Hoe leeft jouw Haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:24

haha jah

bumbaluutjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:19

'Onze' Welsh x Haf staat dag en nacht op wei. Bij vreselijk weer word hij in zijn stalletje gezet, maar hij kan zelf in - uit zijn stal lopen.

Caily

Re: Hoe leeft jouw Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:23

'Mijn' Haffie loopt overdag buiten in t lanf, wordt dan niet bijgevoerd. S avonds op stal krijgt hij kuil voor de nacht. Op dit moment ff geen krachtvoer, alleen soms wat uit de hand (en ook wel ander lekkers :P). En hij wordt zo'n twee keer in de week gereden, meestal in de bak, maar ook wel naar buiten (bos/viaduct :+)

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 14:54

Mijn haffie loopt overdag de hele dag buiten.. 's avonds gaat ze op stal en krijgt ze hooi..
In de winter staat ze de hele dag op stal. met meerdere keren op de dag hooi..
geen brok.

Lilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:25

Mijn verzorg-Haf staat 24 uur per dag in de wei. ze krijgt geen bijvoeding.

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 09:41

Ik vind een kilo per dag ook zat hoor! Zeker in de zomer.. Beetje afhankelijk wat ze doen natuurlijk.
De Haflingers op mijn vorige manege krijgen in het hoogseizoen 2x per dag 2kg haha, maar die lopen dan ook 6uur op een dag..

Doerakje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:14

Doerak staat nu in het zomerseizoen overdag in de wei. Vaak gaat hij tegen het eind van de ochtend erop en wordt hij aan het eind van de middag weer opgehaald. Hij krijgt dan 's ochtends 1 kilo met sportbrok/muesli en een beetje hooi, 's avonds krijgt hij hetzelfde. In de winterperiode staat hij op stal, en mag hij 's middags een paar uur buiten spelen in de paddock. Hij krijgt dan in totaal 1,5 kilo basisbrok en 3/4 sportbrok/muesli op een dag, en hooi.
Hij wordt ook dagelijks getraind, zomer en winter, de trainingsrondjes zijn ook vrij intensief, dus alle energie die hij binnenkrijgt, verbruikt hij ook weer ;)
Als ik een periode minder intensief rijdt, dan gaat zijn krachtvoer ook omlaag, maar dat gebeurd niet zo vaak.

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 13:20

Noraly staat s nachts op stal, overdag in de wei met een maatje.
Krijgt 2 x per dag 1 kilo classic brok (zit tussen basis en sportbrok in). Elke dag wordt ze gereden, met veel afwisseling, de ene keer gaan we naar buiten, dan eens dressuur en af en toe springen.

marrie1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:07

De haf van mijn vriendin staat in de zomer 24/7 op de wei en in de winter overdag wei/paddock en s'nachts op stal!

xxtesssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 11:50

zo veel mogenlijk buiten op het gras(schraal land)
3/4x per dag hooi en 2x per dag een handje lucerne/muesli

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:09

Arlie (4 jaar) staat van +- maart tot wanneer het weer het toelaat 24/7 buiten in een kudde van 6 pony's.
Ze hebben 2 inloopcontainers..
Ze worden op dit moment bijgevoerd met hooi omdat het land aardig kaal is. (en de andere 2 landen nog gehooid moeten worden)
Hij word 4x per week gelongeerd/grondwerktraining. En krijgt na het werken een schep muesli...

's winters gaat hij overdag naar buiten en 's avonds op stal met hooi en een schep brok/muesli.

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:15

Bellie(4) staat nu 24/7 buiten. Alleen bij het rijden word ze even in stal gezet. Ze krijgt 2x per dag ongeveer 1 kilo brokken. De helft van de dag staan ze op het lange gras. En de andere helft op het zand.. Ze word ongeveer 6x per weer bereden

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 15:17

Mijn hafje staat van 8 tot half 1 ongeveer buiten 's Ochtends.
Dan krijgt ze om half 8 1/4 brok, als ze uit de wei komt een handje brok en tussen 5 en 6 uur 1/4 brok. die brok is liga speciaal voor sobere rassen. en ze krijgt tussen 5 en 6 uur s'avonds een ruime portie kuil.
Ze gaat in de lente en zomer naar buiten, in de winter gaat ze 3 kwartier de stapmolen in en zet ik haar zelf meestal een half uurtje in de paddock.
Voor de rest staat ze op stal, en ze krijgt iedere dag schoon stro erbij, en 1 x in de week word de hele stal leeggehaald.
En dan word ze gemiddeld 5 keer per week gereden, 1 x gelongeerd en een dag rust.
en na het rijden krijgt ze altijd een klein beetje fruit, meestal een appel of een paar wortels e.d.
En als we les hebben gehad 1 x in de week krijgt ze nog een emmertje slobber.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:51

die van mij staat het hele jaar 24/7 op de wei, met schuilstalletje. krijgt in de winter 2 keer per dag kuilgras, en in de zomer 1x. En krijgt iedere dag 2 keer net iets minder dan een halve kilo basisbrok.
Hij wordt momenteel gem. 2 à 3x per week gereden en krijgt in totaal 5 keer per week ongeveer écht beweging. verder gooi ik lijnzaad olie door zijn brok, en heeft hij geen deken op.

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 10:53

Mijn haflinger heeft een luizenleventje momenteel..
Hij staat in de zomer 24/7 buiten op een groot land waar veel gras is. Iedere dag geef ik m wel een 'pavo summerfit' koek. :)
We rijden gemiddeld 4x in de week, maar echt trainen kunnen we het niet noemen.. gewoon een lekkere strandrit.
En 1x in de maand nemen we dressuur les voor het idee :D
en af en toe krijgt hij nog een schep musli, that's it.

uvando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 14:47

mijn haflinger die leeft met de dag hahah hij staat dag en ancht buiten in de winter overdag buiten snachts in zijn box. hij staat gewoon bij mij thuis dus krijgt zijn tussendoortjes haha. krijg 3 keer per dag kuilgras en twee keer per dag brokk sochtends ook nog muesli erbij dus 3 kilo aan krachtvoer op een dag. dan maken we nog 5 keer in de week een heerlijke lange buitenrit met 1 van onze 3 fjorden haha vindt hij geweldig en 2 keer in de week longeren en dan soms nog even springen maar niet te vaak lekker he zoon leventje :P

Lin88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:04

Mijn haflinger jaarling leeft momenteel zo:

* Staat op het moment 24/7 buiten
* Heeft wel een schuilstal,
* Krijgt af en toe brok. De wei waarop hij staat is echt kaal.
* Krijgt elke dag 2 tot 3x hooi
* Gaat 1 keer per week mee om 20 minuutjes te wandelen en te grazen.