Eerste bezichtiging KWPN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Eerste bezichtiging KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:34

OO7 schreef:
shan schreef:
Ik heb de paardenkrant niet gelezen maar ik was er zelf bij. Clown

de post die je quote dateert van 13 december, toen lag er s'avonds geen paardenkrant in de bus van 13 december.
Knipoog

en ik denk dat het niet een kwestie is van wat de populatie liet zien, maar wat jij van de populatie vond, en smaken verschillen nu eenmaal.

Dit is dus duidelijk deels een zaak van inzicht en niet van voorkeuren. De San Remo's waren over het algemeen iets hakketrekkerig in de draf en lieten niet een super galop zien. Heeft niets met voorkeur te maken, louter met verstand van zaken.

Over de uitstraling van de Scandics valt nog iets te discusseren, want wat ik uitstraling vind hebben, vind jij misschien niet. Ik blijf bij mijn mening dat hij qua exterieur geen luxe toevoegt.

Ik ben blij dat jij er veel meer verstand van hebt dan de heren uit de keuringscommisie. Clown

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:39

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:51

shan schreef:
Ik ben blij dat jij er veel meer verstand van hebt dan de heren uit de keuringscommisie. Clown

die maken ook fouten hoor. En ze zijn écht niet heilig.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:59

Sammie schreef:
shan schreef:

die maken ook fouten hoor. En ze zijn écht niet heilig.

nee, maar 007 toch ook niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:02

Ik geloof ook niet dat 007 dat ooit gezegd heeft. Ze/hij deelt alleen z'n/haar mening hier. Waar jij het op z'n zachts gezegd niet mee eens bent en nogal onnodig sarcastisch op reageert.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:08

nee maar hij/zij durft van zichzelf wel te zeggen dat 'het' veel inzicht heeft.
Ik heb mijn eigen mening nergens verkondigd, en ik heb ook nergens gezegd dat ik het er niet mee eens ben.
(ben ik trouwens idd niet hoor, bij deze)
Ik heb alleen weergegeven wat de keuringscommisie er van vind.
en ik weet dat die niet heilig is.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:16

007 schreef; Ik zie dat je de Paardenkrant heb gelezen... Jammer dat je de paarden niet life gezien hebt, dan had je wellicht iets van mijn opmerkingen begrepen.

Misschien als je deze zin nog eens leest, Sammie, wat ik vrij neerbuigend vind overkomen en wat ver bezijden de waarheid is, want ja, ik was er wel en nee ik had de paardenkrant op 's avonds 13 december nog niet in de bus met deze uitslagen, begrijp je misschien beter waarom ik zo reageer.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:25

Moderatoropmerking:
Een beetje meer begrip voor elkaar en elkaars mening zou geen kwaad kunnen.

OO7 is in Ermelo geweest en daar zijn bepaalde dingen opgevallen en die heeft hij/zij op bokt gezet, prima toch. Heel veel users zijn blij dat er mensen naar Ermelo gaan en hier een verslagje neerzetten. Iedereen kan voor zichzelf bepalen of hij het met dat commentaar wel of niet eens is en of je er iets mee kan. Met discussie is niets mis, maar houd het wel een beetje gezellig aub.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:35

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:36

@ Shan, ik zie dat je allemaal foto's hebt, heb je toevallig geen foto's van de Sandreo van Kajanus??
Ben ook wel erg benieuwd naar de foto's van hem op die dag Knipoog

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:49

Tha_Niekje schreef:
@ Shan, ik zie dat je allemaal foto's hebt, heb je toevallig geen foto's van de Sandreo van Kajanus??

Ja maar die heb ik vanavond doorgemaild naar Kajanus, ze moet zelf maar even kijken wat ze daarvan op Bokt wil zetten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 22:49

Oke, dan wacht ik geduldig af Knipoog

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:04

Citaat:
Ik ben blij dat jij er veel meer verstand van hebt dan de heren uit de keuringscommisie.

Dat kan gauw hoor. Ja Als je slechts een handjevol hengsten in Ermelo overhoudt, zet je dan geen vraagtekens?
Als hengst waren ze allemaal toch goed? Als rijpaard met aanleg blijkt er nog niet 1 op 10 te voldoen.
Hoeveel verstand heb je daarvoor nodig?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 00:08

arie53 schreef:
Hoeveel verstand heb je daarvoor nodig?

Nou Arie leg dat eens even uit

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 01:14

Nou, ik ben heel benieuwd wie er maandag naar de Florusjes gaat kijken en wat daar de mening over is.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:04

Suzanne F. schreef:
Wie heeft de Tango's in het echt gezien? Veel vossen of niet?

