De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Totilas veulens

Geweldig!
150 (22%)
Correcte veulens, beter dan ik verwacht had!
239 (35%)
Correcte veulens maar had er meer van verwacht
190 (28%)
Valt tegen
88 (13%)

Totaal aantal stemmen: 667

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:48

haha ja dan kom je de helft te kort :P
maar goed, ik had ook heel graag een veulen van contango gewild volgend jaar :( helaas...
maar eigenlijk vind ik het een heel stomme vergelijking.. hoe kan je nou de veulens van contango vergelijken met die van totilas? die van contango vallen ook nog niet altijd mee hoor in het lopen ;) pas in het werk komen de meesten pas echt tot hun recht :j
(en zeg niet dat het niet zo is ;) , ik ben groooootttsss fan van contango hoor! absoluut maar commerciele grootdravende veulens zijn het niet ) vind ik niet erg overigens :P

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:07

essiesilly schreef:
Spectaculair draven deed hij helaas niet hoor op jonge leeftijd

Dat is niet helemaal waar. Ik heb Totilas als 4 jarige zien lopen met Jiska van den Akker tijdens een gewone 4 jarige competitie van de regio Friesland. Dat paard liep toen al met heel veel afdruk en gedragenheid door de baan. Ik vond dat niet 'normaal' voor een 4 jarige. Ik heb er nog een discussie met iemand over gehad, we vonden het er maar onnatuurlijk uitzien :o. Het is inmiddels wel duidelijk dat hij daar nooit veel moeite voor heeft hoeven doen..... (Ik weet natuurlijk niet hoe hij als veulen bewoog, wat dat betreft moeten we gewoon nog een jaar of 3 wachten op de echte resultaten van de fokkerij van Totilas).

Rhea

Re: De Totilas veulens, zijn we tevreden of valt het tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:31

En of zijn geweldige karakter zo in zijn genen verankerd is, is ook maar de vraag. Zijn volle zus heeft dat in ieder geval niet meegekregen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:25

essiesilly schreef:
haha ja dan kom je de helft te kort :P
maar goed, ik had ook heel graag een veulen van contango gewild volgend jaar :( helaas...
maar eigenlijk vind ik het een heel stomme vergelijking.. hoe kan je nou de veulens van contango vergelijken met die van totilas? die van contango vallen ook nog niet altijd mee hoor in het lopen ;) pas in het werk komen de meesten pas echt tot hun recht :j
(en zeg niet dat het niet zo is ;) , ik ben groooootttsss fan van contango hoor! absoluut maar commerciele grootdravende veulens zijn het niet ) vind ik niet erg overigens :P

was ook maar een vergelijk ;) ik vind dat Contango zichzelf veel beter bewezen heeft dan Totilas.
En het was niet helemaal mijn vergelijk :P volgens mij was jij degene die over Contango begon .....
Ik vind overigens niet dat een veulen groot moet kunnen draven....klein en vlug is veel belangrijker (maar daarbij wel kunnen blijven dragen)
Schakelvermogen vind ik wel belangrijk en lossigheid in het lijf (en een mooie halsaanzet > mag overigens wel diep uit de borst komen, maar geen ingeslikte stok zijn).
Soms zie je gewoon veulens dan denk je : "Ja, dat is een hele beste" dat vind ik tot nu toe bij Totilas niet het geval (jouw veulen heb ik trouwens niet gezien, behalve op het filmpje voor Borculo maar daar was hij denk ik niet helemaal in vorm)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:01

Sky_As schreef:
was ook maar een vergelijk ;) ik vind dat Contango zichzelf veel beter bewezen heeft dan Totilas.

Contango vs Totilas is geen vergelijk.
Contango is een hengst die zich via inmiddels 2-3 generaties bewezen heeft als topvererver.
Totilas is een hengst die onder een bepaalde ruiter de sterren van de hemel afliep maar in de fokkerij nog niets getoond heeft.

Dit is geen mening, je hoeft er dus niets van te vinden, het is een feit.
Of Totilas zich met Contango mag meten, weten we pas over een jaar of 8.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:21

mag ik als springer me mengen in dit Totilas/Contango vergelijk: ik heb diverse goede springpaardeng gehad van Contango.
Ik verwacht over een paar jaar geen Totilassen de springring.....

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:37

Knakker schreef:
mag ik als springer me mengen in dit Totilas/Contango vergelijk: ik heb diverse goede springpaardeng gehad van Contango.
Ik verwacht over een paar jaar geen Totilassen de springring.....

nee, dat lijkt me sterk :+

maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:49

Totilas komt wel uit een springgerichte merrielijn.
Het is dat Gribaldi's meestal niet kunnen springen :=

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:00

Dees schreef:
Sky_As schreef:

Contango vs Totilas is geen vergelijk.
Contango is een hengst die zich via inmiddels 2-3 generaties bewezen heeft als topvererver.
Totilas is een hengst die onder een bepaalde ruiter de sterren van de hemel afliep maar in de fokkerij nog niets getoond heeft.

Dit is geen mening, je hoeft er dus niets van te vinden, het is een feit.
Of Totilas zich met Contango mag meten, weten we pas over een jaar of 8.

Het is wel een vergelijk en wel degelijk een mening, die ik mag geven (zeker aangezien er IK VIND bij stond), een paard die zichzelf nog niet bewezen heeft voor 8000 euro, of een bewezen hengst voor veel minder.
Dat kun jij misschien geen vergelijk vinden, maar daar ging het oorspronkelijk om, het gaat niet om het wel of niet bewezen, maar het stukje prijsverschil en daar komt bij dat er wel een bewezen hengst voor veel minder staat. In dit geval ging het om Contango, maar hetzelfde geldt voor Jazz, Ferro en zo nog een paar. Allemaal goedkoper en wel bewezen! Uiteindelijk kunnen we pas een mening geven over de nakomelingen van Totilas als de eerste ongeveer een jaar of 8-9 zijn en op evt. GP niveau doorbreken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:09

Sky As, je bedoelt vast hetzelfde.
Er zijn bewezen hengsten en er zijn hengsten die op de markt gezet worden met een hoge prijs.

