[WN] Gez 2 a 3 quarter merrie voor dekking amber champagne hengst

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:23

Lucy_1: Ik zag dat jij de eigenaar was van Hugo Boss. Dan zal je zeker weten dat bij de tinkers er iig gelet wordt met fokken op ziekte's en dergelijke. Ook op gangen en al dat gedoe.
Nu is een gezonde hengst imo zeer belangrijk en ik zou bij evt risico zeker laten testen. Het jammere van de AQHA is, is dat dat niet verplicht is.
Je kan niet zeggen van een paard wat nu nog geen 2 is of ie een goede bouw heeft. Dat paard groeit nog 6 (!) jaar dus daar is nog geen peil op te trekken.

Ik heb liever een hengst met bewezen bloedlijnen met een goede bouw en gezond en het liefst ook nog wat prestaties.
Maar goed, voor sommigen is de kleur zo belangrijk dat bovenstaande vergeten wordt ;)

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:28

Niels... als er bij tinkers ergens niet op gelet wordt dan is het wel op ziektes e.d. En ik ga met je mee dat het heel belangrijk is omdat uit te zoeken en uit te sluiten. Vind persoonlijk de keuringen bij tinkers niet proffesioneel. En alles wat een beetje op een tinker lijkt wordt opgenomen.
Hoop dat het met de quarters anders is.

En ik denk met elk ras is gezondheid en bouw het belangrijkste, maar de kleur kan gewoon net het toefje slagroom zijn ;)

MidnightPSan

Re: Gez 2 a 3 quarter merrie voor dekking amber champagne hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 00:25

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 10:18

Wat leuk om eens een foto van de oude Waggoner te zien (fokker van mijn ouwetje) :D

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:33

Ja leuk, en als je er bent ook meteen koffie en een rondleiding.
<Maar misschien heeft de TS wel zo iets als dit

http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DN

(zie onderste foto) voor ogen.
maar is dat dan voor halter of performance, want dit is toch wel een bijzonder fokprogramma.
als je de in en line breed even vergeet,kanje er heel veel van leren.
Maar kijk ook naar wat voor doel je voor ogen hebt, zo als al eerder besproken is, selekteer moeders die in jou programma passen,dus niet zo van ''zie wel wat er uit komt''.

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:31

Luci_1 Als je een leuk bod doet als ik hem ooit laat ruinen is hij voor je. Maar dit zit niet in gedachten. Bij me. Mag lekker nog even hengst zijn.

Hij is getest op homozygoot. De tekst op de site van amerika is al wat ouder staat hij ook op als veulen.
Ik selekteer zelf de merrie als ze geinteresseerd zijn.
De testen worden uitgevoerd en eerder dan dat de uitslag er is ga ik er ook niet mee dekken als jullie dat denken.
Wil alleen info in winnen en dat lukt aardig

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:59

er is al een paar keer gevraagd, met wat voor type merries je wil gaan fokken.
heb je zelf een bepaalde bouw of dicipine in je gedachten, wat voor dicipline worden zijn ouders voor gebruikt ?
dat hele homozygote gedoe is niet zo belangrijk, midnight is ook homozygoot zwart, dus alleen op een rode merrie heb ik zekerheid op een zwart veulen, op de rest is het maar af wachten, wat ik wel weet is dat zijn veulens atletsch zijn en veel cow hebben.
dus, wat geeft jou hengst door, wat zou je willen zien in de veulens.

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 23:10

De dicipline die ik in gedachte heb die ik gewoon het liefst zie in een merrie in de reiner of cutting gefokt daar zijn bijna al mijn paarden van. Niet te grote maat hebben niet boven de 155 en niet kleiner dan 145. dat zijn normale maten.
Wat mijn jonge hengst dus door geeft weet ik niet daarom zoek ik daarvoor merrie. omdat te kunnen zien.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:32

Playty schreef:
De dicipline die ik in gedachte heb die ik gewoon het liefst zie in een merrie in de reiner of cutting gefokt daar zijn bijna al mijn paarden van.

Huh? Is dit niet de grootvader én overgrootvader van je hengst? Niet écht een typisch "reining-model" volgens mij... :+

http://eagleridgefarm1.homestead.com/Vanzi.html

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:47

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:17

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 23:38

ach, ik dacht alleen ik zet hem er even op.
ik zou (persoonlijk)goed naar de grootouders van mijn potentionele veulen kijken, zeker als ik zelf een hengst zou aanschaffen.
er was al gevraagd wat de TS zou willen zien in de veulens,''als het maar in de reining of cutting is gefokt'' was het antwoord.
het hoofd en de schouders van de vader b.v. ,was i.m.o een beter antwoord.
maar het gaat hier warschijnlijk alleen om het kleurtje.

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 01:27

schouder en hoofd kan je niet zeggen je weet niet wat moeder en vader doorfokt vooral niet als het het eerste veulen is.
Kwa papieren is voor iedereen anders
de vraag wat is de dicipline is welke richting dus ja antwoord reiner cutting. zijn de voor ouders ook.
ze doen met vader halter maar de nakomelingen lopen in de reining en cutting.
de kleur vind ik zelf mooi om op stal te zien. en ik zou het zelf leuk vinden als ze die kleur hebben maar hoeft niet heb ook een sorrel en bay en 2 black tobiano`s staan.

om wat hier boven al een keer gezegt word

Iedereen ziet iets anders in het plaatje
dus waarom er niet mee fokken
ik vind sommige hengsten ook niks terwijl iemand ander het helemaal geweldig vind.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:05

Komt ook bij dat de foto's van slechte kwaliteit zijn hoor. Ook de foto's van TC in Amerika zijn niets in vergelijking met als je hem in het echt ziet....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 09:08

Dan zou het toch in het algemeen belang zijn als de TS up-to-date fotoos zou plaatsen;
-je krijgt heel andere reacties
-misschien ook better for business :D

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 10:19

Heb foto's gemaakt, maar het was te donker om TC echt mooi te laten tonen... Maar zal het er met TS over hebben... Misschien mag ik er een paar plaatsen van haar.... ;)

Playty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-09 20:44

Lucy_1 Als jij leuke foto`s van tc hebt en eventueel van cougar is het leuk als je ze plaats hier kunnen ze beter foto`s zien.
Van een goede fotograaf. Of niet???
zie ze met veel plesier te gemoet hier.