Ik heb een aantal van de Tango´s voor de 1e bezichtiging gezien, aangezien ik in het buitenland zat. De Tango x Gribaldi x Contango, was toen al helemaal geweldig. Ik ben zeer benieuwd hoe deze het in Den Bosch gaat doen, van de Tango´s die ik gezien heb sprak deze mij verruit het meeste aan. De Tango x Ferro heb ik helaas nog niet gezien.

Daarnaast wil ik Kajanus nog even feliciteren. Echt SUPER!!! Heel erg veel succes in Den Bosch.

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:56

Tha_Niekje schreef:

Met dank aan Shan Bloos of vriend van Shan die heeft ze volgens mij gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

En ja deze daar is geen tekst bij nodig denk ik.. Haha!

Afbeelding

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:33

Wat ik in de paardenkrant zag waren alle tango's die door waren vos. misschien eentje die d.bruin was ?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:12

Hahahaha Kajanus, wat een heerlijke foto, die laatste! Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 14:17

Sammie schreef:
Wat ik in de paardenkrant zag waren alle tango's die door waren vos. misschien eentje die d.bruin was ?

Volgens mij zijn door:

675 Tango x Gribaldi x Contango (super gave bok) donkerbruin

679 Tango x Kennedy x Falco bruin

681 Tango x Ferro x Officier bruin

682 Tango x Transvaal x Duc de Normandie schimmel

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:10

haha Kajanus je mond valt letterlijk open van verbazing Haha!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:42

Samsam schreef:
Sammie schreef:

Volgens mij zijn door:

675 Tango x Gribaldi x Contango (super gave bok) donkerbruin

679 Tango x Kennedy x Falco bruin

681 Tango x Ferro x Officier bruin

682 Tango x Transvaal x Duc de Normandie schimmel
Dan ben ik in de war met tolando Verward of scandic Nagelbijten / Gniffelen iig was er een voshengst met haast alleen maar vosnakomelingen.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 17:45

hehe, wat een dag vandaag. Ik heb wederom 3 groepen gezien waarvan nr. 46 en 94 de beste waren (v. Casall )( tenminste dat vind ik)
Er zijn in groep 5 2 chin chins door, maar dat kan ik echt niet begrijpen. Een was een Chin Chin x Grannus 0nr 77), dat paard kon voor geen meter lopen en die andere chin chin was te beknopt en kon niet echt apart springen. Tevens in deze groep een Cassini II x Nimmedor. Mooi type, goed springen, maar kon niet apart lopen. De jury vertelde dat het voorvoetje wat scheef stond en daardoor niet meegenomen. In de 4e? groep mocht een Cassini I van 1.76m! naar 2e bezichtiging. Wat een ouderwets paard zeg!. Niet echt apart springen. Snap dus niet waarom die door mocht.
Geesink had een mooie Casco ervoor. Mooi paard, goed springen en goed lopen en die mocht weer niet door? Ik snap het niet meer.
Laatst bijgewerkt door JW18 op 16-12-06 18:20, in het totaal 1 keer bewerkt

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:02

JW18 schreef:
hehe, wat een dag vandaag. Ik heb wederom 3 groepen gezien waarvan nr. 46 en 94 de beste waren (v. Casall )( tenminste dat vind ik)
Er zijn in groep 5 2 chin chins door, maar dat kan ik echt niet begrijpen. Een was een Chin Chin x Grannus 0nr 77), dat paard kon voor geen meter lopen en die andere chin chin was te beknopt en kon niet echt apart springen. Tevens in deze groep een Cassini II x Nimmedor. Mooi type, goed springen, maar kon niet apart lopen. De jury vertelde dat het voorvoetje wat scheef stond en daardoor niet meegenomen. In de 4e? groep mocht een Cassini I van 1.76m! naar 2e bezichtiging. Wat een ouderwetse bok zeg!. Niet echt apart springen. Snap dus niet waarom die door mocht.
Geesink had een mooie Casco ervoor. Mooi paard, goed springen en goed lopen en die mocht weer niet door? Ik snap het niet meer.

Wat was de bloedvoering van die beknopte chin chin?
2 jaar geleden is er een chin chin voor circa 30.000 euro verkocht op de veulenveiling Dronten en was van een kennis van mij, ik weet dat die uit een duits gefokte merrie kwam die internationaal gesprongen had.

JW18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 18:13

Weet ik zo even niet meer. Was iig. van VDL