Noem een veelgebruikte hengst die je niets vind

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:04

sarabande"]
[quote="UniferB schreef:
Tja, ik vind het nog niet zo veel een ander misschien weer wel..

Ja ik ben niet goed in gedachten lezen of andere occulte zaken, wat is dat niet/ wel veel qua niveau dan?????
[/quote]

Ze lopen beide Z2, nog niet het "hogere" werk dus. Maar denk dat ze zich wel al een beetje hebben bewezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:06

Dan heb jij met je paarden meer geluk dan de mensen die ik ken met uniform en variant. En die ik ervan gereden heb.
Die konden echt geen fatsoenlije Z proef leren lopen.

Van ferro kan ik verder niets zeggen.

Maar waarom staan je paarden eigenlijk niet in je profiel als ik vragen mag?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-03-03 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:08

runningkawa schreef:
Dan heb jij met je paarden meer geluk dan de mensen die ik ken met uniform en variant.

Van ferro kan ik verder niets zeggen.

Maar waarom staan je paarden eigenlijk niet in je profoel als ik vragen mag?

Omdat het me niet lukt om ze er in te zetten...en dat van die schetties is een onderling geintje!

Maarre is toch niet verplicht om ze er in te zetten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:09

contango geeft volgens mij ook hele fijne paarden en ahorn en utrecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:09

nee hoor helemaal niet verplicht, maar altijd leuk, paardjes kijken.
Vooral aktie foto's Lachen

En ik wil best een poging tot uitleg doen hoor Lachen

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:11

runningkawa schreef:
nee hoor helemaal niet verplicht, maar altijd leuk, paardjes kijken.
Vooral aktie foto's Lachen

En ik wil best een poging tot uitleg doen hoor Lachen

Ja, graag via PB maar..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:11

Zodra er een hype om een dekhengst ontstaat door zijn eigen goede prestaties wordt er heel wat van de nakomelingen verwacht. Dat geldt voor Ferro maar ook voor Gribaldi. De hengsten zelf vind ik erg goed alhoewel mijn persoonlijke voorkeur sterker uit gaat naar Gribaldi [echt ongekende klasse inde dressuurring]. Maar over hun nakomelingen ben ik niet zo positief.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:17

[quote="runningkawa"]Dan heb jij met je paarden meer geluk dan de mensen die ik ken met uniform en variant. En die ik ervan gereden heb.
Die konden echt geen fatsoenlije Z proef leren lopen.

sjuimpje
Dit is geen afkraak of afzeiktopic we houden het gewoon netjes, kotssmilies en frusty smilies dus maar achterwege laten

je bent écht tegen die uniformen en varianten he, spijtig dat ik de mijne niet meer heb, anders kon je der ies mee rijden, zou je gelijk positiever worden ! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:23

Jammer dat ik die paarden ook niet meer rij, mocht je die ook een proberen. Haha!

En ik heb me toch ingehouden, geen kotssmilies gebruikt *LOL*

Maar ik zeg hier alleen maar mijn ervaringen van die paarden.
meer dan 1, dus vind ik het geen toevals treffer meer.
ook van verschillende eigenaren, dus verschillende opvoedingen.

En door dit bericht van jou:
Citaat:
kattebeest:
over uniform en variant

dat is het, hete en kijkerige paarden ,
je moet er mee kunnen rijden, als je inderdaad de instelling hebt van: wacht maar knol, ik zal je leren luisteren, dan faal je gegarandeerd!

als je weet hoe je ze moet behandelen en rijdent, dan heb je de hemel bereikt

ging ik er nog ff dieper op in om wel ff te vermelden dat ik wel degelijk weet hoe sensibele of hete paarden te rijden.
En dat ik daar die paarden niet onder vond vallen.
Vandaar iets meer berichten dan ik van te voren "gepland" had Lachen

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 16:34

ok, dank je wel kawa!

hanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:03

Hé Wouter ik sluit me bij jou aan. Sir Sinclair is echt helemaal niet mijn type paard, die kromme benen en die rare bouw, ik snap niet wat ze met die hengst willen. Ben ook heel benieuwd wat voor een veulentjes die gaat brengen.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:32

kromme!!

oh sorry mochten niet afzeiken van Sjuim

over de ramiro`s hebben ik me al is uit gelaten, is ook al uit gebreid gekwoot, en met een gruwelijke kaak bedoel ik zo een grote kaak erin dat een paard amper kan nageven simpel omdat het niet past Haha!

en over dat er zoveel lastige hengsten zijn ben ik niet mee eens, juist de in veel ogen lastige paarden schoppen het veel hoger dan anderen omdat ze net dat beetje meer karakter hebben

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:46

Wouter24 schreef:
en over dat er zoveel lastige hengsten zijn ben ik niet mee eens, juist de in veel ogen lastige paarden schoppen het veel hoger dan anderen omdat ze net dat beetje meer karakter hebben

nee hoor, want daarvoor missen die paarden een fatsoenlijke ruiter! Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:48

[quote="UniferB

Ze lopen beide Z2, nog niet het "hogere" werk dus. Maar denk dat ze zich wel al een beetje hebben bewezen Haha![/quote]

Nou wanneer je dat bij beide zelf er aan gereden hebt heb je meer dan recht van spreken. En dus positieve ervaringen met deze paarden.

