Sannah schreef:Mijn bevindingen, foto's volgen nog:
35 - Lauries Crusador, in galop wat stug en op voorhand, mag meer buiging in a.b en blijft wat hoog in kruis. Liet zich wel fijn bewerken.
39 – Johnson x Sultan, slap a.b., hakkentrekker, schept linksvoor, lijkt wat krom a.b. te hebben, galop had meer kracht en afdruk; moest met meer lengte gereden worden
41 – Lingh x Ferro, souplesse, bewerkbaar, bij de les, bleef wat strak in galop, mooie grootramige hengst
52 – United x Gribaldi, veel afdruk, wijd achter, kan moeilijk verwerken, moeite met balans en het gereden worden, knijperig, heeft veel tijd nodig
51 – United x Jazz, stap/draf mist wat lossigheid, is wat gewoontjes. Galop geweldig, veel afdruk en sprong, naar boven.
49 – UB40 x Houston – mooi front, sterk achterbeen, moeite met verwerken ervan, mag voor wat losser zijn.
50 – UB40 x Krack – galop soms onrustig in aanleuning en wordt wat stoer, heeft tact, souplesse en afdruk en uitstraling
53- Uptown x Gribaldi, bewerkbaar in alle drie de gangen, wat gewoontjes, lichaamsgebruik kan beter
62 – Florencio, mag in draf meer buiging hebben in a.b. en meer doortreden, galop wel goed met afdruk en souplesse. Leek wat toontredend.
(Ik waag mij meestal niet aan zulke verslagjes omdat ik mijn kennis daarvoor nog te beperkt acht...
Maar ik kan mij absoluut vinden in het bovenstaande. Het volgende is puur ter aanvulling en nadrukkelijk slechts mijn mening..)
35, London-Dance: leek inderdaad makkelijk te rijden en was ook naar mijn mening te hoog in het kruis/te laag in de schoft (tis maar hoe je het bekijkt). Aanleuning was al mooi bevestigd, maar dat mag ook wel gelet op zijn leeftijd. Voor een 4-jarige vond ik hem eerlijk gezegd iets te gewoon.
39, de Johnson (Baron): slechte aanleuning, hij kroop continu gigantisch achter de loodlijn. Ik vond hem niet fijn worden voorgesteld (kan zijn dat hij zichzelf opkrulde maar de hand van de amazone werkte daar ook wel enigszins aan mee..), te kort in de hals en te overhaast. Toen ze later de opdracht kreeg meer op lengte te rijden bleef er niet veel meer van over. Een hakkentrekker vond ik het niet trouwens..
41, de Lingh (Beau): over-all denk ik de beste van vandaag, compleet paard met drie mooie gangen. Zou in draf en galop wat mooier uit de schouder mogen komen, maar dat zal met de tijd wel beter worden. Had in galop nog steeds wat moeite met de balans, vooral op links, maar was naar mijn idee al wel verbeterd t.o.v. de vorige keer. Persoonlijk hou ik van iets meer massa, hij had wat mij betreft dan ook wel wat zwaarder mogen zijn. (Maar dat gold voor meer hengsten vandaag)
52, de United x Grib (Bordeaux): heeft een héél typisch achterbeengebruik... (en dan zeg ik het nog vriendelijk). Hij oogt in alle gangen heel stijf, net of hij niet kan buigen in het spronggewricht. Loopt ook in alle gangen wijd (o-benig) van achter, in draf alleen op de rechte stukken, maar in stap en galop eigenlijk continu. Met in stap een soort 'heupwiegen' als gevolg.
51, United x Jazz (Brentano): werd voorgesteld door dezelfde amazone als de Johnson en ook deze ging te overhaast en achter de loodlijn. In draf vrij gewoon, in galop wel mooi groot maar naar mijn idee - met name in de verruimingen - nog te veel op de voorhand (oorzaak ligt denk ik ook in de wijze van rijden..). Lijkt moeilijk op het achterbeen te willen komen.
49, UB40 x Houston (Benz): vind ik (nog steeds) een heel fijn beest. Treedt achter zeer sterk onder, zo sterk dat ie het aan de voorkant niet altijd kwijt kan en daardoor wel eens buiten de massa treedt. Lijkt mij een kwestie van sterker worden, op dit moment heeft hij nog niet de kracht om de voorkant omhoog te krijgen (niet zo gek natuurlijk, voor een 3-jarige). Aanleuning was ook nog niet zo heel best, maar ook dat kan natuurlijk nog heel goed verbeteren..
50, UB40 x Krack (Bon Jovi): mooi bespierd, erg fijne gangen, veel afdruk. Wordt soms wat zwaaierig in de benen, in stap wil ie soms (als hij te ruim wordt) z'n voorbenen zowat voor elkaar neerzetten. Verder geldt eigenlijk hetzelfde als bij de andere UB40: erg sterk van achter, waardoor soms buiten de massa. Eveneens was de aanleuning nog niet zo heel goed voor elkaar.
53, de Uptown (Benedict): vind ik een heel mooi type, is wat zwaarder dan de meeste anderen, doet al heel volwassen aan. Fijne gangen, niet spectaculair maar erg correct, mooi in balans en met de schoft omhoog.
62, de Florencio: wat gewoon in draf, wel taktvol. Galop wel goed, mooi ruim en actief van achter, maar mag van voor meer omhoog springen. Kantelt het hoofd nog wel eens (afwisselend beide kanten op).
In het algemeen vond ik de hengstenuitstraling wel wat missen bij deze groep. Er waren er een aantal die ook voor merrie door zouden kunnen gaan... (m.n. de Lingh en de Uniteds, die zouden van mij nog wel wat moeten uitzwaren.)
Ik snap niet waarom de twee UB40's niet de kans hebben gekregen... (Of zie ik iets over het hoofd?) Het zijn naar mijn idee twee hele fijne paarden met goede gangen erop en mooi van bouw... Wellicht wat 'jongheids-probleempjes' maar er waren er meer die dat hadden, en bovendien hoeft dat geen reden te zijn om niet toe te laten... Laat zulke hengsten zich dan tijdens het onderzoek bewijzen; naar huis sturen kan altijd nog..
Laatst bijgewerkt door MargreetB op 16-09-09 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt