[TI] kruisingen met Tinker

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:08

Nee dat klopt, maar Juliekeuh wilde weten wie op mijn merrie was gegaan. Vraag was voor mij niet geheel duidelijk over welke hengst zij het nou had (de vader van tinka of Abano). maar gezien zij een kruising wil met een ander hengst (geen tinker) dacht ik dat zij de hengst bedoelde die mijn merrie heeft gedekt.
bonte willem is fries x kwpn

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:09

snowdon schreef:
@ moonprayer: Maximus van Paintlinger?
Bonte Willem is hier geplaatst als vader van een veulen, die uit een tinker komt ;)

jij was mij net voor

sillysoul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-10 23:16

Mijn paard is vermoedelijk Tinker X Andalusier, best goed gelukt vind ik zelf. Kijk maar in mijn profiel.
Koel in het hoofd, maar niet suf, goed in proporties, leuke kleur, geen lange sok. Ideaal!!

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 08:42

snowdon schreef:
@ moonprayer: Maximus van Paintlinger?
Bonte Willem is hier geplaatst als vader van een veulen, die uit een tinker komt ;)

jaa van paintlinger. die vond ik tof.

ah, zo, maar het enige tinkerse aan BW is de kleur.
verder vind ik hem erg opwaarts gebouwd, en erg fries ogen.
tof paard is het zeg. je zal er maar mee op wedstrijd mogen :D

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:06

sefanja schreef:
Nee dat klopt, maar Juliekeuh wilde weten wie op mijn merrie was gegaan. Vraag was voor mij niet geheel duidelijk over welke hengst zij het nou had (de vader van tinka of Abano). maar gezien zij een kruising wil met een ander hengst (geen tinker) dacht ik dat zij de hengst bedoelde die mijn merrie heeft gedekt.

jou merrie zelf is ook n kruising zeker (tinkerxarabier?)
moest je de naam vd AV ook weten is die ook weten... :P
Bonte willem is trouwens ook een erg mooie kerel!

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 13:07

snowdon schreef:
Kan je een beetje Engels lezen of moet het worden vertaald? Onderstaand stukje zegt al heel veel van wat ik bedoel.
Citaat:
In Ireland in the late 1960’s early 70’s the biggest collection of these horses were used to pull Romany (Gypsy) caravans earning their living pulling tourists around the country side.
These heavier types have for years been crossed to Thoroughbred mares. The best have the substance of a good middleweight hunter, plenty of movement and jump from the TB, plus an amenable temperament and plenty of good bone from the Vanner. If you cross such an animal with a TB again you end up with Eventers and all round Sports Horses which are becoming increasingly popular.

bron: http://www.theipsa.com/definition.htm

engels was zeker niet mijn beste vak op school (nu was er altijd wel net door :P )
denk dat ik ongeveer wel begrijp wat er staat
thx ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:09

Ik las net een heel interessant artikel in de BIT over het karakter van de Tinker. Bij de meeste Tinkers zijn natuurlijk de voorouders niet bekend en dat kunnen dus al heel goed kruizingen zijn, omdat er in Engeland niet altijd goed naar rassen werd gekeken bij het fokken. De kans is dus groot dat je sowieso al een kruising hebt omdat de tinker in principe op zichzelf een kruising is.

Konstantine

Re: kruisingen met Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:27

Het paard van Delerium is echt één van de mooiste paardjes van Bokt, vind ik. Prachtige bouw en een geweldige diepe donkerbruine kleur, met een koppie om direct verliefd op te worden :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:42

Ik heb ook een X tinker,wat erbij in zit weten we niet,de veearts dacht aan KWPN.
Maar volgens mij zit dat er niet bij in,hij heeft een vrij groot hoofd,hij heeft geen sokken.
Hij is sloom als die in de wei loopt,loopt redelijk in de bak maar buiten is die niet te houden.
Dan lijkt er wel volbloed in te zitten.Heb geen enkel idee wat erbij in kan zitten,miss. iemand van jullie een vermoeden?
Afbeelding
Afbeelding

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:33

Juliekeuh schreef:
sefanja schreef:

jou merrie zelf is ook n kruising zeker (tinkerxarabier?)
moest je de naam vd AV ook weten is die ook weten... :P
Bonte willem is trouwens ook een erg mooie kerel!

