[H] [KWPN] 10 jarige palomino merrie v. Burggraaf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:59

Canturano kan misschien ook het overwegen waard zijn?
Geeft mooie veulens en wat ik al gezien heb ook wel beweging...

PalermoZ

Re: [H] [KWPN] 10 jarige palomino merrie v. Burggraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:08

Orame? Of Carthino Z, deze geeft wat slankere paarden.. Succes! Mooie merrie hoor, hou wel van dat apparte :)

123_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 17:11

Hoi Tara,

als ik je een advies mag geven zou ik niet voor warrant kiezen. Kennisje van mij heeft een veulen uit een moeder met weinig bloed en het veulen (inmiddels jaarling) is best een buffel geworden :oo , wel groot genoeg!
Zelf heb ik viceroy gebruikt, met een moeder met oud bloed en dit is een rassig veulen geworden die ook nog eens kan bewegen.
Succes met het maken van je keuze

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:41

Ik zou juist wel Warrant aanbevelen :) Heb er zelf een veulen van gefokt vorig jaar, uit een vrij forse moeder en het veulen is chiquer :) Ze is zeker groot genoeg en kan ook nog 's heel fijn bewegen. Ze heeft 1x een balkje op de grond gesprongen en liet toen een hele beste techniek zien. Karakter is super.

Ben wel benieuwd waarom Van Gogh jou meer aanspreekt als Nr Uno zoon dan Warrant?

Zag vanochtend toevallig nog wel een palomino hengst voorbij komen, genaamd Cream on Top, maar ken hem verder niet en nafok is ook nog niet bekend.. Maar omdat je graag het kleurtje wilde behouden is dat misschien ook een optie ;)
http://www.creamontop.nl/
http://www.stalverhoeven.nl/home.htm (bij hengsten, cream on top)

Ik heb ook een Carthino twenter hengst, deze is ook chiquer dan de moeder, dus kan ook een optie zijn. Springt zelf ook erg goed met een goede instelling.
http://www.teammorsink.nl/Carthino.php
Paringsadvies 2006
Carthino-Z kan maat, model, springkwaliteit en vooral vermogen toevoegen bij merries die voldoende langgelijnd zijn.
Paringsadvies 2007
Carthino-Z kan maat, model en springkwaliteit en met name vermogen toevoegen bij merries die goed in het rechthoeksmodel staan.
Het fokadvies is gebaseerd op het verrichtingsonderzoek en de veulenbeoordeling

En van Warrant:
Paringsadvies 2007
Warrant kan de galoppade verbeteren en vermogen toevoegen in de springpaardenfokkerij. De door Warrant te bedienen merries moeten over een goede voorbeentechniek beschikken en een niet te verticale hals hebben.

Voordeel van Warrant en Carthino is dat ze beide uit super merrielijnen komen :)

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 14:25

Nou ik zal je vertellen dat ik nu ook sterk aan Warrant zit te denken. Maar Van Gogh werd mij aangeraden door de sterk bewegende veulens die hij doorgeeft! Maar ik denk dat ik Van Gogh niet neem, omdat hij de kans geeft om vrij grof door te fokken en er zit Burggraag bloed achter en ik wil haar het liefst zo inteelt vrij houden. Ik ga niet met een palomino hengst fokken, want deze is niet goedgekeurd bij het KWPN. Ik ga liever voor kwaliteit dan voor de kleur, omdat er toch wel kans is op een palomino gekleurd veulen.
Nu twijfel ik over Warrant of Solitair

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:55

Die keus zou voor mij niet zo moeilijk zijn.
Van Warrant loopt een hele collectie fijne paarden. Solitair maakt zich in de springpaardenfokkerij niet echt waar en als je alleen voor de beweging gaat zijn er ook betere.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:26

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 22:56

der is niks mee met solitair
geeft mooie nakomelingen en zo fors zijn ze niet
de mijne is een solitair X samber

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-10 10:05

marije1987 schreef:
Weet niet of je het al gezien had, maar hier op bokt is ook een topic met Van Gogh nakomelingen, geeft misschien een indruk:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=114&t=1174839&&start=25

Ook van Warrant trouwens (veel vosjes):
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=34&t=940162

En als je sites van veulenveilingen bekijkt, kom je ook veel Warrantjes tegen (en ook wel Van Gogh's denk ik).

Ik had deze topics al bekeken :D
Ook het Solitair nakomelingen topic.
Bij Warrant viel het me ook op dat er veel vosjes tussen zaten, dus dat is wel een pluspunt voor de kleur!!!
Ik zal ook eens even op de veulenveiling sites rondneuzen

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:19

Even dit topic wat doorgelezen. Ik heb een Burggraaf-merrie die ik vorig jaar heb laten dekken (zowel deze merrie als moeders vrij bescheiden qua stokmaat). Misschien heb je wat aan mijn topic van vorig jaar qua hengstenkeuze? Ik ben toen gegaan voor Quasimodo Z, helaas is mijn merrie niet drachtig geworden.

In de openingspost staat ook een link naar mijn topic van 2008, daar staat ook veel in.
[EHK] [H][KWPN] 11-jarige Burggraaf x Irco Polo x Farn

Succes met het maken van een keuze! :)

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:20

Jammer dat je voor alleen KWPN gaat wij hebben hier een beste 2e jarige uit een Burggraaf merrie staan
met als vader Atlantic VDL.

