shets, wintervacht, scheren hoe doe jij het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Re: shets, wintervacht, scheren hoe doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-09 06:26

nou lady's, poowny is inmiddels geschoren, heb de beentjes laten zitten, en het hoofd ook, verders helemaal bloot :D ze staat nu onder een zweetdeken, en een fleece gevoerde regendeken, het waaide erg hard, en ik weet nu wel dat paarden geen mensen zijn, maar ben zo bang dat mn paardenkind het koud krijgt :p ga morgen even kijken hoe ze er bij staat, misschien heeft ze t wel warm, of misschien niet,....

TeeGee

Re: shets, wintervacht, scheren hoe doe jij het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 16:27

Moderatoropmerking:
Ik heb op de vorige pagina's enkele reacties verwijderd. Meningsverschillen is geen probleem maar graag wel met respect op elkaar reageren. Alvast bedankt.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-09 18:12

Echt gaan we nu ook al bokken over het scheren van een shet, tsssss kom op hoor meiden ;)

Heb zojuist het shetje van mijn zoon het scheerapperaat er over heen gehaald, was net een beertje en hij gaat net zo lekker met rijden, maar een shet met wintervacht die nat wordt kun je het beste in de droogttrommel stoppen want duurt uren voor hij droog is, dus het gemak van een scheerapperaat gelukkig.

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 09:10

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, qt_shetties!

Mijn shet is nu ook al aardig bezig met een vachtje maken.
Weet ook nog niet goed wat ik ga doen...
Het idee is om haar nu te gaan beleren, zodat ze in de lente/zomer voor de kar staat, en dit wil ik niet met zon dikke vacht die ze altijd krijgt.

Kan ik nu een 150 grams regendeken opleggen? Groeit de vacht dan gewoon door? Ik heb ook nog een staldeken van 200 gram, en een fleecedekentje.

Stel dat ik wel besluit te scheren, hoeveel gram moet er dan uiteindelijk op liggen?