mijn merrie is juist kruising tinker arabier.
Bonte willem heeft helemaal niets van een Tinker. Hij is kwpn x fries Het (mijn) veulen (Abano) van hen samen is dus een kwpn x fries x tinker x arabier

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 14:38

even mixen en je krijgt er een goed en leuk veulen uit, althans dat geluk heb ik gehad

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-10 15:36

sefanja schreef:
even mixen en je krijgt er een goed en leuk veulen uit, althans dat geluk heb ik gehad

was de papa van je merrie arabier?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:46

nee en een tinker
de moeder een arabier, foto op pagina 3 te vinden

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:10

Ik vind jouw Abano echt geweldig overigens!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:16

Wij krijgen dit jaar een tinker aangeboden voor een dekking van onze hengst Marialva (lusitano valk) volgens mij wordt dat een prachtig veulen? ben reuze benieuwd naar het veulen straks ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 17:29

Ik ben benieuwd. Lijkt me dat je dan wel kans gaat krijgen op een veulen met een wat grover hoofd.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:08

Cayenne schreef:
Ik ben benieuwd. Lijkt me dat je dan wel kans gaat krijgen op een veulen met een wat grover hoofd.

hmmmm..... dat denk ik niet want hj erft kleine hoofdjes door ;) dit is een kruising van Marialva (vader) en de moeder is een kruising paint/holsteiner met een flink hoofd en de kleine heeft niet een groot hoofd ;)

Afbeelding

Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:28

Bovenstaand paardje is wel heel erg tof!

PS: ik "ken" jou :+ X en Ali zijn van mijn stalbaas :D

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:53

Teuntje111 schreef:
Bovenstaand paardje is wel heel erg tof!

PS: ik "ken" jou :+ X en Ali zijn van mijn stalbaas :D

ja dank je, ja alex is een vriend van mij en jan ook :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 19:52

Moderatoropmerking:
Denk eraan dat fotoverzameltopics niet toegestaan zijn op Bokt. Er zijn hier al heel veel foto's geplaatst van Tinkerkruizingen. Bij deze dus het verzoek om in het vervolg deze foto's in links te zetten, zodat het topic niet 'stilzwijgend' in een fotoverzameltopic veranderd :)

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:17

Wat een mooie kruizingen allemaal!! :j
Hoop dat het veulen van mijn haf (xtink) net zo mooi word als die hier voorbij zijn gekomen..

@ts: Ik heb zelf een kruizing tinker x warmbloed, zie mijn profiel.
Heb hem gekocht als volle tink maar kreeg erg veel reacies dat ie toch wat te sierlijk is, zeg maar.
Hij heeft ook erg weinig sok, Nog ff afwachten hoe hij gaat ontwikkelen, maar vind hem zelf erg mooi :o
Veel mensen hebben het idee dat er misschien met een gelderse hengst gekruist is.

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:09

ik heb een ponytje dat voor de helft een tinekr is en de andere helft is welsh arabier.
ik vind haar zelf er goed gelukt :D haar eerste eigenaresse kocht een tineker en een paar maanden later kwam er wel een erg magere tinker uit rollen.

ze loopt wel goed, na 10 wedstrijden was ik de B uit bij de pony's, en na 10 ook de L1 bij de paarden. haar nieuwe verzorger heeft meteen met haar eerste wedstrijd 3 wint gehaald. ik denk dat die 2 wel ver gaan komen.
ik weet niet hoe de vader loopt, maar haar moeder was de eerste tinker in de Z(1) jaren geleden.

DiaBelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:06

Leuk hé die kruisingen! :D

Ik al die tijd maar opscheppen dat de mijne een Tinker X Pinto is blijkt de vader geheel een andere kruising. Het meest waarschijnlijk een KWPN x Fries! :+

Gelukkig zijn er mede bokkers waar je heel veel informatie van krijgt!

Grz Sabina

willem05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:55

ik heb een kruising Tinker x Welsh Cob
Heel mooi paard en goed aan de maat. hij is nu 3jr. (word dit jaar dus 3) en meet al ruim 1,49
Hij heeft alles van een Tinker behalve het hoofd! Hij heeft een heel edel hoofdje en iets minder behang aan zijn benen! Voor de rest lijkt hij sprekend op een Tinker ook zijn kleur is mooi . Hij is zwart bont en mooi verdeeld. Niet dominerend wit!
Echt een hele mooie!
En..... HEEEEEEEL LIEF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 09:56

fotooo????