[H] [HAFL] Welke WARMBLOEDhengst voor mijn zesjarige merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lientjeds

Re: [H] [HAFL] Welke WARMBLOEDhengst voor mijn zesjarige merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:22

Cicero is al tophengst, 1100 EUR is niet niets, maar die heeft altijd al hoog op mijn lijstje gestaan.

Van Boris zou ik niet zeggen dat hij goeie karakters vererft, tis een Heartbreaker die pas op zijn 6jr gekeurd werd in BWP, dat zegt al iets, lijkt me. En qua gangen ga je ook niet echt voor top, geneens subtop onder de springhengsten.

Quebelle: hoe kunnen jullie nu een nakomeling van fanast staan hebben :? Deze hengst is pas 4 jaar oud en pas vorig jaar gekeurd, dus dan spreek je over een veulen.
Ik heb de hengst enkele maal zien springen op de jonge paarden wedstrijden en echt - je mag mij een dek voor niets geven - ik zou der zeker NIET mee dekken!!!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:54

Cicero is tophengst, idd, maar voor de echte bewegingen denk ik niet dat je hem moet hebben. Hoorde dat zijn stap ongelooflijk slecht is? (komt van horen zeggen!!)

En no offence Evelien, maar Bonnie vind ik ECHT geen aanrader, ik zou daar nooit of nooit van laten dekken!

Crescendo en Adorado vind ik dan weer wel een goed idee.
Zoals Balte zegt, Alabastro, heb hem bezig gezien en is een heel aansprekend dier :j

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:10

Alabastro is ook wel echt mooi & supermachine! Wel ad kleine kant maar uiteindelijk gaat het hier over een hafflinger, dus vermoed dat Saar gene reus wil ook.

Qua karakter & veelzijdigheid vind ik Bonnie wel goed hoor, geen topper volgens mij, maar wel eerlijk, braaf, veelzijdig en weet enkele echte toffe bonnies staan, die intussen 4 zijn. Alleen maar gelukkige Bonnie eigenaars, diegene die ik ken. Ga keer moeten foto's trekken, dan gaan jullie me pas geloven hé!

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:24

Ik zie Bonnie elke week, dus voor mij moet je geen foto's nemen ;)

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:28

Ik bedoelde van die Bonnie nakomelingen, die 3 en 4 jarigen die ik weet rondlopen, die vallen me allemaal dik mee.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 14:18

Alabastro is :~

Cicero die zal wel net iets te duur zijn voor mij, vandaar dat het idd wel beter is (denk ik toch) om voor een jonge hengst te kiezen... om de prijs te drukken...

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 15:50

Alabastro aan de kleine kant, zou ik toch niet zo maar zeggen, hij is 1.66m; ruim groot genoeg dus.
Ik heb er op dit moment een veulen van en het is echt toppie! Mooi uiterlijkt, goed bewegen en een formidabel goed karakter.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 19:37

persoonlijk vind ik Alabastro ook niet klein, maar ik ben natuurlijk wel kleine paardjes gewoon...
Aube is idd een heel mooi veulentje, en hetgeen je erover vertelt, klinkt ook alleen maar positief ;)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:49

Waarom zou je een kasteel willen fokken als het voor eigen gebruik is?
Ikzelf rij veel liever met ééntje van 1.60m dan met ééntje van 1.68m :D

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:51

De eigenaar van Ismir heeft trouwens zelf enkele Alabastro's uit zijn pony's gefokt, heb ze niet gezien toen ik daar was, maar hij sprak er toch vol lof over, ook qua karakter.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:00

ben ook niet van plan een reus te fokken, ben zelf maar met veel moeite 1m60 en dan vind ik zo'n reus echt niet nodig hoor, voel me ook veel zekerder over zo'n ietwat kleiner paardje...

alabastro-pony-baby's ;)... eens contact opnemen met die meneer dan :j

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 21:14

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 21:29

Maar ik zit al langer gek van Ismir... ben hem toevallig eens tegengekomen op kapaza en moet zeggen :9

maar qua match met mijn paard denk ik niet dat hij zo ideaal is, beetje te robuust voor mijn merrie, anders moest ik niet te lang zoeken naar een hengst...
weet eig niks vn zn karakter ook

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:01

Zijn karakter is ronduit formidabel! Ik heb er nu een merrie drachtig van, ben daar in juni geweest om te laten dekken. Ismir staat gewoon in een paddockje, de eigenaar neemt je merrie over en wandelt rustig de paddock binnen, pas op zijn teken, gaat Ismir de merrie dekken!Ik zou zeggen,kijk ook eens naar de foto's op de site, je zal zien dat de eigenaar een oudere man is, hij heeft hem zelf opgeleerd en je zal zien dat er foto's zijn waarop hij enkel met een halsring aan het rijden is, in galop.
In het echt toont hij ook veel minder robuust dan op de foto's, al heeft hij natuurlijk wel een zware hals en eerder barok hoofd. Zijn lichaam is echter niet super zwaar en zijn achterhand is heel goed gemaakt.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 13:08

Ismir is echt een wauw-beestje he...
wel leuk dat hij zo flink is, en zo goed opgevoed ook :j

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 15:02

neee,stond verkeerd,wwe hebben een van Cicero,sorry dat het zo onduidelijk is ^^

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 09:13

ah, dat verandert al veel, quebelle...
maar zoals ik al eerder zei, cicero is iets te duur voor mij...

