Mieke schreef:Ik blijf steeds maar denken, poets dat dier nou eens een keer goed.![]()
Stront vlek

Onze 3 jarige is denk ik hengstig, maar moeilijk te zien dus weet het niet zeker. Hebben jullie merries waaraan je het haast niet merkt?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Revali schreef:Mieke schreef:Ik blijf steeds maar denken, poets dat dier nou eens een keer goed.![]()
Stront vlek
Onze 3 jarige is denk ik hengstig, maar moeilijk te zien dus weet het niet zeker. Hebben jullie merries waaraan je het haast niet merkt?
Antonius schreef:Vraagje, wat zijn de risico’s aan het kopen van een bevroren embryo? Hoe groot is de kans dat dit niet verder ontwikkelt eens ingeplant?
Antonius schreef:Bij deze staat op fb erbij niet gesexed, maar ik bedenk me net, zou het kunnen dat die wel gesexed is, maar dat ze weten dat het een hengst is, en daardoor wat goedkoper??
Diegene op veiling die ik gevonden had, waren bevroren embryo's met dus die prijzen zoals ik zei tussen de 4,5 en 6. Er werden ook ingeplante verkocht, die gingen tussen de 5,5 en 10 zo los uit mijn hoofd.
Op zich heb ik nog een merrie staan, nu hoogdrachtig en het plan is er nadien terug mee te rijden (had vorig jaar blessure), maar in principe kan ik die nog een jaartje laten staan en het embryo hierin zetten, een draagmerrie zou niet nodig zijn.
xxx88 schreef:@oji als je een ingeplant embryo koopt dan moet je een meerprijs betalen voor de merrie waar het embryo in zit, op veilingen staat dat bedrag er meestal bij, dit kan variëren maar de meeste prijzen liggen rond de 3k (denk ik).
Soms krijg je een deel(tje) terugbetaald als je de merrie in goede conditie terug brengt. Maar ook dit staat er normaal bij op de veiling.
Voor een bevroren embryo betaal je altijd of het nu tot een dracht/veulen leidt of niet.
Je koopt dus eigenlijk een “risico” maar daar is de prijs ook (een beetje) naar.
Je kan het verzekeren maar dan ben je altijd veel geld kwijt want deze verzekeringen zijn duur!
En als het mislukt krijg je enkel de prijs van het embryo terug, het geld vd verzekering ben je altijd kwijt (ik beide gevallen trouwens).