[EH] [NRPS] Welke hengst voor D-pony (v. Gomel ox)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_aaike_

Re: [EH] [NRPS] Welke hengst voor D-pony (v. Gomel ox)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:42

Citaat:
Overigens kreeg ik een pb over een aantal hengsten met een interessante kleur. De meeste spraken me niet zo aan, maar wat vinden jullie van deze: Centauro's Golden Flashlight?

Ik heb deze hengst op mijn afgelopen stage mogen rijden. Het is echt een hele fijne en vooral super lieve hengst.En ook een hele fijne papa voor de kleine hengstjes Tong uitsteken
Afbeelding

Dit jaar gaat hij naar een station om te dekken, en is er dus ook verssperma van hem beschikbaar Lachen

http://www.gestuet-centauro.de/images/FlashSee4.JPG
Deze foto is nog door mij gemaakt Bloos

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 21:50

Die foto bevestigd ons idee over zijn rug en lendenen Lachen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-09 22:36

tiffanylover schreef:
Ik heb deze hengst op mijn afgelopen stage mogen rijden. Het is echt een hele fijne en vooral super lieve hengst.En ook een hele fijne papa voor de kleine hengstjes Tong uitsteken

Wat leuk, een mazzelkont ben je! Haha!

Ik ben het wel met anneliesdj eens dat de rug en lendenen niet het sterkste punt van deze hengst zijn en daar ben ik nu juist wel naar op zoek. Voor mijn merrie is hij daarom denk ik toch minder geschikt. Jammer, want ik vind het een heel aansprekend dier!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 16:18

tiffanylover: ik ben benieuwd naar het dekgeld van deze hengst, weet jij dat toevallig?

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:26

jennyk schreef:
tiffanylover: ik ben benieuwd naar het dekgeld van deze hengst, weet jij dat toevallig?

Moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb. Vorig jaar koste hij 350 euro geloof ik, maar dit was in natuursprong.
Als ik jou was zou ik gewoon een mailtje sturen via de website van gestuet centauro. Dit kan gewoon in het Nederlands, want de eigenaresse is een Nederlandse ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:33

ik schrik eigenlijk best wel van de filmpjes die op die website staan !! De hengst is ddaar niet te vergelijken met de foto..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 01:36

Welke filmpjes heb je het over? En waar schrik je precies van?

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 02:19

anneliesdj schreef:

die filmpjes dat hij vrij beweegt... ik vind zn gangen erg tegenvallen

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-09 03:04

marjolein88 schreef:
anneliesdj schreef:

die filmpjes dat hij vrij beweegt... ik vind zn gangen erg tegenvallen

Ik schrok er niet van, maar ik ben het wel met je eens, ik vond die filmpjes ook geen reclame. :n Weinig indrukwekkend, of hooguit op de verkeerde manier. :P

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 10:53

Hey Goeroe,
Zoals ik al zei op blz 1...kijk eens naar de K en WPB sectie van WPCS. Omdat Killian een Welsh Cob vader heeft, krijg ik dat blaadje, zie daar regelmatig schitterende hengsten, met uitstekende sportprestaties die ze vererven. Krijg je geheid overactieve slijmproductie van!
Ik vind overigens ook niet dat Shiwa een lange rug heeft.
Misschien trap ik nu mensen tegen de schenen, maar in mijn ogen zijn de Welsh K's vaak hoe het NRPS zou moeten zijn. Vast omdat ook in de K's vaak Engels en Arab zit (hihi in de kaas ;)).
Succes!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 03:10

Vergeten bij te vermelden dat ik óók lid ben van het NRPS en dus het NRPSblad ook regelmatig inzie.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 03:51

Ze is hooguit wat gezonken in de rug en dat idee heb je al snel bij een rondgeribt paard met weinig schoft.

Waarom denk jij dat Welsh K's zijn wat het NRPS had moeten zijn? Wat zijn de NRPS'ers dan?

