Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lia_ schreef:Ik zou het eeuwig zonde vinden om een stermerrie met die afstamming door deze hengst te laten dekken.
Zit je met inteelt op een afgekeurde hengst (Droomwals) en een blauw papier, daar zit toch niemand op te wachten....
NatasjavE schreef:Lia_ schreef:Ik zou het eeuwig zonde vinden om een stermerrie met die afstamming door deze hengst te laten dekken.
Zit je met inteelt op een afgekeurde hengst (Droomwals) en een blauw papier, daar zit toch niemand op te wachten....
Bij deze krijgt ze geen blauw papier...tentijde van de dekking was Droomwals gewoon goedgekeurd. Als je nu met Droomwals zou fokken krijg je een blauw papier.
De merrie heeft het sterpredikaat. Dus opzich niets mis mee.
Maar wat wil de eigenaar fokken? Een paard voor de showagen of meer een rij/menpaard. Want dan zou ze mischien ook naar een Gelderse hengst kunnen kijken.
Lia_ schreef:Ze wilde met Wervelwind dekken en die is NIET goedgekeurd dus krijgt ze WEL een blauw papier en bovendien inteelt op een afgekeurde hengst zijnde Droomwals....
sjeik schreef:Voor de gelderse kenners, de merrie waar het allemaal om gaat, deze zou toch ook als Gelders kunnen worden ingeschreven?
Door het jarenlange fokken is de invloed van Renovo/CC al behoorlijk afgezwakt, en omdat het bij deze merrie niet is ingefokt, denk ik dat er niet automatisch een draak van een veulen van hoeft te komen als je naar 1 van de genoemde hengsten gaat die het wel in de afstamming hebben, omdat het al verder weg zit.
Maar zowel Vaandrager als Patijn hebben beide Renovo in de vader en moederskant. (Dit hoeft verder niet te betekenen dat fokken met deze, geen brave paarden oplevert. Dat is een kwestie van opvoeden en later deskundig beleren als ze er aan toe zijn)

GJ9 schreef:Sander had ik ook al aan zitten denken ja. Fok je een Gelderse tuiger, niet dat je ze onder die naam laat keuren.
Met zo'n veulen kan je nog steeds alle kanten op.
Ik vraag me wel af of zulke fokproducten gewild zijn bij het KWPN?
en ook mensen die juist een brave Patijn hebben. Het karakter komt ook voor een groot deel van de moeder. En daar krijgt het veulen meer van mee, omdat ze daar door worden opgevoed.