Halverwege het dekseizoen, de hoe staan we ervoor?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Luca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 21:03

Hoi,

Merrie is dinsdag gescand, en helaas, niet drachtig.
Ze was wel weer hengstig en er zaten drie eieren. Hele circus maar weer gestart en als het goed is komt het sperma vanavond aan in Frankrijk.
Ze wordt dan vanavond en morgenochtend geïnsemineerd en dan maar duimen dat het gelukt is. Nog 17 daagjes.

groetjes, Corrie

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 23:38

Hallo,
Bij ons zijn er nu 3 drachtig, van de andere drie weten we het volgende week. Vorig jaar 3 merries gedekt, niet drachtig gekregen, dit jaar 3 van de eerste keer en de andere 3 hopelijk nu van de tweede keer.

succes aan iedereen voor de komende veulentjes Vingers aflikken Vingers aflikken

groetjes Janna

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 12:56

Door omstandigheden kon ik de merries niet eerder laten scannen, maar vandaag bleken ze dus beide dragend te zijn.
Zelfs mijn "probleem" merrie was van 1x dekken drachtig dus Samson is goed vruchtbaar Lachen
De merries zitten nu op 28 en 39 dagen dus eind maart/begin april volgend jaar verwacht ik de veulens.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-03 13:14

Mijn hengst heeft pas 1 merrie gedekt.
Vanwege de vervoersverboden ivm vogelpest heb ik hardstikke pech dit jaar.De merrie die gedekt is (en ook drachtig) stond op hetzelfde bedrijf en dat was net voor de vogelpest.

Orbaldo zou naar Ameland gaan maar dat lukte ook niet om dezelfde reden. geen idee of ik dus nog dekking krijg dit jaar.
wel jammer want ik heb enorm veel aanvragen gehad op de folder etc