[TI] Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 12:32

Shetlander hengstjes heb je zo veel. Er zijn een hoop mensen die komen kijken, en zeggen dat ze hem willen, en later niets meer van zich laten horen, of dat ze een ander shetje hebben gevonden en laten dat op het laatste moment even weten.... Daar liggen de prijzen veel lager, en lopen er ook veel meer van rond.
En idd, als ze voor een shet een aanbetaling willen doen, zijn ze serieus, en zit in niet met een hengst veulen opgescheept in de winter. 1 van de veulens is al volledig betaald, en die mensen zijn dol enthousiast, foto's sturen van het maatje wat hij krijgt, en smsen enz. Het andere veulen voor de helft. En de andere is nog niet aanbetaald, maar die gaat naar kennissen, en als die hem niet nemen....zet ik hem gewoon in de tuin bij die mensen (nee hoor is een grapje, ze willen hem echt graag).

Een Tinkerveulen is iets groter, en zet je niet zo even in de achtertuin (net als ze met shets veel doen).
Dat publiek is toch anders (meestal..)
Ze mogen best een aanbetaling doen. Maar hoeft niet. Het veulen moet niet weg, maar mag weg.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:54

Mijn veulen is inmiddels netjes aanbetaald. Vind dat voor beide partijen prettiger, ik weet dat ik een gegarandeerde koper heb (en goed thuis natuurlijk !), koper weet dat veulen niet opeens aan iemand anders verkocht wordt. Heb het eigenlijk nog altijd zo gedaan, duidelijkheid voor beide partijen.

Julian, niet fijn als mensen een hoop loze beloftes doen. Maar naar zo'n mensen wil je je veulen toch ook helemaal niet verkopen, al betalen ze 10.000 euro ... :+

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:58

Zou de advertentie weghalen en na de vakantie er een nieuwe op zetten.

Door de prijs naar beneden te doen denken ze dat jey het geld nodig hebt en wachten tot je toch op die 1ooo zit.

Weghalen en over een maand een andere foto en weer je ewone 1e vraagprijs.

Jij weet toch wel dat het veulen goed is?

Tenzij je het echt kwijt moet maar dan zou ik alleen bieden erbij zetten, maar niet mijn ding.
Je hebt ook de kosten gehad!

ucces!

p/s kijk eens hoe vaak de advertentie is bekeken!

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:10

Ik heb de advertenties weg gehaald. Alleen die op bokt staan er nog, maar die zijn toch al over een maand zo goed als verdwenen (nu al ergens ver naar onderen).
Na de vakantie gaan we het op nieuw proberen.
We gaan van de week eens lekker wassen en mooie nieuwe foto's maken. En een mooi nieuw filmpje maken.
Alleen de vraagprijs.... in het begin wilde ik er 1750 euro voor hebben.
En nu zit ik op 1500 euro... Maar ik denk dat ik toch die 1750 euro ga proberen.
Zakken kan altijd nog, en ze hoeft niet persee weg, en als iemand haar echt geweldig vind, hebben ze dat er ook wel voor over...toch?
Wat denken jullie?? Of is dat echt te hoog gegrepen.

Keeva

Re: Vraag ik te veel of is er gewoon weinig interesse??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:13

1750 lijkt me zéker niet te hoog gegrepen .... zakken kan nog altijd ;-).

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:20

oke, dan laat ik het bij 1750 euro denk ik. Vind het altijd moeilijk in te schatten hoe die prijzen liggen.
In de shets ben ik daar wel in thuis, maar tinkerveulies....
Het eerst veulen heb ik voor 1800 euro verkocht.
Maar ja omdat er zo weinig vraag is...
Maar idd. zakken kan altijd nog.

Talithah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:35

Roos13 schreef:
Ik heb de advertenties weg gehaald. Alleen die op bokt staan er nog, maar die zijn toch al over een maand zo goed als verdwenen (nu al ergens ver naar onderen).
Na de vakantie gaan we het op nieuw proberen.
We gaan van de week eens lekker wassen en mooie nieuwe foto's maken. En een mooi nieuw filmpje maken.
Alleen de vraagprijs.... in het begin wilde ik er 1750 euro voor hebben.
En nu zit ik op 1500 euro... Maar ik denk dat ik toch die 1750 euro ga proberen.
Zakken kan altijd nog, en ze hoeft niet persee weg, en als iemand haar echt geweldig vind, hebben ze dat er ook wel voor over...toch?
Wat denken jullie?? Of is dat echt te hoog gegrepen.

