Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amybartje schreef:WEET JE IK WIL OOK WEL DAT AANPAKKEN DAT IS JUIST LEUK !MAAR DIE PONY STAAT OP EEN BOERDERIJ WAAR WEL 30 VERSCHILLENDE KINDEREN OP RIJDEN! DE 1NE X DIE DE ANDERE X WEER DIE DUS HET ZIT ER GEWOON IN ! EIGELNIJK WEL ZIELIG
De optie van leasepaard bij de stal die hier eerder gegeven werd lijkt me helemaal niet zo'n slechte optie. Iig een betere dan zelf een haf kopen. amybartje schreef:WEET JE IK WIL OOK WEL DAT AANPAKKEN DAT IS JUIST LEUK !MAAR DIE PONY STAAT OP EEN BOERDERIJ WAAR WEL 30 VERSCHILLENDE KINDEREN OP RIJDEN! DE 1NE X DIE DE ANDERE X WEER DIE DUS HET ZIT ER GEWOON IN ! EIGELNIJK WEL ZIELIG

xMariekee schreef:amybartje schreef:WEET JE IK WIL OOK WEL DAT AANPAKKEN DAT IS JUIST LEUK !MAAR DIE PONY STAAT OP EEN BOERDERIJ WAAR WEL 30 VERSCHILLENDE KINDEREN OP RIJDEN! DE 1NE X DIE DE ANDERE X WEER DIE DUS HET ZIT ER GEWOON IN ! EIGELNIJK WEL ZIELIG
Je hoeft niet gelijk met hoofdletters te typen.....
Neem gewoon een leasepaard, je moet toch wel inzien dat het te weinig geld is
Sommige mensen lukt het er misschien mee, maar ik zou niet gokken dat je paardje ziek word en je het niet kan betalen

Ouders vonden dit uiteraard niet goed. Heb goed gespaard, en nu op mn 18e 2 ponys gekocht. Heb een grote spaarpot voor eventuele dierenarts kosten. Vind dit een fijner idee dan wanneer ik een pony had gekocht met de 500 euro die ik had en verder niks!

Gulpje schreef:xMariekee schreef:Zeker 500 euro per maand... en daarbij zou ik ook wel 1000 euro apart houden voor eventuele dierenartskosten.
500 euro voor 1 paard? Is het een gouden paard of sta je bij de Koningin ofzo?
Daar zit stalling, hoefsmid en inenting bij. (luxe producten rekenen ik niet mee omdat het extra dekje bv niet echt nodig is. 1000 euro is puur voor de basisonderhoud)
Gulpje schreef:xMariekee schreef:Zeker 500 euro per maand... en daarbij zou ik ook wel 1000 euro apart houden voor eventuele dierenartskosten.
500 euro voor 1 paard? Is het een gouden paard of sta je bij de Koningin ofzo?
xMariekee schreef:Veel dierenartskosten.. ik heb dan gewoon pech, maar dat kan ts ook overkomen.
Die moet ze dan wel kunnen betalen
puma schreef:Als je in pension staat dan ben je zo 500 euro kwijt, hoef je echt geen moeite voor te doen. Zeker als je gewoon je lessen wilt volgen, je paard op ijzers hebt, wormkuren, etc. etc. Op een weitje is natuurlijk anders maar om nou te veronderstellen dat je een 'gouden paard' moet hebben om 500 euro uit te geven ..
Welshcobfan schreef:Sja... ik ben voor 1000 euro per jaar klaarDaar zit stalling, hoefsmid en inenting bij. (luxe producten rekenen ik niet mee omdat het extra dekje bv niet echt nodig is. 1000 euro is puur voor de basisonderhoud)
Dus het kán wel, maaaaaaaaaaaaaaaar: ik heb wel ouders achter de hand (sterker nog, zij betalen de onderhoud van mijn pony). Dus in geval van hoge DA kosten, is dat geen probleem.
Het kan wel voor 100 euro per maand, maar dan moet je wel geld genoeg achter de hand hebben![]()
(of ouders die je gewoon financieel bijstaan als het nodig is).