Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 09:45

Ik hoorde idd dat hij zelf heel braaf is en dat hij dat ook doorgeeft
De merrie is ook zo vreselijk lief, ook met rijden nooit moeilijk doen nooit blijven zeuren op iets spannends altijd goeie zin.
Dus wat dat aan gaat denk ik dat het qua braaf en lief prima past, dat is denk ik toch belangrijk.
En iets luxer mag best op deze merrie

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:27

Hoi allemaal :D Ik ben terug van weg geweest.

Het werd ineens allemaal druk. Van 0 naar 100 met werk en als je al 6 maanden thuis gezeten hebt, dan is dat wel even wennen :') . Verder zijn druk bezig met de huizenjacht en daar lijkt eindelijk schot in te zitten. Vandaag een bod uitgebracht op een boerderij *D

Ik wil wel iedereen feliciteren met de geboren veulentjes, en diegene die pech hebben heel veel sterkte wensen :(:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:33

ben benieuwd Ulla,

Kathleen druk geweest! heb je de merries alweer drachtig? huizenjacht is wel heel spannend deze tijd, heel veel succes!

morgen ga ik Vilexa hengstig spuiten en gaat het dekseizoen hier ook weer beginnen, zo fijn altijd als ze drachtig zijn, ik vind het altijd zo'n gedoe.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:53

Ja, het is echt even druk geweest, ook met minder leuke dingen. Onze oma is overleden, dus naast mentaal een heftige tijd ook veel in de weer geweest met het leeghalen van haar huis en andere dingen die geregeld moesten worden.

Het werk pakt ook weer op, veel voor Digishots aan het werk gelukkig, en ga volgende week met hemelvaart proberen een meet moment te fotograferen. Verkoop dan wel alleen via de webshop, maar beter iets dan niets, zeker met de mogelijke verhuizing later dit jaar.

Deja is toevallig vanochtend gescand en ik heb besteld, dus die wordt vanmiddag geinsemineerd! Eef laat ik leeg dit jaar, die ga ik weer rijden.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 11:55

wat naar, sterkte! heftige periode idd

welke hengst ook alweer?

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:00

Expression. Oude liefde roest niet :D
Fijn veulen gefokt van hem uit de Zjengis Khan merrie en die twee dames hebben exterieur matig veel overeenkomsten. Bij Deja moet ik altijd wel letten dat ik een hengst kies met genoeg lengte, maat en front en vooral niet te fijn gaan op het beenwerk. Plus; ik ken Ex heel goed, veel in de hand gehad en ben altijd enorm fan van hem geweest. Heerlijk karakter, iedere dag willen werken, altijd in goede doen. Was altijd heel wijs met hem :+:

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:23

ja dat snap ik, lijkt me ook een heel fijn paard!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:37

Is het ook zeker. Zoveel plezier met hem gehad. Was samen met Arlando echt mijn favoriet op stal <3

Afbeelding

Afbeelding

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:39

prachtige fotoos!

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:50

Dankjewel. Hoe gaat het met jouw kleine?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:54

Heel mooi! Ik kan me nog een prachtig filmpje van jou herinneren met je paard op het strand <3 Heb je dat paard ook nog?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:59

Kathleen_vW schreef:
Is het ook zeker. Zoveel plezier met hem gehad. Was samen met Arlando echt mijn favoriet op stal <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Hele mooie foto's!

Mijn topper helaas vorige week laten inslapen.

Zit nu wel in dubio... wil ik nooit meer een paard, toch weer een paard na een tijd of kopen we een veulen als grote gok :')
Voor nu doe ik voornamelijk even beestjes van anderen. En dan is voor nu denk ik zat. En lekker in de verschillende topics neuzen waar ik actief ben.

