Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
(brood)
het is ook niet erg als je shet niet veel doet, die van mij loopt ook alleen soms een rondje bos en een paar keer in de week sleept hij de bak, maar te dik is gewoon ongezond en shetten worden sneller dik dan paarden bijv LADPR schreef:Ok apart dan, ik heb geen enkele moeite mijn dieren op gewicht te houden, heb nog nooit een dikke pony gehad terwijl ik toch onbeperkt ruwvoer voer en alle dieren bij mij krachtvoer krijgen en dan heb ik het niet over een handje per dag.
Dat training kan helpen met afvallen zal je mij niet horen tegen spreken. De training is een manier om het gevolg weg te halen niet het probleem, dat is wat ik dus probeer te zeggen.
Dat dieren zonder training snel dik worden of dat shetten eerder dik worden dan andere rassen kan ik nog steeds met de pet niet bij, of ik heb altijd dieren gehad met een super snelle stofwisseling of zo en dus altijd mazzel.
LADPR schreef:Vind dat behoorlijk grof, iedereen die dus niet zijn pony traint word dus gezien als iemand die zijn dier als minderwaardig paard ziet.
Misschien is grof dan niet het goede woord maar kortzichtig beter op zijn plaats