[VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kleur en geslacht krijgen de veulens?

Zwartbonte merrie
75 (19%)
Zwartbonte hengst
78 (20%)
Zwarte hengst
19 (5%)
Zwarte merrie
9 (2%)
Amber champagne merrie
70 (18%)
Amber champagne hengst
32 (8%)
Classic champagne merrie
56 (14%)
Classic champagne hengst
38 (10%)

Totaal aantal stemmen: 377

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:44

Afschuwelijk, wat een enorm verlies.. Heel veel sterkte

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:52

Oh wat een drama, vreselijk. Ik heb Zilver lang gevolgd. Zo’n speciaal paard. Heel veel sterkte.

DemiSisa

Re: [VOLG] Goud en gevlekte Friese kruisingen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

Wat ontzettend vreselijk! Heel veel sterkte met het verlies van je prachtige merrie. Hopelijk lukt het om het veulen te koppelen aan een van jullie merries.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:58

Stille meelezer, mijn maag zakte in m'n schoenen toen ik je berichtje las dat het niet goed ging. Wat vreselijk, wat een afschuwelijke afloop :knuffel: heel veel sterkte. Je schuldgevoel is zo begrijpelijk maar probeer het niet te laten overheersen... moeilijk, ik weet het :knuffel: uit al je topics was duidelijk hoe goed je voor Zilver zorgde en wat een mooie band jullie hadden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:04

Ik kan je alleen maar ontzettend veel sterkte en kracht wensen..ik heb geen woorden ...

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Heel veel sterkte... Wat ontzettend verdrietig.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Ontzettend veel sterkte :(:)

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Wat verschrikkelijk voor je. Geen woorden voor. Heel veel sterkte. Ik hoop dat het lukt met Minthe en dat ze ook voor die kleine lieve Roza kan zorgen. Wat een horror. Denk ook aan jezelf nu. Wat moet dit zwaar zijn voor je..

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:11

Jeetje ik lees al heel lang stil mee maar wat een nachtmerrie. Een droom van een veulen en dan dit. Jou mooie trots en fantastische Zilver. Heel veel sterkte hopelijk heeft Rosa snel een pleegmama en kun je ondanks dit alles toch van haar, Minthe en Remy genieten.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:14

Heel veel sterkte.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Vanochtend las ik het per toeval, genietend van de de mooie bonte en dan een merrie en plots een afschuwelijke wending in het verhaal. Wat een drama en wat is het soms toch oneerlijk allemaal.

Een cadeau van Zilver en Faline, maar wat had je ze er graag juist bij willen hebben. Sterkte de komende tijd.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:20

Door een berichtje elders kom ik nu hier...
Oh wat verschrikkelijk, wat een nachtmerrie.
Ik wens je heeeel erg veel sterkte toe :knuffel:

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:21

Elina wtf meid. What the fiets. fiets.

Ik heb gewoon geen woorden. Ik hoop met alle macht in de wereld dat Roza het goed blijft maken en dat je veel van jouw Zilver terug zult vinden in haar. Heel veel sterkte :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:22

Heel veel sterkte.

_Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:28

Ik ben er stil van.

Heel veel sterkte met het verlies. Ik kan me niet voorstellen hoe je je nu voelt. Hopelijk kan je tzt kracht halen uit de liefde die je had voor Zilver, en Zilver voor jou!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 58 min geleden

]Lief dames, dankjewel. Doet mij goed de hartverwarmende berichten. Ik tril nog, of dat nu van vermoeidheid is of nog deels shock, geen idee. Het land rustig aan..

Wat een hell. Alles leek zo goed. Echt binnen halfuur staan, binnen een uur zelfs al drinken. We vonden zilver was rustig maar misschien even bekomen van de bevalling. Niet perse alarmbellen. Ze ging het veulen goed likken en was er zo blij mee. Echt een lieve moeder. Ze drukte de kleine steeds naar haar uier. Veulen heeft ook alle biest bij zilver gedronken. Daarna al geplast en gepoept. Wij zijn een uur naar binnen gegaan en even bakje thee gedronken. Nou de 3u aan de nageboorte waren voorbij dus ik had de kliniek gebeld dat ze waarschijnlijk wat oxcitocine nodig moest hebben en dat ie dan er wel af zou komen. Dierenarts (Wolvega, heb ik standaard) gaf aan het even een kwartier met lichte druk, niet trekken, met de weeen mee te begeleiden zodat er meer gewicht aan hong. Ik had zilver vast want ik kan echt niet trekken met m’n dikke buik. Nou ging helemaal mis, m’n moeder lichtelijk in paniek vertelde dat alles er uit kwam. Zilver perste haar hele baarmoeder naar buiten. Zilver begon te spartelen en op de rug te liggen waardoor het gevaarlijk werd om de baarmoeder zelf gelijk tegen te houden/terug te drukken. Mn moeder kreeg al bijna een hoef in het gezicht. Dus we zijn wezen stappen zodat niet kon liggen en m’n moeder tilde het hele zaakje op zodat het niet vies/kapot ging. Nageboorte zat echt muurvast. Dierenarts was er na 30 a 40 minuten eindelijk en we hebben 3x geprobeerd de baarmoeder terug te drukken maar ze bleef persen. Uiteindelijk gelukt en zilver stond ook nogsteeds. Maar wat een bloedbad. Echt het drupte niet, het stroomde. Samen met mijn man, vader en broer hebben ze het er in proberen te krijgen en m’n moeder hield zilver vast. Ik moest op een gegeven moment wel zitten en als ze wel instortte ben ik niet snel weg. Ik heb haar zo enorm veel geknuffeld en bedankt voor alles…
Toen de baarmoeder eindelijk weer binnen zat zouden we haar klaarmaken voor transport voor bloedtransfusie. Maar toen viel ze om en niet meer overeind te krijgen. Zo hartverscheurend. Een laatste harde hinnik einde was weg… Mijn hart huilt voor de kleine, ook voor Minthe. Minthe heeft niet 1x uit har stal gekeken en lijkt helemaal beduusd nu. Zomaar mama weg…

