Kijk hier eens naar, hoef je helemaal geen moeite te doen. Leuk paardje, mooie hoogte
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Juliette86 schreef:Waarom denk je dat kruisingen sneller met z'n allen op reis gaan naar het zonnige zuiden? Aparte kruisingen, zeker met een kleurtje, liggen vaak beter in de markt dan het gemiddelde zuivere fjorden/haflinger hengstje of de zoveelste bruine matig gefokte kwpner. Het is apart en dat willen mensen graag, ongeacht of het beestje helemaal functineel gebouwd is.

jacqueline44 schreef:Het is jouw beesjte toch, ik zeg gewoon doen... Hou echter wel rekening met rare proporties, want tje, de natuur geeft geen garanties.. Maar ja, als je fjord op fjord zet ook niet geheel, dus tja...

fargo schreef:[EA-TK-PP] Te koop: 2.5 Jarige HaflingerX Fries
Kijk hier eens naar, hoef je helemaal geen moeite te doen. Leuk paardje, mooie hoogte
AnjaW schreef:Onze fjord is al een sjieke type, vader is Inco. Ze is zelf al rank.
@Sonja, ik vind dat je nu wel heel veel over 1 kam scheert. Er zijn genoeg goede ruiters die iets aparts ook leuk vinden.
En je moet altijd van het goede van de mens uitgaan en niet alleen maar negatief zijn. Tuurlijk zijn er altijd mensen die het niet doen zoals het hoort. Maar het staat niet in verhouding met de mensen die het met de beste bedoelingen doen.
En zou ik hier advies vragen als ik toch zo maar wil "vermeerderen" wat je daar ook mee mag bedoelen.
Ik wil een veulen voor mijzelf en ik ga er niet vanuit, dat het verkocht wordt. Als ik daar nu al over na ga denken, dan wil ik
er helemaal niet aan beginnen.
Sonja schreef:1, Liefhebbers van iets aparts ipv iets corrects zijn VAAK (!) mindere ruiters. Bedoelen het heel lief en leuk, maar hebben minder oog voor de minder functionele bouw en zullen dus ook minder gericht trainen. Daardoor eerder en zwaardere blessures.
Vjestagirl schreef:Vermeerderen. Tsja. Veel mensen vinden dat fokken iets is wat binnen rassen blijft, en wat je doet met verstand, door te kijken naar de ouders, naar verbeterpunten en daarop zeer secuur te kijken. Vermeerderen is het fokken van een diertje zonder papieren, om alleen maar te kijken 'dat vind ik een leuk ras, dat zet ik erop'.
Vjestagirl schreef:En als je nou eens gaat kijken naar een fjorden hengst die wat van de door jou gevraagde dingen vererft? Ik weet dat Hermansen leuke grote veulens geeft. http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummer
Of je zou kunnen kijken naar een Anton, een Karant, een Reitze, een Vlin?
.
_Sigrid_ schreef:@Zorro:
Dat jouw kruising niet zo goed gelukt is, dat hoeft niet te betekenen dat geen een kruising leuk is.
Kijk nou bijvoorbeeld naar het "nieuwe" ras; de Arabofries. Die hebben al aardig wat leuke prijzen binnengehaald voor het 4-span hoor. Zijn prima gebruikspaarden.
Maargoed, jij bedoeld meer in het wilde weg kruisen en dat is meestal niet zo gunstig inderdaad.
Laten we zeggen dat je kruisen en "vermeerderen" hebt zoals Sonja het omschrijft. Dat zijn twee verschillende dingen.
) en daar heb ik helemaal geen moeite mee. Alleen van die rare kruisingen, fjord x arabier enzo, laat dat toch alsjeblieft, dat past niet bij elkaar. AnjaW schreef:Het is de bedoeling dat het een sportief paardje wordt.
Trouwens die van jou is ook erg leuk!
Omdat mijn merrie niet zo heel groot is moet ik natuurlijk oppassen met de grootte van de Hengst?
Sonja schreef:Mag ik wat vragen over die kruising Forever Jana?
Is dat een bewuste kruising? En met het oog op sport?
Zowel de Fjord als de Fries hebben nl in principe niet het 'schoolvoorbeeld' achterbeengebruik voor de sport. Dus ik vraag me af op basis waarvan die combinatie gekozen is.
Wel leuk dier trouwens, zo te zien. Heb je ook een goede standfoto of rijfoto?

Forever_Jana schreef:Ik rij er maar 10 min. in de 1 à 2 weken mee hoor ( en ik ben tenslotte nog maar 12 jaar)
En een fjord is toch een sterk ras??