RobinB15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 22:08

Misschien is Knock - Out iets? (Krimh ox x Diplomat) Hij is 1.46 heeft 50% Connemara bloed en 50% arabisch bloed. Hij is zeer cool in de kop, maar heeft wel temperament. 2x EK gelopen in de Eventing, 2x 16e individueel. Ook Z springen en L2 dressuur. Vanaf 2008 goedgekeurd, vooral om zijn goede prestaties en zijn fijne karakter. voor contact kan je kijken op www.robinbreunis.nl

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 04:40

Zou wel handig zijn als je wat meer info en foto's op de site had staan. Waar staat hij ter dekking?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 04:43

Ik gok Hattem, dat heb ik nog kunnen vinden. Verder viel de hoeveelheid info en foto's mij ook erg tegen. Jammer, want ik kwam op de website van het NRPS een keer een foto tegen die me wel aansprak, dus ik zou best wat meer willen weten.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 04:54

Er staat ook ergens op de site dat je 'elders op de site veel info over hem kunt vinden', ik heb niet meer gevonden dan 3 foto's en zijn afstamming, beetje teleurstellend.
Ze heeft duidelijk nog wat te updaten op de site :P
Maar vooralsnog lijkt het me een leuke hengst.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 10:36

Citaat:
Misschien trap ik nu mensen tegen de schenen, maar in mijn ogen zijn de Welsh K's vaak hoe het NRPS zou moeten zijn. Vast omdat ook in de K's vaak Engels en Arab zit (hihi in de kaas ).

Best wel grappig is dat veel NRPSers een bloedopbouw hebben waarmee ze zo in de K boeken terecht kunnen (en andersom).

Hoewel ik persoonlijk toch ook graag een pony met wat volbloed erin zie.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:48

randalinpony schreef:
Citaat:
Misschien trap ik nu mensen tegen de schenen, maar in mijn ogen zijn de Welsh K's vaak hoe het NRPS zou moeten zijn. Vast omdat ook in de K's vaak Engels en Arab zit (hihi in de kaas ).

Best wel grappig is dat veel NRPSers een bloedopbouw hebben waarmee ze zo in de K boeken terecht kunnen (en andersom).

Hoewel ik persoonlijk toch ook graag een pony met wat volbloed erin zie.

Wat bedoel je precies? Volgens mij zou Shiva ook zonder problemen bij het Welsh-K stamboek opgenomen kunnen worden. Wat ik zelf een beetje jammer vind is dat veel Welsh-K pony's volgens mij veel kleinere voorouders hebben. Ik denk ook dat dat er de oorzaak van is dat de moeder van Shiva consequent kleinere nakomelingen heeft gegeven dan verwacht (en ook wel een beetje gehoopt).

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 18:52

anneliesdj schreef:
Er staat ook ergens op de site dat je 'elders op de site veel info over hem kunt vinden', ik heb niet meer gevonden dan 3 foto's en zijn afstamming, beetje teleurstellend.
Ze heeft duidelijk nog wat te updaten op de site :P
Maar vooralsnog lijkt het me een leuke hengst.

Mij ook, dus hopelijk komt dat updaten er binnenkort van. *hint naar RobinB15* :Y)

Ik ben trouwens niet naar de NRPS Hengstenshowdag geweest. ;( Op vrijdag liep Shiva ineens erg kreupel. De oorzaak was niet meteen duidelijk dus ik wilde zaterdag niet zo lang weg zijn zodat ik haar zelf in de gaten kon houden. Haar been is nog steeds een beetje dik, maar gelukkig loopt ze niet kreupel meer.

wbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 10:23

Misschien is de palomino hengst Le Matsjo iets. Hij doet het goed in de sport en de fokkerij. Hij heeft een super braaf en kindvriendelijk karakter. De nakomelingen kunnen zowel bij het NRPS als het welsh stamboek worden ingeschreven.
www.erik-veenstra.nl

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 19:27

Oeh dat lijkt me een fijn dier, jammer dat er niet meer foto's op de site staan.
Heb je wel de meeste zekerheid wbt de kleur.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:28

Ik weet niet, ik heb hem wel eens in het echt gezien en om eerlijk te zijn sprak hij me helemaal niet aan. Ik vond hem vooral niet zo bijzonder bewegen.

Ik weet trouwens niet zeker hoe groot de kans op een palomino is, maar volgens mij is het 50% en zeker geen 100%.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 02:04

Geen 100% idd maar aangezien jouw merrie vos is heb je dus 50% kans op vos en 50% op palomino, enige wat je meer zekerheid geeft is met een vos dekken, dat wordt het zowieso een vos ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 02:10

Klopt, maar wat ik bedoel is dat als het veulen gegarandeerd een palomino zou worden ik het zou willen overwegen als de hengst verder goed is (maar dus niet mijn smaak). Als ik die garantie niet krijg ga ik liever voor een vos (of wat voor kleur dan ook) die ik zelf wel helemaal fantastisch vind. :o

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 02:11

Heb je verder al intressante hengsten gevonden dan?