KWPN Stamboekkeuring 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amika123

Re: KWPN Stamboekkeuring 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:24

Ik heb besloten mijn merrie te verkopen omdat het een sensibel paard is met een pittig karakter. Denk dat ze voor mij net iets te hoog gegrepen is maar dat ze met de juiste ruiter nog ver kan komen. Heb nog niet geadverteerd maar mochten jullie interesse hebben dan kunnen jullie een pb sturen. Ze wordt nu gelongeerd en bijgezet, 3 jaar, 1.66 ong.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 11:37

Wat jammer Ullaatje,
ik ben ook super blij dat wij hier bij Ermelo zitten en lekker in de Agterberg bodem mogen presenteren!

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-10 15:08

Jammer dat je haar gaat verkopen Amika.

Ulla, de grasbaan was idd niet optimaal. Kampioensveulen van de springrichting ging ook flink onderuit :oo Misschien moeten ze toch nog maar een 2e buitenbaan aanleggen... :D

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:20

MargrietJonk schreef:
Wij hebben nog een merrie van Doruto ze is 29 jaar. Maar nog gezond en bikkelhard.
Ze is alleen ingezet voor de fokkerij. Maar voor de keuringen niet interessant vanwege
dr (te kleine) maat.

Citaat:
Hoe groot? Volgens mij was deze merrie ook aan de kleine kant...

Citaat:
Nou ik denk dat ze de 1.60 net aan niet red of net wel....

De oude Doruto-Schimmel was vroeger bij stamboekopname 1.61m, dus ook een Ukkepuk. Daar kwam nog bij dat ze nu wat was gekrompen :-) (dat heb je als de ouderdom toeslaat), dus mijn vriendin was nog even benauwd of ze de stokmaat wel had. Het was krap aan ;) .

Je geeft haar inderdaad haar leeftijd niet. Nu liet ze zich in Veghel niet van haar soepelste kant zien, maar wat wil je: Zes uur uit je stal geplukt worden, gewassen en ingevlochten worden en roetsch op de trailer. Dan zijn de gewrichtjes om 08.15 uur nog niet echt warm gedraaid. Maar goed, ze werd toch vlot keur. Ze overwegen nog om haar te prokken.. Het zou me niet verbazen als ze dat ook nog haalt. Dit jaar sprong madame overigens nog over een omheining heen van 1.30m. Het gras was nl. groener aan de andere kant. :-D
De rest van de koppel (minder slim) denderde vervolgens dwars door alle keurig gespannen linten heen. Daar was de boer niet blij mee _-:(

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 16:50

Hi hi. Nou de Doruto merrie die we hebben staan, zal denk ik ook nog wel de prok keuring kunnen halen. Ze is echt spijkerhard op de benen. En als ze swinters eruit mag, lijkt t net een 2 jarige die zn ei kwijt moet. Maargoed dit is wel ontopic.

Deze merrie is wel in t stamboek opgenomen, maar zal nu echt geen ster meer kunnen worden. Ze heeft een flinke doorgezakte rug van t veulens krijgen.... Ze is dr leven lang ingezet voor de fokkerij. 1 van haar nakomelingen is echter ingezet voor de wedstrijden. Jammer.