Nakomelingen van Rubinero

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ccathalijne

Re: Nakomelingen van Rubinero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:16

Whaha die rastman is echt gaaf! Lijkt ook op z'n moeder qua uitstraling. Had je haar veulen van jaar al gezien "benweg"?? Ontzettend mooi! Mijn Ruby is wat harder aan het werk, ook in de bak. Krijg af en toe een bokje maar verder gaat het super. Zit er toch nog wat leven in :)

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:37

palissander ; Leuk dat ie blijft staan & niet de loop op gaat :p hopelijk doet die dat van mij ook & 1.90 ;o wat een reus, gelukkig word die van mij maar 1.70 - 1.75, groot genoeg :p maar papie heft er mij toch wel altijd op, iedereen zegt dan: Kun je er zelf niet opstappen luierik ? ik: Jawel hoor ! maar papie heft er mij zowiezo op altijd dus wrm zelf moeite doen xd

Hier nog een gebeurtenis;
Rubi Shine liep gisteren in de wei met Sunshine en langs ons hebben ze zo een grote zwarte labrador die iets aan zijn linker of rechter achterpoot heeft ( die bengelt er maar zo los aan :s ) en die hond komt altijd in onze wei beetje spelen met de paardjes en de paardjes rennen heel de wei rond, en de hond kwam net voor Rubi Shine en komt er recht onder Rubi zen buik :o had me dood verschrokken en Rubi heel blij verder aan het galloperen, gelukkig niks met de hond of met Rubi :p echt 2 speelkameraadjes, soms staan ze gewoon met de neuzen tegen elkaar ;D

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 21:25

Haha, ja dat erop helpen herken ik! Heb naast allemaal erge grote paarden, zelf een lichamelijke beperking dus ik kan er niet alleen op en af komen. Word daar altijd liefdevol bij geholpen door manlief of één van onze lieve grooms, de kanjers! Alleen waren zij iets minder enthousiast toen ik aankwam met Rubiniro, ze vroegen zich af of ze misschien niet beter aan gewichtheffen konden gaan doen. <<)
Tja je bevind je wel op eenzame hoogte met een paard van deze grootte, hahaha!!! :D

Wat een verhaal met de gehandicapte hond en Rubi Shine! Je schrikt je wezenloos toch!!!
Bij ons lopen 2 herdershonden maar die komen toch niet echt in de buurt. Onze Jack's daarentegen..... :roll: je houdt soms je hart vast! Dan denk ik weleens, hallo!! je bent maar amper 25 cm hoog hoor! Die paarden zien jullie als voetballen!
Maar op de één of andere manier gaat het gelukkig meestal goed. Vooral Rubi vindt hondjes geweldig! Ziet ie liever dan }:0 (kalfjes)..... :=

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 23:56

ccathalijne schreef:
Lijkt ook op z'n moeder qua uitstraling. Had je haar veulen van jaar al gezien "benweg"??

Ja heb ik gezien. Echt een plaatje!!
Fijn dat het zo goed gaat met Ruby in de bak en dat je zijn bokjes hier en daar wel kunt waarderen :D

@SillieXTanja: hee leuk, ook nieuwe fotos van jouw Rubi Shine. Ook al zo'n knap koppie!
@Palissander: tsja, dan staat er opeens een kasteel naast je! Wel heel fijn dat hij dan besluit om bij je te blijven!

Rupeggio (zo heet rastaman eigenlijk ;) ) is ook heel lief voor hondjes. Hij kreeg laatst gezelschap van twee puppies in zijn stal.
Daar is ie dan echt heel voorzichtig mee. Zo schattig!
Hoe stoer en dominant hij is naar andere paarden, zo beleefd en zacht is hij naar mensen en andere dieren.

Hij moet helaas wat langer in de kliniek blijven, want hij heeft een snee op zijn hak opgelopen :(
Voor die snee moet hij in het verband en op boxrust en voor de castratie stappen ... pfff.. die eeuwige dillema's ook altijd...!
Het is gelukkig maar voor een paar dagen.

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:39

benweg ; Awhh zo lief met die puppie'tjes <3 & goed dat het maar voor een paar dagen is ! ;) die van mij heeft ook al in de kliniek gestaan, doordat hij zo snel groeide was er los gewricht in zen achterste benen, en nu moesten ze dat eraf schrapen ( sorry als het goor klinkt := )

palissander ; Njaa zelfs mijn papa hief mij op mijn pony van 1m46 terwijl ik 1m67 ben :=
Ik kan wel zelf opstappen maar dat duurt dan zo lang :p & haha dat van gewichtheffen is grappig :P

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:59

Ruby heeft dit weekend zwemles gehad. Alle 3 de diploma's in 1 keer!

