Minder dekken i.v.m. de crisis??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:31

weule schreef:
[
toch gaat er in totaal meer dan 1,5 miljard om in de hele paardensector (indirect volgens mij wel het dubbele), toch wel een bijdrage aan de gehele economie mijns inziens.

Moet je tegen Bos zeggen waar het deel van het Wietgeld zit..( Bij die laatste is de prijs ook al drastisch aan het zakken..) :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:31

>;) ik heb mijn twijfels het over het algemeen een hobby die veel geld kost en de rijke mensen die dus de paarden kopen van 50.000-300.000 zullen niet veel van de recensie merken

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:32

Hier wordt ook dit jaar niet gefokt. Eigenlijk was het de bedoeling om dit jaar weer 1 of 2 merries te laten dekken, maar we zitten met ruimte gebrek (Wat opgelost moet worden door 2 paarden te verkopen en dat is nu dus juist het probleem, we raken ze niet kwijt) en een bijna 3 jarige die beleerd en naar de keuring moet en een stuk financiën, want 8 paarden onderhouden kost ook wat.
Teveel naloop, kosten en stress om dan aan het eind van het seizoen de paarden weer normaal binnen te krijgen. En we willen niet aan jan en alleman verkopen. Jammer, maar dan maar even niet.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:34

tita schreef:
>;) ik heb mijn twijfels het over het algemeen een hobby die veel geld kost en de rijke mensen die dus de paarden kopen van 50.000-300.000 zullen niet veel van de recensie merken

Sta nu eens met 2 voeten op de grond.

Hoeveel zijn er dat uit een populatie van ongeveer 50-60000 geboren warmbloedveulens in de EU ?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:36

ceasario schreef:
weule schreef:
[
toch gaat er in totaal meer dan 1,5 miljard om in de hele paardensector (indirect volgens mij wel het dubbele), toch wel een bijdrage aan de gehele economie mijns inziens.

Moet je tegen Bos zeggen waar het deel van het Wietgeld zit..( Bij die laatste is de prijs ook al drastisch aan het zakken..) :D

niet alleen het wietgeld denk ik ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:38

ceasario schreef:
tita schreef:

Hoeveel zijn er dat uit een populatie van ongeveer 50-60000 geboren warmbloedveulens in de EU ?

paardensport en economie staat los van elkaar ik denk niet dat bos paardensport als flinke inkomsten beschouw.
Sta zelf eens met beide benen op de grond...ik koop paard alla 8000 euries (ik heb niet zoveel :D ) en denk je dat ik dat ga opgeven :n

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:39

weule schreef:
ceasario schreef:

niet alleen het wietgeld denk ik ;)

Toch wel...Zie ook hier wat de vrijemarkt nu ineens gaat doen omdat de koffieshophouder zijn zakken wil blijven vullen.
http://wiet.startkabel.nl/forum/?sub=1&n=88&id=1520

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:40

ceasario schreef:
tita schreef:

Daar zat nou net het probleem: er waren er véél te veel die dachten dat hun paard/veulen zoveel waard was. De prijzen waren abnormaal hoog, onrealistisch en nu komt de terugval. En dat was feitelijk te zien in gans onze economie.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:42

lientjeds schreef:
Daar zat nou net het probleem: er waren er véél te veel die dachten dat hun paard/veulen zoveel waard was. De prijzen waren abnormaal hoog, onrealistisch en nu komt de terugval. En dat was feitelijk te zien in gans onze economie.

Ja, er is gewoon een decenium boven stand geleeft, en daarom is nu de terugval des te groter, we komen gewoon weer even met beide voeten op de grond.. en dan met name diegenen die de grootste risico's hebben genomen (tophypotheken, geld in IJsland, speculeren met geld dat ze eigenlijk niet hadden, etc...)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:44

Citaat:

>;) raar antwoord de meeste zijn hobby-fokkers die het leuk vinden om snel geld te verdienen maar meestal hebben ze dus nog een gewone baan of andere inkomsten dus ik denk niet dat de hobby-fokkers nou echt invloed hebben op de economie

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:45

En vooral degene die op zijn ouderwets gezegd geen appeltje voor de dorst hebben...i.p.v. schrijf maar bij schrijf maar af. :(:)

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:45

Citaat:
Al donderd de hele paardensport in elkaar, zal weinig invloed hebben op het echte economisch leven, nu hebben we problemen met kinderopvang, aow, werkeloosheid en miljarden kostenpost van de overheid

Daarom heb ik er ook tussen haakjes lees geld uitgeven achter gezet.
In het geval vd paardensport dus dekken!!!!
Alle kleine beetjes helpen zei de mug en spuugde in de zee!!!!

tita

Re: Minder dekken i.v.m. de crisis??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:47

die mug is zeker daarna verzopen want zeelucht op de zee in drukgebied kan dat beest niet tegen :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:48

eilander schreef:
[
Alle kleine beetjes helpen zei de mug en spuugde in de zee!!!!

