Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knolselder schreef:Ik vind dat halster nu toch ook moeilijk met een groot veulen. Die kleintjes kan je makkelijk tegenhouden om het aan te doen. Maar hoe doen jullie dat met een groot veulen? Toch met dwang? Wordt het veulen daarna bang van jullie? Toch minder eenvoudig vind ik. Ik wou ermee starten maar ik weet niet goed hoe![]()
Moner is het niet bij Friezen dat een afgeplatte luchtpijp vaker voorkomt? Of is dat enkel bij shetten.
Ik heb Pirou laten kleurtesten. En het resultaat was verrassend!
Ze is grullo (dus geen agouti) en homozygoot voor dunverder dus splash en heterozygoot voor tobiano. Heel mooi resultaat. Alleen 1 dilemma. Ik ging haar samen met haar moeder verkopen. Die kans zit er nog steeds in, maar met deze genetica begin ik toch flink te twijfelen…
[ Afbeelding ]
Verder frustreer ik me in Merel en Queen. Merel omdat ze vandaag 349 dagen is en nog steeds niets. Queen omdat ze al 2 weken met meer uier dan vorig jaar rondloopt waardoor ik al 2 weken op waakstand sta.
Zebrastreep schreef:Ofira heeft mokstaat in de wei op een schone en droge ondergrond dus wat precies de oorzaak is weet ik niet.
Vandaar dat ze 2 dagen geleden ineens op de grond lag , ze heeft jeuk.
Volgens stalgenoot met rust laten en de weerstand op gaan krikken.
Maar heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan behandelen bij een drachtige merrie die nog heel kort moet?
Volgens internet duidt vochtbulten op nog 2 tot 3 weken , het wordt nu echt spannend!
Zebrastreep schreef:Ofira heeft mokstaat in de wei op een schone en droge ondergrond dus wat precies de oorzaak is weet ik niet.
Maar heeft iemand nog tips hoe ik dit het beste kan behandelen bij een drachtige merrie die nog heel kort moet?
Volgens internet duidt vochtbulten op nog 2 tot 3 weken , het wordt nu echt spannend!
baudyh schreef:Zebrastreep schreef:Ofira heeft mokstaat in de wei op een schone en droge ondergrond dus wat precies de oorzaak is weet ik niet.
Wat krijgt ze qua voeding?