Ampere(Rousseau x Flemmingh)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Ampere(Rousseau x Flemmingh)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:00

Jij ziet het koehakkige niet?? Weet je wel wat koehakkig is dan?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:03

Sammie schreef:
Jij ziet het koehakkige niet?? Weet je wel wat koehakkig is dan?

:') :=

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:46

Zal de jury het ook niet geweten hebben dan??? _O- Dan zullen het vast wel hele domme }:0 geweest zijn om zo'n hengst goed te kunnen keuren...wat zeg ik ...zelfs uit te laten roepen tot kampioen...o o ooooooo domme juryleden wat weten zij er uberhaubt van...
Dat gezemel over koehakkig.... ik vind het een geweldige bewegings atleet en met mij nog vele anderen en daarnaast hou je altijd mensen die het weer anders zien. Ieder zijn mening en smaak en dat is maar goed ook anders liepen er alleen maar dezelfde paarden rond.... en is dat al niet een klein beetje het geval? Hoeveel Jazzen en Gribaldi's zijn er eigenlijk wel niet? Ik vind karakter toch ook wel wat voor het zeggen heeft...rijbare paarden die werkwillig zijn ingesteld... Ampere is geloofd om zijn intelligentie, instelling en persoonlijkheid is dat ook niet het geen waar we ook naar toe willen?
Wat ik al zei.... ik durf die gok zeker wel aan met Ampere ik geloof er wel in. Ik ben dan ook zeker benieuwd naar zijn eerste jaargang veulens en verwacht ook zeker dat ze het ver gaan schoppen met de veulenkeuringen. Maar goed... dan zullen die domme }:0 juryleden dan vast wel weer het 1 en ander over het hoofd zien. :o
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna op 13-04-09 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

badtothebone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:47

Dat paard is natuurlijk wel alle hengstenkeurings en hengstenshows af geweest. Ik kan me voorstellen dat hij enigzins vermoeid is ondertussen, en de echte drukte van het dekseizoen moet nog komen. Ik zou een beetje kalm aan doen met hem.
En op elk potje past een dekseltje, toch.
Af en toe vraag ik me wel eens af of alle fokkers hun eigen fokmateriaal ook zo kritisch bekijken. (Zou geen verkeerde zaak zijn)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 20:58

PrimaDonna... als jij niet kan zien dat hij koehakkig is.. weet je óf niet wat koehakkig zijn is óf je hebt écht poep in je ogen..

Een jury kijkt naar meer dan dan enkel de beenstanden/bewegingsafloop. En jury's kunnen weldegelijk fouten maken.. ze zijn niet heilig en kunnen ook heel goed naar eigen portomonnee jureren..
Ze vonden echter dat hij zodanig goed bewoog dat ze deze 'afwijking' hem 'vergaven'. Mij betreft erg dom, een beetje toontredend oké, een beetje koehakkig oké, een beetje ... (vul maar in) prima.. maar de hele mikmak bij elkaar.. Nee, dank je.
Als iemand anders zodanig in deze hengst gelooft qua bewegingsmechanisme laat ik dat graag over aan deze mensen. :D En als iemand ook graag blind een jury oordeel achterna loopt. Is mij allemaal om het even.. Liever zij dan ik :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 21:10

Het is ook een geweldig paard. En de juryleden hebben dit heus wel gezien hoor. :D Ze maken alleen afwegingen en deze hengst had zoveel kwaliteit ten over dat ze hem toch goedkeurden ondanks zijn beenstanden.
Net als de merriehouder een eigen verantwoordelijkheid heeft en kritisch naar zijn merrie moet kijken of Ampere zou kunnen passen. Ik vind het zelf een erg goed paard maar op mijn merrie durf ik het qua beenstanden niet aan omdat mijn merrie zelf al wat koehakkig is.
Maar Primadonna, als jouw merrie heel correct op de benen is; prima toch? Waarom niet? Het blijft altijd een gok omdat je niet weet wat hij vererft.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 20:56

Sammie.... je hebt me echt kunnen overtuigen met je argument dat de jury vast is omgekocht...dat ik daar zelf niet aan gedacht had! |o Misschien moet je zelf niet teveel met poep gooien...wie weet beland het zomaar in de ogen van de iemand zijn ogen en gaat het je geld kosten. Ampere heeft dus zodanig boven de norm kwaliteit dat hij zelfs met die koehakken kampioen is geworden wat zegt dat dan over deze hengst???