Heb je aandeel in VDL...bedoel van de Leegte. :D

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:49

Eh ,????? :o?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:50

jongens ik ga ff aan het werk ff de economie opkrikken moet ff FeCr analyseren dat is ong 5000 euro alle kleine beetjes helpen toch :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:50

eilander schreef:

Ik zie het al..woonplaats op... ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:51

tita schreef:
jongens ik ga ff aan het werk ff de economie opkrikken moet ff FeCr analyseren dat is ong 5000 euro alle kleine beetjes helpen toch :D

Zoiets heet Decadentie ..maar dat gaat snel over de komende jaren. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 12:52

weule schreef:
Ja, er is gewoon een decenium boven stand geleeft, en daarom is nu de terugval des te groter, we komen gewoon weer even met beide voeten op de grond.. en dan met name diegenen die de grootste risico's hebben genomen (tophypotheken, geld in IJsland, speculeren met geld dat ze eigenlijk niet hadden, etc...)

Of gewoon ouderen die hun hele leven betaald hebben voor hun pensioen.
Het is zo makkelijk om dat soort kreten te slaken, maar wat in Amerika met de Hypotheek crissis begonnen is en een wereldwijde geld en bank ontwaarding geworden is, zal veel meer mensen treffen dan degenen die een beetje ruig belegd hebben.

Die maken wel een deel uit van de kopers van paarden, niet alleen in eigen land, maar vooral ook export. Daar goldt kwaliteit en gezondheid, dus niet het gewone spul. Dat valt meer onder het segment van mensen die niet zeker meer zijn van hun banen en een paard op een pensionstal hebben, ook die zullen minder snel tot een nieuwe aankoop overgaan.
Zelfs al duurt dit maar 2 jaar dan is er intussen wel een hele bulk aan paarden die niet verkocht worden, waardoor voor nieuwe aanfok minder ruimte beschikbaar komt.

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:54

tita schreef:
Citaat:

>;) raar antwoord de meeste zijn hobby-fokkers die het leuk vinden om snel geld te verdienen maar meestal hebben ze dus nog een gewone baan of andere inkomsten dus ik denk niet dat de hobby-fokkers nou echt invloed hebben op de economie

Ik ben een hobbyfokker, heb werk 46-48u per week...
Dit gaat niet over de invloed vd hobbyfokker op de economie.
Wel dat ALLE prijzen te hoog waren, zowel voor paarden, als vr bouwgronden, als voor levensmiddelen, etc.

Mijn ouders werken allebei id bouwsector. Wij konden soms de prijsopslagen niet tijdig volgen!!! Stijgingen tussen 8% en 20% op jaarbasis waren geen uitzondering. Hieraan zal dus nu een einde komen. En dat zal zich ook op de "paardenmarkt" laten voelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:54

weule schreef:
lientjeds schreef:

Exact en van de meevallertjes op de beurs kon men vroeger nog wel eens een leuk paardje kopen, maar dat is er nu niet meer bij. Juist de mensen die het breed hadden zitten nu elke dag met een dikke strot naar de beurskoersen te kijken, dat wat je had, heb je al gauw niet meer tegenwoordig.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:57

sarabande schreef:
weule schreef:

Of gewoon ouderen die hun hele leven betaald hebben voor hun pensioen.
.

Ik kreeg een overzicht van Aegon ,15 jaar betaald...Sorry maar uh uh..der is nog maar de helft over..
Dus maar gewoon verder fokken niet omkijken en "verlies" nemen...Maar er zijn er genoeg waarvoor daar geen ruimte meer voor is.. |(

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 12:58

ceasario schreef:
eilander schreef:

Ik zie het al..woonplaats op... ;)

Staan we zo slecht bekend??? :D

Hier op het eiland nog weinig last van de crisis.
Maar ik zit er niet over in dat die ook hier zal toeslaan.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:00

Ik denk idd zoals een paar blz hiervoor al gemeld is dat de media er geen goed aan doet en eerder paniek zaait.
Als er nou geen kranten ,tv en radio waren zou men dan ook de hand op de knip houden??

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:14

eilander schreef:
Ik denk idd zoals een paar blz hiervoor al gemeld is dat de media er geen goed aan doet en eerder paniek zaait.
Als er nou geen kranten ,tv en radio waren zou men dan ook de hand op de knip houden??

Ik woon in de Gentse kanaalzone. Arcelor Steel & Volvo zitten hier vlakbij. Telkens zo'n 4000 mensen + toeleveringsbedrijven.
Sinds oktober 2008 tot nu moeten deze mensen met de regelmaat vd klok stempelen, worden er extra herstructureringen & bezuinigingen aangekondigd, vallen er ontslagen... dit is echt geen fabeltje.
De economie draait niet zoals voorheen, en deze 8000 tot 10000 mensen & gezinnen maken zich zorgen.

Mocht de media er niet zijn, zouden zij zich niet zekerder voelen van hun job hoor. Er wordt soms wel te vroeg "ramp" en crisis geroepen, dat wel.

Maar HET is er wel... de crisis!