domme vragen bestaan niet ....... toch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: domme vragen bestaan niet ....... toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:34

Ik heb niet het hele topic door gelezen. Maar misschien dat je naar een manege kan gaan en vragen of ze daar paarden hebben die ze eventueel willen verkopen. Op manege's heb je altijd wel brave en grote paarden die vaak buiten ritten in de bak rijden en een sprongetje gewend zijn! Ook zal je bij een manege vaak geen 3000 euro kwijt zijn (wat ik persoonlijk erg veel vind voor een paard dat alleen de basis dingen hoeft te kennen)

Verder moet je niet kijken naar een ras! veel mensen zeggen namelijk dat fjorden slome beesten zijn en koel in hun kop... Nou ik heb er toch genoeg gezien die dat absoluut niet zijn..

Neem de tijd om verschillende paarden te bekijken! neem iemand mee de écht verstand heeft van paarden. En laat het paard voor je hem koopt ALTIJD klinisch keuren!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:40

Als een manege een brave grote heeft, en ze hebben een beetje volwassenen, dan is-ie voor hun goud waard en gaat-ie niet zomaar weg, denk ik.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:40

Nini het helpt wel hoor, als je het hele topic doorleest.
Bovendien is van een manege kopen een slecht plan, want geen enkele manege verkoopt een goed paard. Dat is immers hun broodwinning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:43

hmm dat is ook niet helemaal waar.. Paarden van 15 a 16 verkopen ze toch graag hoor... Maken die mooi weer plaats voor jongeren paarden.. En als ze die paarden van 15 verkopen aan een particulier leveren ze iig meer op dan 5 jaar later bij de slacht..

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:43

Anoniem schreef:
3000 euro kwijt zijn (wat ik persoonlijk erg veel vind voor een paard dat alleen de basis dingen hoeft te kennen).

Vandaar deze tip, van 1750 euro :)
http://link.marktplaats.nl/297354643

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:45

zoiets zou idd een goed paard zijn voor wat de TS zoekt..

cymo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-09 12:49

Anoniem schreef:
Maar misschien dat je naar een manege kan gaan en vragen of ze daar paarden hebben die ze eventueel willen verkopen.

Kan je zien hoeveel ik er vanaf weet. Dit leek me een aardige suggestie, maar de reacties lezende, stap ik er gelijk weer vanaf. De tegenargumenten hebben me overtuigd.

Chapeau voor allen die mee denken/reageren hier op dit forum . Ik heb er heel veel aan _/-\o_

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:52

Uums schreef:
Anoniem schreef:
3000 euro kwijt zijn (wat ik persoonlijk erg veel vind voor een paard dat alleen de basis dingen hoeft te kennen).

nou deze vind ik minder, gezien de "angstige eigenaaresse" geen succes is.Ik zie dit niet als een makkelijk paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 12:55

Oja ik wil je wel even waarschuwen voor handelaars! (ik zeg niet dat alle handelaars slecht zijn)

Maar veel handelaren weten exact of ze met een Beginnende paarden houder te maken hebben of met iemand die al 30 jaar in de paarden zit.. En handelaren willen je nogaleens een poot uit draaien en slechte paard verkopen met verborgen gebreken. Dus kijk daar voor uit!

En ga zeker 2 a 3 op het paard rijden voor je hem koopt. En vraag ook of je er mee naar buiten mag! Zodat je zeker weet dat het paard braaf is!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 13:15

Wat wellicht ook een leuk paard om als recreatiepaardje te hebben is ééntje die ik hier veel in de omgeving zie (niet zo bekend in NL):
Het rheinisch-deutsch koudbloed paard. Een niet al te groot paardje (159-165 cm) met een goed werkwillig karakter. De prijs ligt tussen 1750-4000 voor niet-fokpaarden.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:34

superwoman schreef:
Uums schreef:

nou deze vind ik minder, gezien de "angstige eigenaaresse" geen succes is.Ik zie dit niet als een makkelijk paard.

Als je de moeite neemt het topic te lezen weet je dat dit ook mijn vermoeden is, al weet ik inmiddels beter hoe Bonne in elkaar steekt en durf ik hem met een gerust hart aan te raden - ware het niet dat de TS een merrie zoekt ;)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:48

Uums schreef:
Als je de moeite neemt het topic te lezen weet je dat dit ook mijn vermoeden is, al weet ik inmiddels beter hoe Bonne in elkaar steekt en durf ik hem met een gerust hart aan te raden - ware het niet dat de TS een merrie zoekt ;)

Ik had die over het hoofd gezien, maar goed in de andere post geef je toch aan dat het paard eigenwijs is en dan zie ik het nog niet als een makkelijk paard.
Ik ben érg verwend met mijn paard, waar ik écht iedereen op durf te zetten (maar doe dat niet om háár te beschermen ;) )

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-09 14:53

superwoman schreef:
Uums schreef:

Ik had die over het hoofd gezien, maar goed in de andere post geef je toch aan dat het paard eigenwijs is en dan zie ik het nog niet als een makkelijk paard.
Ik ben érg verwend met mijn paard, waar ik écht iedereen op durf te zetten (maar doe dat niet om háár te beschermen ;) )

Dat gaf ik niet aan, dat vroeg ik me af :) Inmiddels niet meer trouwens.