Moeder is 1.63 de jongeman is inmiddels 1.68.

Nou heerst er hier het Atlantic virus op het erf wij hebben 2 zonen van hem en een kleindochter met als vader Val D'isere, en een ding kunnen ze alle 3 goed bewegen, en van achteruit vertrekken.

Succes met je keuze.

Clausie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 16:36

ben je al bij de hengsten zelf wezen kijken? misschien ook wel een goed idee en de hengstenhouders geven ook graag advies! :D

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 23:22

Heeft iemand nog een idee voor een hengst bij deze merrie??
Ik zou op dit moment voor Warrant kiezen...
Of moet ik toch voor een vos gaan, omdat ik toch wel graag de palomino kleur wil behouden...
Iemand nog ideeën?

merelhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 23:57

cream on top?

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 00:00

idd, cream is een hele goeie!! maar ik heb al een aantal fijne veulens van Applaus gehad, paul raad hem me steeds weer aan!! ik zou wel wat bloed erin houden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:16

merelhof schreef:
cream on top?

Cremello fokken zit je niet 123 op te wachten lijkt me zo.

Ik kies voor mijn apart gekleurde merries een hengst uit die goed past en kwaliteit heeft, de eventuele kleur zie ik dan als extra, daar moet je gewoon mazzel mee hebben maar een vos moet ook een leuk paard zijn.

TS: haal je de inspiratie alleen van internet? Eerste stap in een hengstenkeuze zou kunnen zijn dat je naar het stamboek stapt voor een fokadvies van de inspecteur, evt stamboekopname (aan huis) of na een IBOP. Ik denk dat je dan een waardevoller advies krijgt dan op bokt na een paar foto's

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:34

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 09:51

[***] schreef:
merelhof schreef:
cream on top?

Cremello fokken zit je niet 123 op te wachten lijkt me zo.

Ik kies voor mijn apart gekleurde merries een hengst uit die goed past en kwaliteit heeft, de eventuele kleur zie ik dan als extra, daar moet je gewoon mazzel mee hebben maar een vos moet ook een leuk paard zijn.

TS: haal je de inspiratie alleen van internet? Eerste stap in een hengstenkeuze zou kunnen zijn dat je naar het stamboek stapt voor een fokadvies van de inspecteur, evt stamboekopname (aan huis) of na een IBOP. Ik denk dat je dan een waardevoller advies krijgt dan op bokt na een paar foto's

Nee, ik haal de inspiratie niet van internet. Bij ons op de vereniging lopen een stuk of 3 heren rond die veel van afstammingen weten. 1 loopt hengsten voor bij hengstenkeuringen en hengstenshows (hij werkt oa samen met Ad Valk) hij raad mij dus aan om met Vleut te dekken, omdat Vleut erg leuke nakomelingen geeft. Ook zei hij dat een Numero Uno nakomeling het goed zou doen op mijn merrie, omdat ik toch wel graag een allrounder wil.
Maar er zijn zoveel goede springhengsten en hier op bokt zitten toch wel een aantal mensen die zich meer in de kleur verdiepen dan hun doen, dus vandaar mijn vraag hier op bokt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:16

Ik heb de collectie Vleut nakomelingen op de HK gezien en ik vind het absoluut geen hengst die bij je merrie past.
Waarom kijk je niet verder dan de 3 heren op je vereniging?
Wat is er mis met je vraag bij het stamboek neerleggen?

Caroltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 10:38

Hebben hier nu ook een veulen van Carthino-Z. Mooi groot, echt een plaatje moeten natuurlijk nog wel even zien hoe die uitgroeit. Uit een grote merrie van Indoctro.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 01:47

Misschien Tangelo vd Zuuthoeve. Vos met beweging en kan dat Burggraaf bloed wel hebben denk ik.

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 20:26

Tara_13 schreef:
Heeft iemand nog een idee voor een hengst bij deze merrie??
Ik zou op dit moment voor Warrant kiezen...
Of moet ik toch voor een vos gaan, omdat ik toch wel graag de palomino kleur wil behouden...
Iemand nog ideeën?

kwaliteit heeft toch geen kleur... of wel?

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:14

Ik weet dat kwaliteit geen kleur heeft, maar stiekem zou ik toch graag wel een KWPN palomino willen hebben.
Maar ach, we zien wel wat er uit gaat komen, ze wordt gedekt door Warrant!!!!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:22

Goed dat je een keuze hebt gemaakt, nu maar hopen dat ze snel drachtig wordt! Wanneer wordt ze geinsemineerd? Mijn kleine Warrant ontwikkelt zich heel goed, ben heel blij met haar :)

Ik snap wel dat je voor kleur kiest, er zijn zoveel goede hengsten in verschillende kleuren, dan kun je best kritisch zijn.

Tara_13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 22:29

Ik verwacht dat ze aankomende week hengstig wordt, maar denk dat ik 1 maandje wacht. Stel dat ze in 1 x drachtig wordt, heb ik een veulen begin maart.... Met evt kou en sneeuw wil ik liever even wachten. Het is lastig om een keuze te maken, maar het blijft toch altijd een gok... Dus gaan we voor Warrant, die leuke nakomelingen geeft!!! Dus hopelijk ook bij die van mij :D