Wat Suzanne al aan geeft je merrie heeft ook nog wat voor het zeggen en wat ik ook eerder aan gaf is dat ik de hengst prima bij mijn merrie vind passen. Het uiteindelijke resultaat laat zich natuurlijk nog 11 maanden op zich wachten maar ik durf de gok dus wel te nemen met mijn merrie. Ik hoop dat hij zijn extra's mee vererft en zijn goede karakter en daarnaast ook enige eigenschappen van de merrie mee krijgt dan geloof ik wel dat ik een aardig correct sportpaard kan fokken wat voor de meeste mensen ook rijbaar zal zijn.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 21:14

Lezen is ook moeilijk blijkbaar := (had ook niet anders verwacht eerlijk gezegd)

:evaw: !

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 12:55

d'r wordt wat afgepoept hier ;) Ik moet sammie gelijk geven. het feit is gewoon dat de hengst voor wat toontredend is en achter koehakkig beweegt. iedereen weet dit, de jury, de eigenaren en de ruiters. desondanks hebben ze hem goedgekeurd omdat hij verder enorm veel over heeft. dat hij heeft wil ook niet zeggen dat hij het vererft.
de tijd zal het leren.

(trouwens dat omgekocht waar jij het over hebt lees ik nergens, wellicht een tip om beter te lezen en niet zomaar te speculeren.)

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 13:48

Dat koehakkige kan ik me enigsinds in vinden, maar wauw, wat een atleet! Ik ben idd van mening dat hij niet voor niks is uitgeroepen tot verrichtingstoppper. Ze zullen vast alles meegenomen hebben in hun beslissing.
Heb hem afgelopen weekend gezien in winschoten, hij steeg zoongeveer op! Er waren trouwens maar twee hengsten die mij een wauw gevoel gaven; Ampere en Westpoint.

Als mijn info juist is, is Ampere alleen dit seizoen nog beschikbaar in Nederland, hij is voor een gigantisch bedrag verkocht naar Amerika!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:35

Ag de mensen die hem nu gebruiken weten dat (hopelijk van de hengst).

Je kunt misschien een prachtig veulen fokken en dan heb je alleen maar geluk want Ampere is prachtig :j

Maar je kunt ook een veulen fokken die behoorlijk slechte beenstanden heeft, het is afwachten en ik ben ook razend benieuwd na de 1ste nakomelingen :):)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 19:11

ammi schreef:
Als mijn info juist is, is Ampere alleen dit seizoen nog beschikbaar in Nederland, hij is voor een gigantisch bedrag verkocht naar Amerika!

En dan hoor je er niks meer van.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 19:12

Dat is inderdaad meestal het geval.
Altijd zonde!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 03:24

ceasario schreef:
ammi schreef:

Ik bekijk dat even vanuit een ander daglicht...

Wordt er niet meer gedacht in de zin van: "Jammer dat de hengst niet meer beschikbaar is?"

Ik denk even aan:

Roemer
Contango
Rousseau
UB40
...
Het is niet dat je er niets meer van hoort (integendeel zelfs vind ik), gewoon jammer dat de beschikbaarheid niet altijd even evident is (geweest).

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 07:50

Jan_VT schreef:
ceasario schreef:
[quote="ammi"
[/quote

Ik bekijk dat even vanuit een ander daglicht...

Wordt er niet meer gedacht in de zin van: "Jammer dat de hengst niet meer beschikbaar is?"

Ik denk even aan:

Roemer
Contango
Rousseau
UB40
...
Het is niet dat je er niets meer van hoort (integendeel zelfs vind ik), gewoon jammer dat de beschikbaarheid niet altijd even evident is (geweest).

Tegenwoordig met diepvries sperma kun je van deze hengsten je merrie nog best drachtig krijgen (roemer niet meer denk ik) maar de andere 3 wel.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 12:50

weule schreef:
Tegenwoordig met diepvries sperma kun je van deze hengsten je merrie nog best drachtig krijgen (roemer niet meer denk ik) maar de andere 3 wel.

