Totilas dekhengst ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Totilas dekhengst ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:40

Eigenlijk zou je Totilas moeten hebben zien lopen zonder Edje erop en zonder training,als 3-jarige dus.Dan kun je hem pas eigenlijk echt beoordelen op wat ie van nature heeft en wat erin gereden is.

Het is wel een geweldig sportpaard,en er zit een goede moederlijn achter.Ik vind hem best wel interesant.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 21:46

En een standfoto.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 02:28

Elisa2 schreef:
Eigenlijk zou je Totilas moeten hebben zien lopen zonder Edje erop en zonder training,als 3-jarige dus.Dan kun je hem pas eigenlijk echt beoordelen op wat ie van nature heeft en wat erin gereden is.

Het is wel een geweldig sportpaard,en er zit een goede moederlijn achter.Ik vind hem best wel interesant.

Velen (waaronder mezelf) hebben hem zien lopen in Verden onder Tosca Visser. Daar was hij ook helemaal top.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 02:35

Ik vind hem niks. Als je niet beter wist zou je denken dat het een Lippizaner of ander Iberisch paard is.
En als ik dan toch mag kiezen heb ik liever de naamgever van de huidige Totilas, en dat is deze:

Afbeelding

Bouwjaar 1938, toen maakten ze nog wel leuk spul ;)
Ik vind de huidige Totilas een "voorbeenzwaaier" die niet zou misstaan bij het circus. Tja, smaken verschillen nu eenmaal.

Afbeelding

12tt12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 10:14

Jan_VT schreef:
[

Velen (waaronder mezelf) hebben hem zien lopen in Verden onder Tosca Visser. Daar was hij ook helemaal top.

Jiska van de Akker lijkt mij meer waarschijnlijk.................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:10

Jiska rijdt hem allang niet meer, even niet helemaal bij de wekker? :D

12tt12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 12:12

suleilitha schreef:
Jiska rijdt hem allang niet meer, even niet helemaal bij de wekker? :D

Het is een reactie op het feit dat Janvt roept dat hij hem onder Tosca Visser heeft gezien in Verden. En hij liep onder Jiska.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 13:26

Ik heb hem als vierjarige gezien in de voorronde van de pavo-cup met Jiska.
Toen was hij al heel bizonder, alleen de jury zag het toen nog niet.

Hij liep toen ook nog niet in die soldatenpas, zoals op de foto hierboven. En let ook eens op het achterblijvende achterbeen.
Zo marcheren de keurtroepen in Nrd. Korea nog langs op hun nationale feestdag :r
Schijnen veel dressuurliefhebbers geweldig te vinden. Jammer dat zo zijn geweldige natuurlijke draf niet meer te zien is.

Misschien komt hij nog wel eens beschikbaar voor de fokkerij. En ik denk dat de in dit topic geciteerde hengstenhouder die vindt dat er niet mee gefokt moet worden, er heel wat voor over zal hebben om hem dan op zijn station te hebben. Hypocriet noemen we zoiets.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 14:36

misterA schreef:
Misschien komt hij nog wel eens beschikbaar voor de fokkerij. En ik denk dat de in dit topic geciteerde hengstenhouder die vindt dat er niet mee gefokt moet worden, er heel wat voor over zal hebben om hem dan op zijn station te hebben. Hypocriet noemen we zoiets.

Ik noem het commercieël ;) Bovendien vindt de hengstenhouder niet dat er niet mee gefokt moet worden. Hij wil er niet mee fokken. En dat is een heel verschil.