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 14:00

op de site van bwp staan veel hengsten.
hier heb 'k er een paar
abantos v.pavarotti vd helle
aga khan v.ferro
apollo van het lindebos v.skippy 2
apple juice v.tresor d'opaline
balthazar vd roshoeve v.nagano
basje v.utrillo vd heffinck
blue boy v.poor boy
bonapart v.utrillo vd heffinck
bufero vh panishof v.parco
c'est la vie v.billy du lys
cantor de mariposa v.cento
carabas
carembar de muze

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 11:15

Quebelle. Je kan net zo goed de hele lijst opsommen maar dat helpt TS niet met haar keuze. Ik ben zelf niet meer thuis in het hengstenbestand van België maar als je eleganter wilt fokken en rustiger moet je gewoon goed uitzoeken welke hengsten bekend staan om hun rustige karakters en rustige voorouders. Ik zou er wel een hengst op zetten die al uit zichzelf een uitstekend allround gefokt paard is. Dus zowel goede gangen als goede springcapaciteiten.

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 09:38

Idd Petraaken, dat ben ik nu ook zo'n beetje aan het uitzoeken...
welke hengsten hebben goed karakter en matchen anders ook op mijn paardje...

Quebelle, je moet verstaan dat ik niet zo heel veel ben met je 'opsomming', ik krijg een hoop namen... okee, dan kan ik die beginnen googlen, maar voor hetzelfde geld zijn het allemaal heethoofden e ;)
ga er wel eens naar kijken...

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:40

Saar, dan kan je je tijd beter spenderen, Quebelle geeft gewoon alfabetische opsomming van gekeurde BWP hengsten, die kan je op die site ook vinden.

helaas vind je bij de BWP hengsten ook weinig informatie over het doorvererven van kwaliteiten/karakter, helemaal niet zoals bij KWPN.

Theake

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:53

Moest ik van jou zijn he, ik keek welke hengstenhouders er in jouw buurt zitten, bekijk de hengsten eens, en kies dan op karakter enzo.
Heel gemakkelijk als ze niet te ver zitten, je kan ze dan ook eens echt gaan bekijken enzo, ik veronderstel dat het niet de bedoeling is van de andere kant van België te rijden toch.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:10

Daar heb ik het zelf ook al enkele malen over gehad hier, daarom mijn voorstellen voor de hengsten van de Breemeersen & den Bonnie, dicht id buurt van Saar, niets overdreven dekgeld en je kan ze lekker volgen op concours (want thuis/stalgedrag en wat de hengstenhouder zegt is ook nog geen echt uitgangspunt)

saariewaarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 15:18

idd is het het makkelijkste om naar hengsten te gaan kijken die dicht id buurt staan, maar is nu ook niet dat ik er geen moeite voor wil doen ook...

maar ik ga alleszinds eens langsgaan bij de brondeels en de bonny bekijken :j
vind ik daar dan mijn zin niet, is er nog geen been aan gebroken...

Alabastro zou ik ook wel eens willen bezigzien, euhm, wàt een draf :9

ik ga gwn niet over 1 nacht ijs en andere mooie jongens zijn altijd welkom :j

mijn lijstje van te bekijken hengsten:
- de breemeersertjes (denkt aan cicero en die gorki die nog niet ggk is tot nu toe? )
-Alabastro
-Bonnie Prince Charlie
- ...

Ga het nog eens met mijn oudjes bespreken, maar mijn vader is er niet echt héél hard in geïnteresseerd, maar hij moet wel zijn fiat geven én als hij wil, sponsoren ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 20:38

Ik zou helemaal niet gaan kruisen..voor je Haflinger zou ik gewoon gaan voor een moderne Haflinger.

Je houdt dan, als de nood aan de man is, een verkoopbaar product over....en geloof me..dat komt vaker voor dan je denkt.

Als je er een warmbloed(en met een warmbloed bedoeld men doorgaans de bekende sportstamboeken) weet je nooit wat eruit gaat komen. Doodzonde is dat.

Als je met alle geweld wil kruisen... Een Arabier.. In de Haflinger zit al meer arabisch bloed en dan heb je meer kans op een fatsoenlijke, grotere, rijpony. Het heeft zelfs nog een naam ook Haflo-Arabier.
Ik heb zelf een Haflo-Arabier gehad en die kon bijvoorbeeld akelig goed springen ( Daar was ik Z springen mee toen het voor de D pony's nog 1.20 was...dat springen nu de E-tjes.

Een Haflo-Arabier kan je registreren bij het trekpaardenstamboek en het NRPS.

Maar goed dit advies zal wel weer volledig in de wind geslagen worden....