Dat klopt wel, maar is toch niet zo evident (cfr. Contango) en dat heeft ongetwijfeld zijn invloed. Positief of negatief, dat laat ik nu even in het midden... ;)

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 13:39

Jan_VT schreef:
weule schreef:

Dat klopt wel, maar is toch niet zo evident (cfr. Contango) en dat heeft ongetwijfeld zijn invloed. Positief of negatief, dat laat ik nu even in het midden... ;)

roemer, contango, rousseau en UB40 vind ik wel de betere hengsten qua nafok... dus in die zin, jammer dat ze door het diepvries gebeuren minder kansen krijgen....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:36

Nou ja zelfs Holstein heeft hem goedgekeurd, dus zouden al die Nederlandse en Duitse juryleden allemaal blind moeten zijn.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 18:50

sarabande schreef:
Nou ja zelfs Holstein heeft hem goedgekeurd, dus zouden al die Nederlandse en Duitse juryleden allemaal blind moeten zijn.

wie zegt dat ze blind zijn dan? iets zien en iets beoordelen hoeft niet gelijk veroordelen te betekenen. En als je het perfecte paard hebt, dan blijft er niets meer over om te fokken. Er zijn gewoon een paar punten die hij als hengst heeft, en die niet persé ook bij zijn veulens hoeven zijn. Hier werden vragen gesteld over ampere en die persoon heeft behoefte aan informatie over de hengst. zowel positief als negatief. en dan kan hij/zij daar zelf conclusies mee vormen.

PrimaDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:03

Ik heb vernomen van degene die bij mij de merrie kwam insemineren (meneer Gerritsen) van de Dalhoeve dat het nog niet bekend is wat er met de hengst gaat gebeuren en of hij wel naar Amerika gaat! Het zou dus zomaar kunnen zijn dat hij dus gewoon in Nederland blijft! Het verbaasde mij wel omdat ik in de veronderstelling was dat hij verkocht was en volgend jaar de zee over ging maar dat is dus nog heel niet zeker. Ik zelf persoonlijk vind dat alleen maar een voordeel omdat je de hengst toch beter kan volgen.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:38

je zou ook gewoon het dekstation (watermolen) kunnen bellen over het hoe en wat. Ze zijn daar uitermate vriendelijk en waren zonder afspraak direct bereidt allerlei allerlei hengsten van stal te trekken en te showen. Ook diverse nakomelingen. Top service

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-09 20:41

Weet je wie er ook heel goed met z'n benen kon slingeren? Bonfire!! En hij stapte veel slechter dan Ampere. Maar ondanks die minpuntjes hebben/ hadden ze beiden ENORME plussen en DAAR gaat het nu net om! Je moet een paard hebben met iets extra's. Ik vind het een enorm geneuzel over juryleden die blind zijn enz. Gelukkig hebben de juryleden de kwaliteiten van Ampere herkend en hem daarom goedgekeurd.
Er bestaat een oud spreekwoord dat hier heel goed past:"Wie paard of vrouw zoekt zonder fout of smet, heeft nooit een paard op stal en nooit een vrouw in bed".

ammi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 13:05

sportfokker schreef:
Weet je wie er ook heel goed met z'n benen kon slingeren? Bonfire!! En hij stapte veel slechter dan Ampere. Maar ondanks die minpuntjes hebben/ hadden ze beiden ENORME plussen en DAAR gaat het nu net om! Je moet een paard hebben met iets extra's. Ik vind het een enorm geneuzel over juryleden die blind zijn enz. Gelukkig hebben de juryleden de kwaliteiten van Ampere herkend en hem daarom goedgekeurd.
Er bestaat een oud spreekwoord dat hier heel goed past:"Wie paard of vrouw zoekt zonder fout of smet, heeft nooit een paard op stal en nooit een vrouw in bed".

Amen! :D

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 09:47

sportfokker schreef:

:o Helemaal mee eens.

Bij elke hengst zijn er wel op en aanmerkingen te bedenken.
Niet te twijfelen over de merriehouders die een hengst kiezen voor hun merrie(s) ;)

Ampere is inderdaad wat koehakkig, loopt groot, maar is niet voor niets verichtingskampioen van 2008 geworden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 13:04

Jeetje wat wordt een jonge hengst afgebrand weer zeg. Meningen ok en idd hij staat koehakkig, maar compenseert dit echt met beweging, uitstraling en karakter. Wat suzanne zegt: merriehouders hebben zelf ook de verantwoordelijkheid wat er wel of niet past bij hun dier.

Ik zie hier zo'n beetje hetzelfde gebeuren als bij Painted Black. dat was ook een dikke lelijke kromme bok die nooit zou presteren..... Nog door een paar van dezelfde mensen ook hier :=