DOEN!

Niet geschoten is altijd mis.
En niet zakken de eerste maand.

Gewoon laten staan

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:48

Ik zou haar over een tijdje weer te koop zetten inderdaad. Zeker als ze niet in de weg staat. Beter wat langer wachten op een goed huisje dan iemand die op een koopje uit is en haar misschien wel weer verhandeld.
Er staan best veel veulens te koop, denk dat dat ook wel een nadeel is. Succes met de verkoop.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:09

Ik zit nu op 1750 en ga echt niet verder naar beneden.
Als Djoser wordt verkocht vraag ik ook een aanbetaling.
Het is niet normaal hoor repede als je meteen het hele aankoopbedrag moet betalen, dat betaal je normaal gesproken pas op de dag van de overdracht.

smaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:19

Vind jouw veulen dat geld echt wel waard, maar het is een slechte tijd.

Ik heb ongeveer hetzelfde met mijn Rocky merrie, wel veel geinteresseerde, maar als ze de prijs horen, dan haken ze af......
Paard komt uit Amerika, dus moet je de quarantaine en transport er ook bijtellen. Dat vergeten mensen. Doen ze een bod van 1500 euro ofzo.
Dus ik zit ook, moet ik met de prijs verder zakken, zit al onder mijn eigen prijs wat ik ervoor betaald heb, of wachten? Ondertussen moet ik ook stallingsgeld betalen, dat loopt ook gewoon door, als ik haar nu op een wei had staan was het ook niet zo'n probleem.

julian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:16

Vind 1750,- euro ook een goed bedrag voor je merrieveulen.

En inderdaad voorlopig niet zakken. Ze word alleen maar mooier.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:41

Keeva schreef:
Marlien (Flettie) wil vast wel wachten tot na de bouwvak ;-)

Edit : of Nuage ;-)

of ze moet een effe merrieveulen willen :D
ohja effe hengst hebben we ook in de aanbieding, die mag zelfs tot het nieuwe jaar hier blijven :Y)

hier willen wij graag 1/4 van het totaal bedrag als handgeld, de meeste hebben daar geen moeite mee, zowel dan wil ik best over mijn hard strijken...

maar dan kom je weer uit op
je kan een paard net kopen, wat als die ziek word???

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 16:46

Een kwart handgeld wat je dus houdt indien de koper afzegt?

Ik neem wel genoegen met 10%, maar het is natuurlijk afhankelijk va welke verkoopprijs je afspreekt of 10% van mij niet meer is dan 25% van jou ;)

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:45

ik heb 23% van de totale som als voorschot gevraagd
(23% omdat dat mooi uitkwam op een rond bedrag ;))

voor areyu 20% (200 euro van totaal bedrag van 1000 euro)

dodyg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:47

de paarden markt is een beetje inmekaar gezakt door de crisis denk ik !!

veel paarden te koop weinig mensen hebben er geld voor ;)

}> ik heb tog maar de koop van mijn leven gedaan dankzij de crisis }>

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:20

Ik zou denk ik maar 250 euro handgeld vragen.

Dees je hebt wel gelijk, maar bijvoorbeeld bij mij en Fagan (die ik dus ook niet in 1 keer kan betalen) heb ik het zo geregeld dat er een complete ziektenkostenverzekering op zit.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:01

Klopt esmee. maar bv vorig jaar hebben we 6 pony's verkocht, en het viel ons op dat ze altijd past het ende/begin vd maand gehaald/gebracht konden worden
en medio mei/juni doet het altijd goed ( vakantiegeld ) hahaha

25% kan veel zijn, maar op bv 2000 euro vind ik 100euro handgeld echt te weinig.
esmee, vergeet niet dat mariska en jij elkaar al wat kende, lijkt me toch anders dan een wildvreemde die je terrein op komt.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:13

als het veulen niet in de weg loopt idd.. mooi even van internet halen, en er later weer opzetten!
1750 is mooie prijs!
mooi dier!

