Een andere optie is hem in een gemengde kudde laten opgroeien en nog even niet veel met hem te doen, lekker met andere jonge dieren spelen en een paar oudere ruinen die hem eens een flinke dreun geven als hij te brutaal is, daar leert hij werkelijk van, niet van het longeren zoals hier gebeurt is. Hij heeft nu enkel geleerd als ik vervelend doe dan kom ik los en dan is het feest.

Ik denk dat de meeste medebokkers het beste met je voorhebben maar een beetje allergisch zijn voor hetgeen jij hebt opgeschreven. En een allergische reactie kan naar zijn. Misschien hadden ze je beter met respect kunnen behandelen en respectvol kunnen uitleggen waarom je het beter niet kunt doen en wat je beter wel kunt doen.

Daarbij verbaas ik mij ook een beetje over de manier van communiseren van jou kant uit, je vraagt zelf ook niet om meer uitleg maar gaat in de verdediging, zo komen er misverstanden want denk dat je uit de beste bedoelingen gehandelt hebt en zeker niet je paardje wilt verpesten. Ik vind het super dat je zoekt naar een oplossing voor het gedrag van je paardje, misschien kunnen we met zijn allen meedenken en weten we mensen die met verstand van zaken jou thuis eens kunnen helpen.

Ikzelf zou het de natuur laten oplossen, daar leert hij echt van en meer dan wij ze in een heel leven zouden kunnen leren.

Zwartwitje

Ik plaats hier een slotje, dank voor de PB. De openingspost is verwijderd en normaal discussieren is blijkbaar van beide kanten niet aan de orde, dus dit topic heeft geen nut meer. Ik wil jullie vragen om, als een topic zo uit de hand loopt, het voortaan gewoon links te laten liggen, want van op zo'n manier doormodderen wordt uiteindelijk niemand beter,laat staan het paard in kwestie niet.