Afbeelding

Afbeelding

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 08:50

Whoow! Goed zeg! En wat een gave foto's Cathelijne!
Onze Rubi staat nu bij de 'kleuterjuf', hij wordt ingereden. Het gaat echt boven verwachting!
Hij was binnen een week al aan het rondstappen met de juf op zijn rug en vindt het nog leuk ook.
Het is wel een hele klim naar boven zei ze, ze had al eens een Shire ingereden maar Rubi is nog groter! Was vast een kleine Shire dan.... :=
Heel braaf, geen gekkigheid gelukkig! Ik hoop dat hij volgende week weer naar huis komt, kunnen we hier verder met hem aan de slag.
Zal even kijken of ik een fimpje of fotos kan maken van het rijden, dan zien jullie ze hier wel weer verschijnen.

SillieXTanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:00

Aaawh , dat hoofdje bij foto 1 ;D
kei leuk!

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 11:45

wat gaaf die zwemfoto's!

ccathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 19:44

Schatje he:) Hoe is het met Rupeggio? En het inrijden van de andere Rubi??

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:13

Rubi(niro) is inmiddels zadelmak en het inrijden verder gaat heel goed. Hij is door zijn grootte nog wat slungelig maar vindt het allemaal reuzespannend!! Het is een knappert aan het worden, komen wat meer spiertjes op en zijn lijf komt meer aan elkaar te zitten, het zijn niet allemaal meer van die losse delen die aan elkaar geplakt zitten, haha!
Het opstappen met krukje vond hij gelijk al geen probleem en hij maakt zich ook niet echt druk om dingen om hem heen. Als het al een keer 'eng' is dan maakt hij zich nòg groter en blaast zich wat op, snuift een keer maar verder blijft hij wel bij je en verschiet niet ofzo.
Hierbij wat fotootjes van afgelopen weekend.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 11:14

@palissander : Ziet er goed uit! Fijn joh dat ie zo braaf is met inrijden!

Geen foto's van Rupeggio dit keer, want die ziet er momenteel helaas niet zo goed uit. De castratie heeft hem veel energie en kilo's gekost en daarna heeft hij op het land door het slechte weer en het sobere gras niet echt de mogelijkheid gehad om weer goed bij te komen. Maar hij wordt nu weer bijgevoerd binnen, dus hij zal nu snel weer bijkomen hoop ik.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 00:30

Stil hier! Ik ga mijn ukkie op 1 april uit de opfok halen! :D
"Ukkie? hij was toch juist zo groot?"
Ja,...snap ook niet helemaal waar het mis is gegaan...
Maar hij is pas drie, dus heeft nog even de tijd om verder te groeien #fingers crossed#

palissander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:59

Gaat hij mijn kleuter achterna, Benweg??? Die zit nu tussen de 1.93 en 1.95 schofthoogte!
Ruby zou naar de Horsefood dressuurtalentencompetitie gaan maar ja, Rhino hè.
Ging dus niet door. Wel gaan we 30 maart naar een 5 jarigencompetitie in Berlicum, kijken hoe het daar gaat.
Ook staat hij ingeschreven voor de MacRiders cup, jaja het wordt een echt paard, haha!!
Hij doet het ook zo ontzettend fijn allemaal, het is gewoon een kanjer!!!
Ben zó trots als ik hem zie en wordt gewoon blij van hem!
Heb inmiddels ook heel leuk kontact met de stoeterij waar hij is gefokt in Duitsland, die vinden het erg leuk om op de hoogte gehouden te worden en zijn razend enthousiast. Leuke mensen ook, ze zitten onder de rook van Oldenburg.
Heb via hen ook een foto gekregen van Rubi als veulentje! Er is dus bewijs dat hij ooit toch ècht klein is geweest, hahaha!!
Succes met jouw kanjer Benweg! Leuk hoor als ze naar huis komen, kun je er helemaal je eigen 'kind' van gaan maken!
Laat horen hoe het is verlopen!

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 22:39

Nee juist niet...! Van veulen tot twenter was hij ruim groter dan zijn leeftijdsgenootjes. Ik dacht daarom dat het een groot paard zou worden. Maar toen is ie opeens blijven hangen. Voor mij is ie nu echt nog te klein. Dus ik hoop dat er nog wel veel cm's bij gaan komen!
Wat leuk om te lezen dat jouw reus het zo goed doet! Foto's?!
Ik zal ook weer wat uploaden als mijn uk uit de opfok is en ik een heggenschaar in zijn manen heb gezet ;)

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:49

Ben nog weinig actief op Bokt, maar kan jullie natuurlijk niet een update onthouden over mijn uk die inmiddels uit de opfok is.
Hij is STOER!!! Helaas toch nog wat klein, maar compenseert met massa en is nog niet uitgegroeid.
Karakter echt super. Neemt nieuwe situaties nieuwsgierig en kalm in zich op, leert snel en is superbraaf.
Hier een plaatje: https://picasaweb.google.com/lh/photo/s ... directlink