Sjuimpje schreef:Jullie hebben geen van allen ooit eens echte luchtzuiger gezien, dat blijtk wel...
Nogmaals:
Een echte luchtzuiger is er 1 die in een volle wei geen hap meer vreet, die de biks laat staan, die geen enkel contact meer heeft met andere paarden...
Die je met band, muilkorf en een compleet met stroomdraad omgeven land nog niet kan laten stoppen. Die je s'avond uit het land haalt met kapotte knieën omdat ze met de muilkorf om zich daar toch nog op hebben weten vast te zetten.
Joh, gaan jullie vooral leuk een orkestje maken met zulke paarden, ik weet verder niet of de merrie van Sarabande in die catagorie viel maar ik probeer het wel van beide kanten te zien.
Ik persoonlijk wil geen enkele zuiger op stal, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die er geen probleem van maken als je een paard hebt welke af en toe eens een hap lucht pakt.
Breng ze toch maar. Proberen verhinderen van te zuigen geeft nog meer stress. Een vicieuze cirkel krijg je dan. Gewoon buiten zetten op enkele hectares gras in groep en niet te veel op staan kijken.