merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marianna

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:12

Ik heb al wel ergens data voorbij zien komen voor de regionale keuringen.

Maar ben nu op het werk, dus kan het zo snel niet nakijken...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:43

Staat inderdaad op de site van het kwpn en dan bij de regio's. Ik weet in ieder geval dat er op 17 juni in Wergea een IBOP + stamboekopname is. Ook op 15 oktober trouwens.
En dan 'gewone' stamboekopname op 2, 3 en 4 juli in Boijl. Eerste dag dressuurpaarden, overige dagen springpaarden.

En dan natuurlijk nog op de eilanden: Ameland en Terschelling. Maar die data weet ik niet uit mijn hoofd. Knipoog

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 09:43

Oh ja, en dan heb ik dus alleen Friesland e.o. neergezet omdat Marianna uit Heerenveen komt..Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:20

Bij de regio Zuid Holland is de agenda nog niet ingevuld
Helaas nog geen data's dus.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 10:26

femskie schreef:
Oh ja, en dan heb ik dus alleen Friesland e.o. neergezet omdat Marianna uit Heerenveen komt..Lachen

Daarom, die data had ik ook, alleen nog even niet voorhanden Knipoog

Wellicht anders even contact opnemen met de regiosecretaris...

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:25

Citaat:
KEURINGEN REGIO GELDERLAND 2009

Maandag 6 juli springen Ede

Dinsdag 7 juli dressuur Ede

Donderdag 9 juli springen en dressuur Brummen

Vrijdag 10 juli springen Wamel

Zaterdag 11 juli dressuur Wamel

Maandag 13 juli Twello SPRINGEN en Wezep DRESSUUR

Donderdag 16 springen Varsseveld

Vrijdag 17 juli dressuur Varsseveld

CK Ermelo Zaterdag 1 augustus

Bedankt voor de tip, GLD stond er dus wel al op Haha!

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 17:35

Hallo, wat een prachtige dames hier allemaal!

Aangezien ik weinig ervaring heb met het kwpn en dus ook met de merriekeuringen hoop ik dat een van jullie mijn vraag kan beantwoorden/advies kan geven.
(Als het teveel off-topic is zou antwoord via pb ook fijn zijn Lachen )

Het gaat om een 7 jarige (van de zomer 8) merrie. Wordt nog niet zolang serieus gereden, heeft nu een beetje wedstrijdervaring in de B. Naar mijn mening wel een belofte voor de sport, fijn dier om mee te werken. Heeft al verschillende veulens gehad, fokt mooi chique.
De merrie heeft al een ster predikaat, maar de eigenaar zou daar graag een keur predikaat bij willen.
Wat is dan met zo'n paard het verstandigste, en wat zijn de stappen die sowieso genomen moeten worden? Is een IBOP nodig, of zijn straks wedstrijdresultaten voldoende? En zoja, welke klasse? Moeten we ermee naar de keuring? Ze is trouwens ook weer dragend, uitgerekend pas in juni geloof ik. Is het dan verstandiger om pas in 2010 naar de keuring te gaan? Moeten er foto's worden gemaakt? Beestje is vorig jaar gekeurd bij aankoop (met foto's) maar dan met het oog op de sport. Geen idee of dat hetzelfde is...

Veel vragen dus, roept u maar haha

Bedankt!
En veel succes met alle prachtige merries!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:43

Ik zou er persoonlijk voor kiezen om een jaar te wachten om weer naar een keuring te gaan. Zeker met een merrie die hoogdragend is of een heel jong veulen bij heeft.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 21:24

Mijn merrie moet 4 juli voor stamboek opname in Didam. Eventueel dan nog naar Hengelo naar de dag van het Gelderse paard op 25 juli.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 22:10

is er ook al een kalender van overijssel? Clown

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:45

Ezter schreef:
Hallo, wat een prachtige dames hier allemaal!

Aangezien ik weinig ervaring heb met het kwpn en dus ook met de merriekeuringen hoop ik dat een van jullie mijn vraag kan beantwoorden/advies kan geven.
(Als het teveel off-topic is zou antwoord via pb ook fijn zijn Lachen )

Het gaat om een 7 jarige (van de zomer 8) merrie. Wordt nog niet zolang serieus gereden, heeft nu een beetje wedstrijdervaring in de B. Naar mijn mening wel een belofte voor de sport, fijn dier om mee te werken. Heeft al verschillende veulens gehad, fokt mooi chique.
De merrie heeft al een ster predikaat, maar de eigenaar zou daar graag een keur predikaat bij willen.
Wat is dan met zo'n paard het verstandigste, en wat zijn de stappen die sowieso genomen moeten worden? Is een IBOP nodig, of zijn straks wedstrijdresultaten voldoende? En zoja, welke klasse? Moeten we ermee naar de keuring? Ze is trouwens ook weer dragend, uitgerekend pas in juni geloof ik. Is het dan verstandiger om pas in 2010 naar de keuring te gaan? Moeten er foto's worden gemaakt? Beestje is vorig jaar gekeurd bij aankoop (met foto's) maar dan met het oog op de sport. Geen idee of dat hetzelfde is...