Foto van de situatie…
Let op!! Extreem bloederig!!
Spoiler:
Afbeelding

Rust zacht pop
Afbeelding

Het veulen doet het wel echt super goed. Heeft ook alle biest gehad en daar ben ik blij mee. Ze is zo enorm lief. Ze rent achter ons aan en hinnikt naar ons. Ze drinkt heel goed uit de fles. We gaan zo kijken wat Fayola er van vind. Bij Minthe gaan we niet doen hebben we besloten. Ze is voor het eerst mama en dat gaat nu eindelijk goed zonder getrap. Wil niet dat ze straks alles af stoot…

JoSav begrijpelijk hoor dat je het zegt. Maar heel eerlijk heb ik nu genoeg bloed gezien en iedereen thuis zegt ook nee :o Ik weet ook nog even niet wat ik verder wil in de fokkerij. Dierenarts heeft heel veel bevallingen meegemaakt maar dit is nog nooit gebeurd bij hem in 10 jaar tijd. Pure pech zegt hij

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 58 min geleden

Oh nee. Ik zit hier met tranen in mijn ogen, laat staan hoe jij je voelt.
Wat onwijs verschrikkelijk om te lezen. Eerst heel blij met een prachtig merrie veulen en daarna de dood van jou prachtige lieve Zilver.

Probeer als het kan je rust te pakken. Je moet zelf ook nog. Ik snap dat dit een onwijs moeilijke opgave is. Maar verwijt jezelf dit alsjeblieft niet. Jij kon hier niets aan doen, helaas kunnen er hele nare dingen gebeuren bij het fokken. Maar hier heb jij nooit voor gekozen. Zilver blijft voor altijd in jou hart!

Heel veel sterkte

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 56 min geleden

Wat een verschrikkelijke situatie is het toch, we hebben vanmorgen al contact gehad.

Word je begeleid door de dierenarts met het koppelen en aan de melk krijgen van je andere merrie om in te zetten als pleegmerrie ?

Ik begrijp heel goed dat je haar niet onder minthe zet

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Verstandig om niet bij minthe te proberen.

Hopelijk neemt fayola haar aan!

God zij dank heeft ze nog wel biest gehad van zilver.

Ik hoop van harte dat je het binnenkort een plekje kunt geven.
Maar ook van harte dat het je niet te veel een klap heeft gegeven qua eigen zwangerschap!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Och Kabayo ik zit hier met een brok in mijn keel, wat erg zeg |(
Jij en wij als bokkers hebben zo meegeleefd en dan mag er niet zo’n einde aan komen, ik vind het vreselijk voor jullie en hoop dat de kleine bij haar tante of wie dan ook mag drinken.
Hoe erg ook, neem jezelf in acht hoor want dit is zo’n rollercoaster :knuffel:
Laatst bijgewerkt door chanicha op 50 min geleden, in het totaal 1 keer bewerkt

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 50 min geleden

Elke keer als ik een update van je lees of even terugscroll komen hier de tranen al oppoppen.. Kan me geen voorstelling maken bij hoe jij/jullie je moet voelen. Hopelijk accepteert Fayola de kleine en is dat stukje opgelost voor nu. Een ontzettend dikke knuffel voor jullie allemaal, wat een pijn en verdriet :knuffel:

Autumnn

Wat verschrikkelijk Kabayo, wil je heel veel sterkte wensen met dit onmenselijk grote verlies. Je lieve zilver! Een match Made in Heaven jullie. Haar lieve veulen een merrie, wat een cadeautje. Sterkte nogmaals! En denk ook (extra) om jezelf nu :knuffel:

musiqolog

Verschrikkelijk, ja. Vooral omdat alles in dit topic zo goed ging. We waren zo gewend aan voorspoed en blij paardjes kijken.

Er zijn al heel veel anderen die het gezegd hebben, maar ik zeg het ook nog maar eens: dit is niet jouw schuld. Dit is het natuurlijke risico dat nu eenmaal bij het fokken hoort. Jij hebt uren van je slaap opgeofferd aan beide merries, terwijl je zelf hoogzwanger bent en 95% van de vrouwen in jouw plaats voor de tv zou liggen bingen.

Gelukkig is het veulen in goede handen: de jouwe. Met jouw expertise en toewijding lukt het vast om dit mooie beestje groot te brengen.

MeiLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 49 min geleden

Heel veel sterkte! |( Y;(

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 47 min geleden

Oh bah wat een rollercoaster,

Zo extreem dubbel.
Twee fantastische veulens en direct daarna zo'n drama.

Ik weet niet eens of het nu nog gepast is om wel te feliciteren met de prachtige veulens of dat op dit moment alleen gecondoleerd gepast is.

Hoe dan ook een oprecht gemeend sterkte met het verwerken van alles en tegelijkertijd jouw eigen allerlaatste loodjes.

Wat een bizarre bizarre week moet dit zijn voor je.