ik heb overigens ook een 3 jarige goedgekeurde stamboek friese merrie gekocht.. voor maar 2000.- euro eerder betaalde je dr met gemak 4000 of meer voor, ja nu nog wel bij sommigen.. maargoed het is een bloedmooi beest, terwijl ik niet eens opzoek was naar een fries..! zo zie je maar dat de markt voor de paarden is ingezakt..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 03:26

stalnijmegen schreef:
Klopt esmee. maar bv vorig jaar hebben we 6 pony's verkocht, en het viel ons op dat ze altijd past het ende/begin vd maand gehaald/gebracht konden worden
en medio mei/juni doet het altijd goed ( vakantiegeld ) hahaha

25% kan veel zijn, maar op bv 2000 euro vind ik 100euro handgeld echt te weinig.
esmee, vergeet niet dat mariska en jij elkaar al wat kende, lijkt me toch anders dan een wildvreemde die je terrein op komt.

Nee ik begrijp je 100%. Maar ik doelde op je opmerking van als je de prijs niet kan betalen, hoe de veearts dan wel?
Al zou ik ook niet snel gaan voor een koper die ik idd niet ken en die geen geld lijkt te hebben ;)

Kreeg trouwens vanochtend een telefoontje over Djoser. Van een meisje van 10. Of ze hem mocht verzorgen :+

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:51

stalnijmegen schreef:

Bij 2000 euro vraag jij dus handgeld a 500 euro? En dat hou je helemaal als de koop niet doorgaat vanuit de koper?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 09:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog nooit heb mee gemaakt dat iemand afhaakt, neem aan dat je zeker bent van je zaak als je een levend iets koopt en goed hebt na gedacht
maar officieel zou dat geld dan gewoon voor mij zijn ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:00

vroeger werkte ik zo (bij reservatie voor geboorte)
bij geboorte werd bv 500 euro voorschot betaald
als er binnen de 2 eerste weken iets met het veulen aan de hand bleek te zijn (afwijkingen, ...) dan ging het voorschot terug naar koper
als er na die 2 weken nog iets ontdekt werd, bleef dat voorschot van mij
dit eigenlijk ook om de kopers aan te zetten binnen die eerste 2 weken eens een kijkje te komen nemen
ikzelf bleef wel de "sanitair verantwoordelijke" dus ik stond in voor medische kosten én beslissingen, indien het veulen door een ongeluk bij ons onbruikbaar werd als gebruikspaard kon de koper de koop annuleren en kreeg die zn voorschot terug

bij simpele annulatie van de koop door de koper blijft het voorschot uiteraard bij de verkoper, waarvoor dient anders een voorschot als je het toch terugkrijgt?
indien mij een bepaalde reden kon aangetoond worden (bv plotse financiële problemen) dan kon er wel over gepraat worden om de koop te annuleren en het voorschot terug te geven (je wil immers wel dat je veulen goed terechtkomt) maar een iets hoger voorschot schrikt toch de mensen die er niet serieus over nagedacht hebben al af

edit: bij de veulens heb ik altijd een voorschot gevraagd
bij de geitjes vroeger niet, maar dan kon ik vaak maanden achter de kopers aanrennen en bleek uiteindelijk dat ze de geitjes niet meer moesten (al ergens andere gekocht bv)
daar vraag ik dus ook een voorschot, bv 20 euro op 70 euro
verhoudingsgewijs is dat eigenlijk best veel, bijna 30%
als er wat aan het diertje miskomt, krijgen de mensen wel ook hun volledige voorschot terug

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 10:34

het ligt echt niet aan je veulen of aan de prijs.
Maar het is gewoon te merken dat er economische crisis is en veel mensen zijn op vakantie.
Gewoon deze prijs aanhouden en afwachten meer kan je helaas ook niet doen.

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 11:35

Citaat:
nu al de volle mep? valt toch best mee? of verwacht je dat mensen na de bouwvak gaan zakken met de prijs?

ik bedoel dat ze het veulen meteen betaald willen hebben......

Moderatoropmerking:
off topic verwijderd

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 18:07

Idd denk dat er weinig verkocht geraakt op dit moment. 1500€ vind ik een mooie tinkerveulenprijs. Zeker voor het het er nu aan toe gaat in de paardenhandel. Trouwens mooi veulen, veel succes met de verkoop nog.