Dat is dus weer een andere kant van de discussie Haha!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:50

Ben ik met Wouter eens, een goed sportpaard heeft karakter (zolang hij/zij maar werkwillend is!!!).

EmEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:55

Nou Kawa, nu moet ik toch even in de verdediging. Ik vind je wel erg negatief over de Variant en Uniforms. Zo als jij doet geloven is er helemaal geen land met die beesten te bezeilen en zijn ze ook nog slecht allemaal. Dat lijkt me niet erg logisch als je ziet hoe de nakomelingen van met name Uniform hebben gepresteerd. Paarden met een echt slecht karakter zie je echt niet terug op hoog niveau en van Uniform zijn er genoeg goede voorbeelden.

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die meer nakomelingen van deze hengsten hebben gezien dan ik en mijn beeld is geheel anders!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 17:57

Wouter24 schreef:
kromme!!

Dat gaat ook niet altijd op kijk maar eens naar Rex Magna, die heeft veel en goede merries bedient dan zou je dus veel nakomelingen verwachten van hem die het goed doen in de sport!!

blup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:07

Ik vind persoonlijk de hengst Gribaldi helemaal niks en zijn nakomelingen ook tegenvallen. Er zullen best uitzonderingen zijn en als ik een goeie zou tegenkomen zou ik hem aanschaffen maar de hengst trekt mij verder helemaal niet.
En wat betreft het Uniform/Ulft/Variant bloed, ik heb diverse paarden gereden met dit bloed van deze verschillende hengsten. stuk voor stuk mooie type paarden die alles voor je wilde doen zolang je maar wist waar je mee bezig was en niet bang was. Zodra iemand dacht zo'n paard aan het werk te zetten en bangig was voelde het paard het en ging protesteren. Als een bange ruiter niks vroeg met rijden waren de paarden braaf. Dus denk niet dat ze een rotkarakter hebben maar gewoon slim zijn op hun eigen manier.

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:16

blup schreef:
maar gewoon slim zijn op hun eigen manier.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:35

hey wouter, heb je foto's van die ramiro's met hun gruwelijke kaak?

heb er immers nog nooit zo eentje gezien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:46

EmEm schreef:
Nou Kawa, nu moet ik toch even in de verdediging. Ik vind je wel erg negatief over de Variant en Uniforms. Zo als jij doet geloven is er helemaal geen land met die beesten te bezeilen en zijn ze ook nog slecht allemaal. Dat lijkt me niet erg logisch als je ziet hoe de nakomelingen van met name Uniform hebben gepresteerd. Paarden met een echt slecht karakter zie je echt niet terug op hoog niveau en van Uniform zijn er genoeg goede voorbeelden.

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die meer nakomelingen van deze hengsten hebben gezien dan ik en mijn beeld is geheel anders!

Ik denk dat hier in dit deel van NL, om de hoek van STV erg veel gefokt is met die 2 hengsten.
Dus daarom heb ik erg veel van hun nakomelingen gezien.
Bij goede ruiters, ook bij minder goede.
en nee mijn beeld is niet veel belovend.
En ik ken hier in de regio veel mensen die erzo over denken.

En als je ziet hoeveel er hier mee gefokt is enkele jaren terug, mogen er ook op dat grote aantal ook wel zitten die het goed doen.
Mijn vraag is dan ook meteen wat voor moederderstam erachter zit.

Maar fijn dat er wel goede ervaringen over zijn hoor Lachen

En het leek wat meer negatief, door de meerdere berichten van me in dat topic, maar het waarom heb ik hierboven al uitgelegd
Het was dus niet om het extra te benadrukken.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 18:59

Wouter, ik ben het met je eens. Ik vind Sir Sinclair ook helemaal niks! Op de kop gebouwd en in beweging vind ik hem maar gewoontjes.

Verder over de grote kaak van de Ramiro's, bij de buren hebben ze een Damiro en die heeft ook zo'n gigakaak. Echt niet meer normaal. Van voren lijkt het op een mooi hoofdje en dan kijk je van de zijkant, jee daar is geen buiging in te krijgen!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:19

Leuke discussie waar ik me als nieuwkomer ook wel even mee wil bemoeien. Ik heb verschillende "Pions" gereden, fijne paarden en kunnen goed springen, als ze ZIN hebben. Ze kunnen ook goed steigeren.

Ramiro's vindt ik fantastisch, hoewel ze ook een sterke wil hebben. Ik vind Ramiro afstammelingen qua uiterlijk totaal niet op hun vader lijken (degene die ik ken zijn nogal lang, slungelig maar wel van elastiek!)

Wat vinden jullie van Artos Z (Alme, Gotthard) ik ben van plan mijn arabiertje daar door te laten dekken ???

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:29

Desiree"]
[quote="Wouter24 schreef:

nee hoor, want daarvoor missen die paarden een fatsoenlijke ruiter! Haha!
[/quote]

Meestal wel maar als de combi klikt heb je een wereldpaard. Ik vind Ferro en Gribaldi wel leuk, als individu en niet omdat ze al zoveel gedekt hebben, dat is idd jammer maar ik vind ze beide goede fok en sporthengsten!! Vind maar eens hengsten die beide zijn.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 19:44

hey rinnie, er zijn genoeg ramiro's zonder 'dikke kaak' hoor. (gelukkig ! )