Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
semenamy schreef:Snap niet hoe je kunt verwachten dat je voor 1500 euro een goed gekeurd jong sportpaard kunt kopen?
Bandida schreef:Ik begrijp het ook louter economisch niet. Stel je koopt hem voor 4000, gokje..rijdt hem in, gaat wat competitie lopen, en 2 jaar later zet je hem weer in de verkoop. Als je die met winst wil verkopen moet hij toch voor minstens 10,000 gaan, anders heb je er alleen geld in gestoken. En dat is zonder uurlonen gerekend. Dat moet toch al héél erg meezitten dan, een 4,5 jarige voor >10,000
) Luckystory schreef:Ik schrik eigenlijk wel van de prijzen hier. Dat mensen effectief 6000 zouden uitgeven aan een 2,5 jarige.
Voor die mensen, weet ik nog wel iets leuks staan dan.![]()
4 jarige Duitsgefokte dressuurlijnen, zéér chique ruin, niet ingereden. (simpelweg wegens tijdsgebrek eigenaar. Dus geen verdoken redenen.) Je zou hem dus meteen kunnen inrijden. En paard heeft erg veel potentie. Als hij bij de juiste ruiter terecht komt is hij binnenkort enkele 10.000-en waard. Hij staat te koop voor iets van een 7000, maar ik denk dat hij voor minder ook wel weg kan.
(Ik had hem bijna zelf gekocht (voor minder) tot ik maar weer realistisch werd en me realiseerde dat ik niks aan kon met een paard als deze. Zonde van ervoor te betalen als je niks met die kwaliteit doet)
Citaat:lees hier net deze discussie. Heel raar. 3000 € voor een driejarige die ok is op de foto en fijn loopt is gewoon belachelijk weinig. Als iemand dit biedt dan mogen ze bij mij dadelijk doorrijden. Een driejarige heeft altijd 4000 - 5000 € gekost. Dekgeld + veearts + eten + eten van de merrie. Uren tel ik niet mee want fokken is een hobby. Maar met deze mentaliteit: alles voor niks krijgen stopt iedereen met fokken. En waar ga je dan mee rijden? De fiets?
Citaat:lees hier net deze discussie. Heel raar. 3000 € voor een driejarige die ok is op de foto en fijn loopt is gewoon belachelijk weinig. Als iemand dit biedt dan mogen ze bij mij dadelijk doorrijden. Een driejarige heeft altijd 4000 - 5000 € gekost. Dekgeld + veearts + eten + eten van de merrie. Uren tel ik niet mee want fokken is een hobby. Maar met deze mentaliteit: alles voor niks krijgen stopt iedereen met fokken. En waar ga je dan mee rijden? De fiets?
sarabande schreef:En rondom gerontgend en goedgekeurd???? Zo niet dan is 7000 veel te veel.
(Is trouwens ook toegestaan door koper.)
) als veulen geruild voor zijn oudere wedstrijdpaard dat intermediair I liep. Er is met dit paard absoluut nog niks gedaan, maar hij is echt wel spectaculair om zien. Vooral in draf. Hij draaft met zoveel tact dat hij bijna uit zichzelf piaffeert.
)
Rambobo schreef:laten we zo zeggen dat de eigenaar die nu het paard in bezit heeft, een aardig dotje ggk hengsten op stal heeft staan + ontzettend veel paardenverstand heeft .. die heeft dit paar als veulen zijnde echt niet zomaar aangekocht hoor

Rambobo schreef:[tegenwoordig betaal je voor een manegepaard al E3000,-