Voor mensen die willen weten wat er gebeurt is:
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=2025469
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 03-05-21 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 12:59

@ Laurie: zeker! Dat was Roco! Hij is inmiddels 24, lekker dik en nog steeds net zo’n clown :+

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:01

Heel veel sterkte, c_alsemgeest :(:)
Dat kan ik me voorstellen, dat je het nu even niet wil.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:02

Moet zeggen dat ik dat na de vorige ook had, maar na een half jaar begon ik toch een beetje gek te worden zonder paard :') dus durf nu ook niet meer "nooit meer" te zeggen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:22

Tjee wat heftig zeg.heb er echt nog nooit van gehoord. Wat een pech. Heel veel sterkte

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 13:44

Deze combi komt ook vrijwel nooit voor. Het was gewoon pure pech... een fout bij het aanleggen van de zenuwen en per toeval ook nog een flinke allergie.
Het is sowieso een lastige ziekte... niet vooraf te zien en ook totaal geen erfelijk component er in (hebben we bij Jam zelfs extra uitgezocht qua bloed/dna/mutaties... maar behalve dit was hij echt kern en kern gezond), dus ook niet te voorspellen. Gewoon pech hebben en het verrast je opeens op volwassen leeftijd.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:00

Kathleen_vW schreef:
Expression. Oude liefde roest niet :D
Fijn veulen gefokt van hem uit de Zjengis Khan merrie en die twee dames hebben exterieur matig veel overeenkomsten. Bij Deja moet ik altijd wel letten dat ik een hengst kies met genoeg lengte, maat en front en vooral niet te fijn gaan op het beenwerk. Plus; ik ken Ex heel goed, veel in de hand gehad en ben altijd enorm fan van hem geweest. Heerlijk karakter, iedere dag willen werken, altijd in goede doen. Was altijd heel wijs met hem :+:

Wij hebben een paar jaar geleden ook een expression veulen gehad. Heel chique veulen was dat. Uit een Cabochon merrie.
Dit jaar dekken we er weer mee maar dan met onze ooseven merrie. Die moet eerst nog een veulen van IL Divo krijgen eind deze maand

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:12

c_alsemgeest schreef:
Deze combi komt ook vrijwel nooit voor. Het was gewoon pure pech... een fout bij het aanleggen van de zenuwen en per toeval ook nog een flinke allergie.
Het is sowieso een lastige ziekte... niet vooraf te zien en ook totaal geen erfelijk component er in (hebben we bij Jam zelfs extra uitgezocht qua bloed/dna/mutaties... maar behalve dit was hij echt kern en kern gezond), dus ook niet te voorspellen. Gewoon pech hebben en het verrast je opeens op volwassen leeftijd.

Ik heb je topic vorige week al gelezen en ben nog steeds een beetje onder de indruk van Jam's verhaal.

Ik kan me voorstellen dat het zeker de afgelopen weken heel zwaar is geweest, zoveel onmacht... Je hebt echt alles geprobeerd... Veel sterkte :(:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:24

Ik heb dat gemist van jam c alsemgeest
Wat vreselijk heel veel sterkte.
Ik vond hou verhalen en manier van praten/schrijven over hem altijd zo veel plezier uit stralen .
Snap ook precies hoe je je voelt had afgelopen jaar ook weer mega pech met een paard en had er gewoon geen zin meer in. Nu gaat het weer allemaal wat beter maar pfff tis niet niets zulk ziekte beeld en alles wat je geprobeerd hebt. :(:)

Kathleen
Wat leuk efeera
We hebben jaren terug nog contact over d'r gehad voordat je naar de keuring ging. Wat leuk dat je d'r nog hebt, je zult het ongetwijfeld wel gedeeld hebben maar heb je recente foto's van d'r ben reuze benieuwd hoe ze is geworden :D

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:12

Wat afschuwelijk voor jou en Jam ,c - alsemgeest! Meer had je niet voor hem kunnen doen. :(:)
Sterkte met het verlies van je maatje ..

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:20

c_alsemgeest: Wat ontzettend heftig zeg. Sterkte met het verlies

baudyh: Oh leuk! Ja hij maakt ze nog best sjiek he, maar wel veulens met lengte, niet van die proppies. Ben benieuwd naar de nakomelingen uit de OOseven.

Seven: Ohja, dat kan ik me nog wel herinneren! Ik heb haar inderdaad nog steeds. Dit zijn een paar (soort van :+ ) recentere foto's:

Dit was met de Expression aan de voet, 3 jaar terug:
Afbeelding

En Eef onder het zadel in het Z2.
Afbeelding

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:34

Hele aansprekende merrie :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:39

Blijft een aansprekend paard, herken haar er gelijk in <3

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 16:19

Dankjulliewel :o
Ben ook echt blij met haar. Fijn sportpaard, goede moeder, geeft fijne veulens.
Heb er zin in om straks weer met haar aan het werk te gaan!