Veel vragen dus, roept u maar haha

Bedankt!
En veel succes met alle prachtige merries!

Ik zou er mee wachten. Van oudere merries verwachten ze dat ze er super goed uit zien qua bespiering etc. Met een veulen aan de voet, of hoogdrachtig is dit niet mogelijk.

Op zich hoeven foto's niet perse. Stel dat ze keur wordt, dan kan ze met PROK - certificaat Elite worden. Hier heb je dus WEL foto's voor nodig. Maar dat kun je tzt altijd nog doen.

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:40

Heb je eigenlijk voor het voorbrengen van een merrie voor stamboek opname foto's nodig? Zo ja, hoe oud mogen deze zijn?

Ik ben echt nog totaal niet bekend in het laten keuren van kwpn merries en vroeg me dus af hoe dit in pincipe gaat..

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 11:58

Nee je hebt geen foto's nodig voor de stamboekopname.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:01

Ik heb nu bedacht dat mijn merrie voor de IBOP gaat op 17 juni a.s. in Wergea. Spannend hoor!

De voorbereiding, het klaar maken en het rijden wordt gedaan door een supervriendin van me. Dan kan ik mij rustig concentreren op het afbijten van mijn nagels van de zenuwen..Knipoog

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:40

Ik wil ook met die van mij naar de keuring. Eerst prok, dan stamboekkeuring. En dan in het najaar IBOP.
Het is een Uptown x keur v.Jazz x ster sport v. Rheinblick.
Hier als 2 jarige in de wei (lastig foto's maken in een groep van 25..)
Afbeelding

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:48

Ze ziet er zo op het eerste gezicht wel heel gaaf uit Voyou, ben heel benieuwd naar recente foto's Lachen

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:35

Wij hebben een 3 jarige Krack C x Purioso en denken om met haar volgende jaar naar de PAVO Cup en IBOP te gaan.

Enige idee wanneer de datums voor de IBOP in zuid-holland bekend worden gemaakt door de KNHS?

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 19:12

IBOPs worden georganiseerd door het KWPN niet door de KNHS. Dus moet je ff kijken op de site van het KWPN.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 23:42

Ik vind het trouwens wel spannend om met een "oudere" merrie naar de keuring te gaan. Ze is dan 6 jaar oud maar omdat ze vrij groot is (1,75+m) is ze naar mijn idee nog niet helemaal uitgegroeid en zeker nog niet 100% sterk. Toch zullen ze daar natuurlijk wel veel van d'r verwachten, denk ik, zeker gezien de leeftijd.

Cathlin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 15:03

Ik zou ook graag naar de keuring willen met mijn merrie, maar ik heb totaal geen ervaring. En mijn merrie is een AES maar heeft ook NRPS papier. Had wel uitgezocht dat ze wel mag voor komen voor het NRPS maar voor het KWPN? denk het niet...
Ze valt ook onder de 'oudere' paarden. Is volgend jaar 7. Ze is een Pablo W (ramiro Z) x Wisconsin

Foto:
Afbeelding

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:22

Leuk topic!
Er zitten echt een aantal hele mooie dieren bij. Dat gaat nog wat worden in 2009!
Ik hou dit topic even in de gaten voor de Nieuwsredactie Lachen

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:34

Ik ga met mijn dan 3 jarige zwarte Obelisk x Kimberley merrie. Ze ziet er op dit moment goed genoeg uit en ga dit voorjaar trainen om er wat mooie spieren op te krijgen. Hopelijk is ze tegen die tijd ook drachtig, want ik wil haar graag laten dekken. Ben destijds ook met haar moeder geweest en het is een leuke ervaring, want je leert er veel van. Immers is je eigen paard altijd de mooiste en zie je nooit de mindere kanten. Door de keuring leer je die ook kennen en is de juiste hengst uitkiezen ook weer makkelijker.

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 21:57

Ik wil ook met mijn 3,5 jarige merrie. Maar ik wil ook naar zo'n info-avond want het is voor mij ook de eerste x.

Hieronder een foto van 2 maanden geleden.

Afbeelding

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 22:15

Wanneer en waar worden die avonden gehouden?

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 23:25

Als alles goed gaat wil ik met Thina in juli naar de keuring en dan in oktober voor de IBOP.
Weet alleen niet of ik haar opgeef voor de dressuur of spring richting..
Wil in iedergeval wel naar die info avonden.