Wat vind je eigenlijk van het tarief van Jack Sparrow? Die is ook duurder dan Jazz :D

Het is eigenlijk heel raar, maar bewezen keurhengsten laat de NL-fokker redelijk links liggen, en ze huppelen met z'n allen achter de meest recente modegril aan (bijv, Everdale. Amper een brevet en het dier dekt zich al suf, heeft er nu al waarschijnlijk meer als Negro)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:23

je klopt! dat komt omdat veulens van modehengsten makkelijker verkocht worden.
Iedereen weet inmiddels dat de "bewezen" hengsten ook wel eens een mindere fokken, en het lijkt wel of ze allemaal denke
n dat de nieuwe hengsten alleen maar "kracks' gaan fokken.
Aan de andere kant, als ik een veulen puur voor de verkoop zou willen fokken, zou ik ook een modehengst pakken. (kom ik aan met mijn Rousseau :P )

Ik vind Jack Sparrow een heel gaaf dier, maar vader Johnson, die kost maar 900 ? (of misschien inmiddels 1200) en die fokt of heel mooi, of ook maar heel gewoon. Als Jack Sparrow die kant uit gaat (met zijn geweldige stap en aangeleerde draf) en straks ook heel normaal blijkt te fokken, denk ik dat het tarief straks vanzelf daalt richting de 1000 euro.
Ik snap het ook niet, de ene hengst moet als 4 jarige 1800 dekgeld kosten, en de andere die zich al bewezen heeft (bijv. Houston) kost 800.... I don't get that.

Hetzelfde als Bretton Woods, het is dat hij nu verkocht is, maar wat ik ervan gezien heb, vond ik behoorlijk tegenvallen.
Nu staat hij in Duitsland is het misschien anders..... was ook een modehengst, maar ben benieuwd hoeveel we daar nog van gaan horen.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:57

Sky_As schreef:
[Het is wel een vergelijk en wel degelijk een mening, die ik mag geven (zeker aangezien er IK VIND bij stond), een paard die zichzelf nog niet bewezen heeft voor 8000 euro, of een bewezen hengst voor veel minder.
.

Ik vind dat je De Totilaseigenaren het niet kwalijk kunt nemen dat die hengst 8000,- aan dekgeld moet kosten..
Ieder is vrij om te vragen wat ie wil.
Het is uiteindelijk de merriehouder die beslist.

Ik weet dat er komend jaar veel Totilasveulens geboren worden uit de "vriendenkring" van Schockemohlen.(Dekgeldprijs???)
En zelf heeft hij nogal wat eigen merries gedekt in Muhlen. Die kinderen komen over 5 jaar wel op de markt..en de promotie gaat dan ook gewoon door.
Net als met Sandro-Hit..en wat er ook van gekomen is tot heden t.o.v. de dekkingen.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 21:37

oww, er staat ook nergens dat ik het ze kwalijk neem dat ze het vragen ;)
ik wil mijn paard ook best verkopen voor 5 ton, maar dan moet er ook nog iemand zijn die het ervoor komt geven....
Iedereen moet zelf weten wat ze ervoor vragen, maar ik vind het ze niet waard.
OVerigens heb ik jouw veulen zien lopen, zo heb ik nog geen 1 totilas veulen zien lopen hoor!

Dus dan zou ik liever 8000 euro voor jou veulen geven, dan een dekking van Totilas...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 20:57

Sky_As schreef:
OVerigens heb ik jouw veulen zien lopen, zo heb ik nog geen 1 totilas veulen zien lopen hoor!

Dus dan zou ik liever 8000 euro voor jou veulen geven, dan een dekking van Totilas...

Dank...Maar zo denken de z.g.n. "kenners" er niet over. ;)
p.s. Dekgeld was €450,-

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:04

ceasario schreef:
Sky_As schreef:

Dank...Maar zo denken de z.g.n. "kenners" er niet over. ;)
p.s. Dekgeld was €450,-

ik ben dan ook alles behalve een kenner, ik ga nog op het oog af :P

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:35

Moderatoropmerking:
Enkele offtopic berichten verwijderd. Graag het hier verder over Totilas en zijn veulens hebben aub.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 13:36

Ik ben benieuwd zijn er al foto's van de (bijna) jaarlingen die we mogen zien????

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:39

de bijna 2 jarigen bedoel je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:11

Ik ben ook benieuwd.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:16

ik heb alleen een kop foto :P daar heb je niet zo veel aan, zal vd week een foto proberen te maken
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

en met z n vriendjes (links, gaudi v. maestro, midden guess who v totilas, rechts gucci v. oscar )
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

140509

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:28

leuk beestje zeg <3
echt een knapperd <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:31

Van hoofdfoto's kun je natuurlijk niet zoveel zeggen maar toch valt mij het korte 'geblokte' Totilas hoofd wel op.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:33

Die laatste foto is wel erg leuk Essie, heerlijk 3 van die jonge kerels zo naast elkaar. Matties for evahhhh :').

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:34

haha ja he, hij is vooral dikke vrienden met de linkse
geblokt?? nou het is een echt volbloedje om te zien, 2 druppels water z n moeder ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 14:39

Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. :+ Maar vind het hoofd van Totilas erg typerend qua vorm.

Ik ben ook erg benieuwd naar het Totilas x Farmer veulen!