Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Dan zullen het vast wel hele domme
geweest zijn om zo'n hengst goed te kunnen keuren...wat zeg ik ...zelfs uit te laten roepen tot kampioen...o o ooooooo domme juryleden wat weten zij er uberhaubt van...
juryleden dan vast wel weer het 1 en ander over het hoofd zien.
En als iemand ook graag blind een jury oordeel achterna loopt. Is mij allemaal om het even.. Liever zij dan ik
Ze maken alleen afwegingen en deze hengst had zoveel kwaliteit ten over dat ze hem toch goedkeurden ondanks zijn beenstanden.
Misschien moet je zelf niet teveel met poep gooien...wie weet beland het zomaar in de ogen van de iemand zijn ogen en gaat het je geld kosten. Ampere heeft dus zodanig boven de norm kwaliteit dat hij zelfs met die koehakken kampioen is geworden wat zegt dat dan over deze hengst???
Ik moet sammie gelijk geven. het feit is gewoon dat de hengst voor wat toontredend is en achter koehakkig beweegt. iedereen weet dit, de jury, de eigenaren en de ruiters. desondanks hebben ze hem goedgekeurd omdat hij verder enorm veel over heeft. dat hij heeft wil ook niet zeggen dat hij het vererft.

ceasario schreef:ammi schreef:Als mijn info juist is, is Ampere alleen dit seizoen nog beschikbaar in Nederland, hij is voor een gigantisch bedrag verkocht naar Amerika!
En dan hoor je er niks meer van.
Jan_VT schreef:ceasario schreef:[quote="ammi"
Als mijn info juist is, is Ampere alleen dit seizoen nog beschikbaar in Nederland, hij is voor een gigantisch bedrag verkocht naar Amerika!
[/quote
En dan hoor je er niks meer van.
Ik bekijk dat even vanuit een ander daglicht...
Wordt er niet meer gedacht in de zin van: "Jammer dat de hengst niet meer beschikbaar is?"
Ik denk even aan:
Roemer
Contango
Rousseau
UB40
...
Het is niet dat je er niets meer van hoort (integendeel zelfs vind ik), gewoon jammer dat de beschikbaarheid niet altijd even evident is (geweest).
weule schreef:Tegenwoordig met diepvries sperma kun je van deze hengsten je merrie nog best drachtig krijgen (roemer niet meer denk ik) maar de andere 3 wel.
Jan_VT schreef:weule schreef:Tegenwoordig met diepvries sperma kun je van deze hengsten je merrie nog best drachtig krijgen (roemer niet meer denk ik) maar de andere 3 wel.
Dat klopt wel, maar is toch niet zo evident (cfr. Contango) en dat heeft ongetwijfeld zijn invloed. Positief of negatief, dat laat ik nu even in het midden...
sarabande schreef:Nou ja zelfs Holstein heeft hem goedgekeurd, dus zouden al die Nederlandse en Duitse juryleden allemaal blind moeten zijn.
sportfokker schreef:Weet je wie er ook heel goed met z'n benen kon slingeren? Bonfire!! En hij stapte veel slechter dan Ampere. Maar ondanks die minpuntjes hebben/ hadden ze beiden ENORME plussen en DAAR gaat het nu net om! Je moet een paard hebben met iets extra's. Ik vind het een enorm geneuzel over juryleden die blind zijn enz. Gelukkig hebben de juryleden de kwaliteiten van Ampere herkend en hem daarom goedgekeurd.
Er bestaat een oud spreekwoord dat hier heel goed past:"Wie paard of vrouw zoekt zonder fout of smet, heeft nooit een paard op stal en nooit een vrouw in bed".
sportfokker schreef:Weet je wie er ook heel goed met z'n benen kon slingeren? Bonfire!! En hij stapte veel slechter dan Ampere. Maar ondanks die minpuntjes hebben/ hadden ze beiden ENORME plussen en DAAR gaat het nu net om! Je moet een paard hebben met iets extra's. Ik vind het een enorm geneuzel over juryleden die blind zijn enz. Gelukkig hebben de juryleden de kwaliteiten van Ampere herkend en hem daarom goedgekeurd.
Er bestaat een oud spreekwoord dat hier heel goed past:"Wie paard of vrouw zoekt zonder fout of smet, heeft nooit een paard op stal en nooit een vrouw in bed".
Helemaal mee eens.